TKO ĆE KOME BITI ODGOVORAN?
Iz Ministarstva poljoprivrede iz ureda glasnogovornika 16. studenog već prije 10 sati poslana je obavijest medijima u kojoj dominira izjava ministra Tomislava Tolušića u kojoj on kaže :
„Kao ministar poljoprivrede osobno smatram da javnost mora odmah biti obaviještena o svakoj potencijalnoj opasnosti za zdravlje, bez obzira što procedure to ne nalažu. Iako je Ministarstvo poljoprivrede postupilo po svim zadanim procedurama, morali smo biti brži i učinkovitiji. Moramo promijeniti način razmišljanja i ne biti birokrati, nego uistinu voditi brigu o našim građanima. Smatram da smo mogli učiniti više i zato ću tražiti odgovornost nadležnih u Ministarstvu poljoprivrede“ - izjavio je ministar Tolušić.
Tolušić ima dobre namjere, ali ALI je suprotni veznik a time i veliko pitanje jer, informacija je kompleksna, ima svoje zakonitosti i pavila, treba razumijeti događanja u hodu i obaviještavati javnost- ne po difoltu - već po činjenicama. A činjenice iz tog ministarstva zadnjih šest godina jako teštko izlaze na znanje javnosti.
Naslov te iste Obavijesti za medije glasi :
Tolušić: Tražim odgovornost nadležnih u Ministarstvu i
hitnu izmjenu načina informiranja građana
Ministarstvo poljoprivrede.
Evo sadržaja koji je bio povod za ministrovo podsjećanje na važnost izmjene načina informiranja građana:
Nakon provedenog postupka samokontrole i analize Lidl Hrvatska d.o.o. je 2.11.2016. prijavilo Ministarstvu poljoprivrede da je utvrđena salmonela u uzorcima proizvoda:
• Svježa pileća prsa, cca. 1kg, podrijetlo Poljska, dobavljač Mesna industrija Braća Pivac, rok trajanja: 25.10.2016.
• Pačja prsa s kožom, 420g, podrijetlo Mađarska, dobavljač Hungerit, rok trajanja: 28.10.2016.
Lidl je dao analizirati proizvode iz svog distribucijskog centra u Jastrebarskom (19.10. – nalaz negativan) te u Perušiću (21.10. – nalaz pozitivan). Laboratorijski nalaz Lidlu je dostavljen 2.11.2016.. Lidl je od dobavljača mesa - Mesna industrija Braća Pivac - zatražio njihove nalaze za iste proizvode. Iz Pivca su Lidlu potvrdili da su 3 nalaza analiza koje su oni napravili - negativna na salmonelu.
Prema vlastitoj proceduri, 1 dan prije isteka roka trajanja, Lidl Hrvatska d.o.o. proizvode povlači iz prodaje: 24.10.2016. (svježa pileća prsa) i 27.10.2016. (pačja prsa). Svi proizvodi koji su vraćeni iz trgovina su neškodljivo uklonjeni. Lidl Hrvatska d.o.o. je odradio sve potrebne aktivnosti te redovno kontrolira proizvode koje stavlja na tržište i o tome pravodobno izvještava Ministarstvo poljoprivrede.
Ministarstvo poljoprivrede je 4.11.2016. po dobivanju obavijesti od Lidla, zatražilo dodatne informacije od veterinarske inspekcije s terena te prikupljanje svih potrebnih dokumenata kako bi se situacija prijavila u EU RASFF (sustav brzog uzbunjivanja za hranu).
Veterinarska inspekcija je nakon prikupljanja dokumentacije i svih potrebnih podataka 10.11.2016. obavila još jedan nadzor u Mesnoj industriji Braća Pivac i utvrdila da se u objektu ne nalaze proizvodi svježih pilećih prsa uvezenih iz Poljske. Sutradan, 11.11.2016. nacionalna kontakt točka (više djelatnika Ministarstva poljoprivrede) prosljeđuje informaciju u EU RASFF.
Obzirom da je tom mesu istekao rok trajanja te se ono više nije nalazilo na tržištu EU RASFF je informaciju zaprimljenu od RH klasificirao kao „information for attention“ (obavijest za informaciju), a ne kao „alert“ (uzbuna). Sustav brzog uzbunjivanja na razini EU je tako postavljen i samo u slučajevima kada se neki prehrambeni proizvod mora povući s tržišta – tada Ministarstvo šalje upozorenje javnosti.
Ministarstvo je kontaktiralo Lidl Hrvatska d.o.o. gdje su nam potvrdili da svi građani koji su kupili meso za koje se sumnja da je zaraženo salmonelom, isto mogu vratiti u najbližu trgovinu Lidla i tamo će dobiti povrat novca, neovisno o tome imaju li račun.
Važno je napomenuti da dobra termička obrada hrane (kuhanje/pečenje) uništava salmonelu te uklanja opasnost od obolijevanja ovom zaraznom bolešću.
Post je objavljen 16.11.2016. u 11:43 sati.