Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/planine

Škrljevo - Veliki i mali Kamenjak

Svima poznati Veliki i mali riječki Kamenjak, sjeveroistočno od Grobničkog polja, okruženi sa zapadne i sjeverne strane Lujzianom - starom cestom Rijeka – Zagreb, te s južne strane autocestom.
Greben Kamenjaka pruža se dinarskim smjerom sjeverozapad-jugoistok u dužini 1,5 km. Na njegovom hrptu ističu se tri karakteristična vrha: glavni vrh V. Kamenjak ili V. Kamičina (838 m), bezimeni srednji vrh (787 m viši je 20 m od M Kamenjaka, ali nije planinarski obrađen), te M. Kamenjak ili M. Kamičina (767 m), koji je najatraktivniji i s najljepšim pogledom, a njegove strme litice s jugoistočne omogućavaju alpinističko penjanje.
Starom cestom Rijeka – Zagreb do zaselka Kamenjak - manjeg proširenja s desne strane, od kuda je i početna točka uspona na Kamenjak. Do vrha Velikog Kamenjaka je svega 1 sat hoda a do malog, u produžetku još nekih desetak minuta.
Za sve one kojima je ovo prekratka tura ( posebno ako dolaze i iz daljnjih krajeva ) pripremila sam odličnu turu koja traje oko 4 - 5 sati hoda ( ovisno o grupi i brzini hoda )
U Škrljevu staza započinje kod željezničkog kolodvora gdje je odlično za parkirati veći ali i manji autobus. Dalje cestom nastavljamo ravno i dolazimo na kraj Škrljeva gdje se s desne strane nalazi napušteni kamenolom. Nastavljamo dalje prema Ponikvama i na dijelu gdje se cesta odvaja za Ponikve mi idemo desnom asfaltiranom cestom prema željezničkoj pruzi.
Ispod pruge vodi neasfaltirani put uz prugu još nekih petnaestak min a onda se put odvaja od pruge i nastavlja dalje. Na mjestu gdje se makadam odvaja lijevo u smjeru kamo želimo ići ( prema Kamenjaku i desno "Gradine " gdje se nalazi rampa, to je duži put do vrha Kamenjaka ali samo za one koji znaju put ) Od željezničkog kolodvora u Škrljevu pa do tog dijela potrebno je nekih 45 mn laganog hoda.
Preporučam da idete lijevo makadamom koji je samo na dva ili tri mjesta označen. Napominjem da planinarske oznake nema od Škrljeva do ispod vrha Kamenjak tj do vijadukta.
Dakle, na tom dijelu gdje se putevi razdvajaju imate još nekih 30 min do proplanka Vrana . Već na polovici tog puta se otvara vidik prema vrhu Kamenjaka i jasno je vidljiv vijadukt ( desno s vaše strane gledišta ) ispod kojeg treba proći.
Kada dođete makadamom do proplanka Vrana preko kojeg prolazi plinovod, preporučam da idete u desno do lovačke " čeke " koja je modernija verzija od onih klasičnih drvenih, i tu imajte orjentir da skrenete naglo u lijevo prema vijaduktu.
Uvijek neka vam vijadukt ( onaj manji ) bude orjentir. Već na dijelu gdje završava proplanak i počinje gušće raslinje, moguće je uočiti oznake kojima nastavljate do ispod samog vijadukta. Tu neka vas ne zbuni nasip koji je ispred vas, jer zna biti neprohodan a i trnje naraste tako veliko da je po nekad potrebna vještina probijanja kroz taj dio a i markacije tu ( na kratko ) nestaju. Očito su nam prepustili da se sami snalazimo kako prebroditi tu prepreku. Ako uspijete se probiti do ispod vijadukta, na stupu je jasno označeno kamo dalje. Od vijadukta pa do samog vrha Mali Kamenjak, oznake su jako dobro postavljene i nemate kuda promaštiti. Dakle, ostaje vam još nekih sat vremena hoda do vrha. Kada se ukaže vrh mali Kamenjak ispred vas je travnata površina na kojoj zna puhati jer se nalazi na udaru bure kada vremenski uvjeti nisu najbolji.
Dalje je jasno opisano u svim Blogovima staze koje spajaju veliki i mali Kamenjak.
Ili pak možete obrnutim smjerom. Što znači; najprije na veliki a onda na mali Kamenjak pa nastaviti put Škrljeva kako je označeno ispod malog Kamenjaka i ispod vijadukta dolazite na proplanak Vrana i opet neka vam orjentir bude " čeka " ona sa slike. Kad vam je " čeka " s ljeve strane po plinovodu, ispred vas je mala uzvisina na kojoj počinje šumski put koji vas ravno dovede u Škrljevo.
Lijepo je hodati i u jednom i u drugom smjeru tako da je sve stvar kako odaberete. Jedina razlika je to da ako krenete sa stare ceste Rijeka _Zagreb, imate manji uspon a sve ostalo je silazak dok ako krenete iz Škrljeva, pred vama je uglavnom uspon pogotovu u onom zadnjem dijelu kada prođete ispod vijadukta.
S obzirom da je vrijeme kada sam bila po stazi, bilo jako loše, bura je bila olujna pa je bilo nemoguće napraviti više slika od ovih ponuđenih. Nadam se da će svi oni koji se odluče za ovu rutu, imati dovoljno dobar opis.
Svima koji odaberu ovaj izlet , želim lijepo i mirno vrijeme i uživanje u prekrasnom pogledu kao i dobro druženje.

Pogled sa velikog Kamenjak u smjeru malog Kamenjaka

Vijadukt ispod kojeg treba proći

Čeka koja služi kao orjentir na proplanku Vrana

Iz smjera Škrljevo, račvanje puteva. Lijevo je put kojim idemo

Već tu se jasno vide oba vrha kako se ističu svojom ljepotom

Dio makadama koji vodi jednim dijelom uz prugu

Dio na kojem se putevi račvaju. Desno put Gradina i lijevo onaj koji nas vodi u smjeru Kamenjaka

Post je objavljen 18.11.2016. u 19:49 sati.