Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/backpack-ski

SEZONA 2016./2017. - Skijaški dan 5 - Saalbach Hinterglem, Austrija (15.12.2016.)

Odvezao sam se 90 kilometara od mog smještaja u Neubergu do Saalbacha. Cesta je jako dobra - prvo autocesta pa brza cesta i tek na kraju obična cesta, tako da sam došao do Saalbacha za sat vremena. Iako sam lani imao Tirol Snowcard sezonski skipass u koji je uključen Saalbach-Hinterglem, nisam uspio doći do njega. Ove godine odlučio sam odmah to promijeniti i pogledati i to, jedno od najvećih skijališta u Austriji. Nakon što su lani povezali Saalbach- Hinterglem s Fieberbrunnom, a prije toga i s Leogangom, skijalište danas broji impresivnih 270 kilometara staza! Službeno 140km plavih, 112km crvenih i 18km crnih staza. Skijalište je zaista ogromno i nekoga bi njegova veličina mogla prestrašiti. Ja sam imao samo jedan dan, tako da sam jurio gore dolje, lijevo desno, da vidim što više, ali definitivno bih preporučio skijati ovdje barem 2-3 dana. Dosadno ne može biti.
Ono što je minus za ovo skijalište, na kojem jednodnevni skipass dođe vrtoglavih 52eur i kao takav je među najskupljima u Europi, jest nedostatak besplatnih parkinga. U Saalbachu i Hinterglemu ima ih tek 3-4, i to ne prevelih, koji se vjerovatno na vrhuncu sezone lako popune, pa ne preostaje ništa drugo nego parkirati se po otprilike 2eur na sat u jednom od mnogobrojnih natkrivenih skijališta. Kako je tek početak sezone, uspio sam uhvatiti mjesto uz Zwölterkogelbahn gondolu u Hinterglemu.
Skijalište je amfiteatralno postavljeno oko Saalbacha i Hinterglema, s odvojcima prema Leogangu i Fieberbrunnu, tako da se može skijati u krug i napraviti full circle, tzv. Ski circus. Oznake za to posvuda su po skijalištu. Najbolje je za sunčana dana, kao što je bio danas, napraviti ono što sam ja napravio: parkirati u Hinterglemu i onda krenuti obrnuto od kazaljke na satu. Tako je ujutro par sati sunce na lijevoj strani skijališta. I kada taj dio skijališta otiđe u hlad, prebaciti se preko na desnu stranu, gdje ima i više staza jer su na toj strani i Leogang i Fieberbrunn. Ta je strana skijališta osunčana do kraja dana.
Žice su raznolike, od dvadesetak godina starih sjedežnica i gondola, do onih od samo godinu ili dvije, a gotovo sve su dosta brze. Ukupno 70 žica, od čega čak 29 gondola. Snijega izvan staza bilo je jako jako malo. U tragovima. Ali zato su na stazama napravili odličan posao i utukli umjetni snijeg, ali bez grumena ili ledenih ploha. Jako dobro pripremljeno skijalište. Staze gotovo sve otvorene već sredinom prosinca. Što se tiče zahtjevnosti skijališta, tu valja biti oprezan. Skijalište je deklarirano kao većinski plavo i crveno, ali to bi moglo nekoga navesti na krivi put. Po meni se ovo skijalište po tome krivo oglašava. Naime, gotovo sve plave staze su iznenađujuće strme i svugdje drugdje bi bile ne samo crvene, nego i ozbiljno crvene staze. Ja nemam problema sa skijanjem na crvenim stazama. Zapravo su mi to uvijek najdraže staze. Ali recimo da ovdje nikada ne bih doveo početnika, kao ni malu djecu. Ovo je skijalište koje zahtjeva rad, bez obzira što piše na papiru. U totalu gledajući jedno od zahtjevnijih skijališta, bez obzira što je jako malo crnjaka, jer ima jako malo položenih staza za neki eventualni odmor tu i tamo.
Ja sam skijao od cca 10:00 do zatvaranja u 16:00, i uspio sam napraviti puni krug oko Saalbacha i Hinterglema, te dosta odskijao i u Leogangu. Nisam imao vremena za spustiti se do Fieberbrunna. Desna, popodnevna strana skijališta je puno bolja, a posebice mi se svidjela gornja polovica Leoganga - staze su široke, duge i osunčane.
Saalbach-Hinterglem je definitivno skijalište u koje se budem vratio.

Rating današnjeg skijaškog dana: 5/5

UKUPAN BROJ ODSKIJANIH KILOMETARA DANAS - 55.8
UKUPAN BROJ ODSKIJANIH KILOMETARA U SEZONI - 179,7
UKUPNO ODSKIJAN VERTICAL DROP (U METRIMA) DANAS - 10990
UKUPNO ODSKIJAN VERTICAL DROP (U METRIMA) U SEZONI - 32497
UKUPAN BROJ PADOVA U SEZONI - 1
NAJVEĆA POSTIGNUTA BRZINA DANAS - 75.5 km/h

Post je objavljen 15.12.2016. u 19:44 sati.