Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/toco1980foto

Marketing

Mjerodavnost Facebooka

Neke od uobičajenih zabluda vezane za Facebook su slijedeće:

Zabluda #1
Broj "lajkova" ispod neke fotografije je pokazatelj kvalitete te fotografije


Nije. Lajkanje ne govori ništa o samoj kvaliteti slike, a broj lajkova je samo pokazatelj koliko je ljudi kojima se slika sviđa, ili su udarili "lajk" čisto reda radi, da se vidi da su pogledali sliku. Štoviše, "lajk" i na zadnje smeće od fotografije može dati svatko tko ima pristup fotografiji, bilo da je na listi prijatelja, bilo da je slika na "public". Tu su još i oni fenomeni "daj mi da ti dam" gdje si ljudi međusobno "lajkaju" slike da bi si međusobno popravljali samopouzdanje. ili pak "žicanje" prijatelja da im se "lajka" fotka jer je na nekom natječaju.

Zabluda #2
Ljudi koji objavljuju na tone "selfija" se vole slikati


Često i nije tako. Štoviše suprotno. Naime, kod onih koji objavljuju na tone "selfija" često vlada poprilična egocentričnost i uvjerenje da samo oni sami sebe najbolje snime, a kad god ih snima netko drugi onda "uvijek isapdaju loše" (jer se to što vide na fotografiji koju snimi netko drugi ne poklapa sa onim ešto vide u zralu ili ekranu mobitela prilikom snimanja "selfija"), pa zato drame kako "nisu fotogenične" ili se "ne vole slikati" kad god netko prema njima uperi fotoaparat.

Zabluda #3
Ako netko ima "ime-prezime-photography" stranicu, znači da je vrhunski fotograf


Ne mora uopće značiti. Takve stranice, služe samo kako bi pojedini fotografi i "fotografi" reklamirali svoj rad i svoje fotografije mimo svojeg osobnog Facebook profila, ili jednostavno imali mjesto za upload fotografija na koje pokušavaju skupiti što više "lajkova".

Zabluda #4
U fotografskim grupama na Facebooku se okupljaju samo vrhunski fotografi


Ne nužno. Naime, određene fotografske grupe (one grupe koje služe isklučivo za upload autosrkih fotografija, kakve god bile), uglavnom služe za to da si ekipa međusobno hvali i "lajka" fotografije. Štoviše, u takvim se grupama rijetko kad može pročitati iskreno mišljenje o fotografijama; oni koji upute bilo kakvu kritiku najčešće bivaju izbačeni.

Zabluda #5
Na Facebooku svatko kontrolira ono što je objavio


Ne kontrolira. Ili bolje rečeno, kontrolira samo do trenutka dok to ne objavi. Svaka stvar, pogotovo fotografija, iako je objavljena na Facebooku, i iako su postavke privatnosti na "friends only", može bez problema biti proslijeđena dalje, bilo kome. Čak i od strane prijatelja, koji baš zato što su na listi prijatelja imaju pristup objavljenom. Štoviše, puno je i onih koji uopće ne vode računa o postvakama privatnosti, da bi se zatim čudili kako se neka njihova fotografija pojavila negdje drugdje.

Post je objavljen 12.11.2016. u 10:10 sati.