Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/toco1980foto

Marketing

4 stanja fotografskog (ne)znanja

Usvajanje bilo kojeg znanja i savladavanje bilo koje vještine (uklučujući i onie fotografske), kod svake osobe prolazi kroz 4 faze.

1. Nesvjesno neznanje

Osoba ne zna, niti razumije kao nešto učiniti, s time da vrlo često ni sama nije u stanju prepoznati to svoje neznanje, do mjere da sebe čak smatra "velikim znalcem". Koliko dugo će neka osoba biti u ovoj fazi ovisi isključivo o njenoj (ne)sposobnosti da prepozna vlastito neznanje, njenoj volji za učenjem i sposobnostima shvaćanja.

[Postoje oni koji misle kako "sve znaju" o fotografiji iako se njihovo "znanje" temelji eventualno na stiskanju okidača mobitela bez ikakvog drugog znanja o elementima ekspozicije, pravilima kompozicije i sličnome. Štoviše, što više lajkova dopbiju na selfie odljudi koji su jednako takve neznalice smatraju da su time veći "znalci". U ovoj su kategoriji također i oni koji su negdje nešto vidjeli ili čuli, pa smatraju da su samo na temelju toga "znalci" ili da je ono što su čuli "apsolutna istina".]

2. Svjesno neznanje

Iako osoba nema znanja, vještine ili ne razumije nešto, svjesna je tog svojeg neznanja, kao i važnosti savladavanja materije, odnosno usvajanja tog znanja i vještine, te posjeduje želju i interes sa savaladavanjem vještine i usvajanjem znanja.

[Ljudi koji ne znaju, ali žele naučiti fotografirati, a fotografska znanja i vještinu uče i savladavaju pohađanjem raznih fotografskih tečajeva i radionica, čitanjem literature i gledanjem raznih "foto-tutoriala", i naravno pokušajima imitiranja drugih fotografa, često sistemom pokušaja i pogreške.]

3. Svjesno znanje

Osoba koja je usvojila znanje i vještinu, no za njihovu primjenu i izvođenje treba koncentraciju i značajan intelektualni napor, pri čemu se uglavnom drže "školskih pravila", a rad ponekad izvode u fazama, odnonso "koracima".

[Znaju pravila kompozicije, pravila ekspozicije, kako rukovati aparatom i sve ostalo, no nedostaje im uvježbanosti i rutine, pa im za dobru realizaciju ideja i samo snimanje treba dosta vremena i truda; npr. treba im puno vremena da namjeste kadar, odrede i podese ekspoziciju...itd.]

4. Nesvjesno znanje

Osoba je toliko uvježbana i toliko poznaje materiju da je sposobna to znanje i vještinu demonstrirati i primjeniti bilo kad, bilo gdje, bez imalo muke i potrebe za planiranjem.

[Uopće ne moraju razmišljati o kompozicij kadra, već kompoziciju uhvate "automatski", ekspoziciju su u stanju prilično točno pogoditi i bez svjetlomjera, aparatom rukuju i zatvorenih očiju jer napamet znaju položaj tipki i raspored postavki... itd. Isto tako su u stanju bez većih problema fotografiji podučavati druge. Ponekad se može dogoditi da imaju i malo nerealna očekivanja od onih koji manje znaju od njih.]

Post je objavljen 12.02.2017. u 00:01 sati.