Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/neuro17

Marketing

Poticanje čitanja i pisanja u godini pred polazak u školu

>

Dok se slušanje i govorenje razvijaju spontano, za čitanje i pisanje je potrebna sustavna podrška, odnosno potrebne su predvještine rane pismenosti koje podrazumijevaju sve ono što djeca znaju o čitanju i pisanju prije polaska u školu (govorni jezik, osnovne gramatičke koncepte i vještinu pripovijedanja, fonološka svjesnost, predvještine pisanja i sl.). U odgojnim skupinama moguće je uočiti djecu s teškoćama razvoja početnog opismenjavanja, a neki od znakova su kašnjenje govorno-jezičnog razvoja, siromašan rječnik, dugotrajniji poremećaj izgovora glasova, šture rečenice, nemogućnost logičnog prepričavanja događaja ili priče, nedostatak interesa za igru slikovnicama i drugi. Važno je pravovremeno ih prepoznati.
Nakon što su isto uočili i prepoznali odgajatelji dječjeg vrtića Leptir, uz suglasnost Ministarstva znanosti i obrazovanja uveli su program poticanja predvještina čitanja i pisanja „Od jezika do pismenosti“. U program su bila uključena ona djeca kod koje je uočena određena teškoća u razvoju jezične kompetencije i predvještina čitanja i pisanja. U vođenju programa je osim odgajatelja sudjelovao i logoped. Budući da je za svladavanje spomenutog potrebno imati i intelektualne funkcije (pažnja, koncentracija i pamćenje), prije početka svakog susreta učenje se započinjalo kretanjem jer se njime postiže bolja integracija moždanih hemisfera što omogućuje lakše učenje, bolju slušnu pažnju i koncentraciju. Koristile su se slikovnice, slikopriče, dramatizacije priča, izrada vlastitih slikovnica i mnogo drugih ideja koje možete pronaći u niže navedenom članku i koristiti i u radu sa svojom djecom.
Kontrolnim ispitivanjem je ustanovljeno kako su sva djeca nakon završetka programa pokazala bolje rezultate u svim područjima na kojima se djelovalo te je istaknuta nužnost pojačanog rada s djecom kod kojih se uoče teškoće.

Viđenim u praksi imala sam prilike primijetiti kako roditelje često uhvati panika u godini prije polaska djeteta u školu pa se žurno nabavljaju radni listovi, djecu se i protiv njihove volje tjera da ih rješavaju, roditelji su zabrinuti što im djeca ne znaju slova i slično. S druge strane, sve je više teškoća u govoru djece na što svakako treba skrenuti pažnju i raditi na tome.

Mesec, I., Grgac, B., Šagadin, T., kelčec, M., Mahović, M. (2015). Poticanje čitanja i pisanja u godini pred polazak u školu. Dijete, vrtić, obitelj, 79/2015., str. 32-34. Preuzeto 28.01.2017. sa http://hrcak.srce.hr/172751

Post je objavljen 30.01.2017. u 18:39 sati.