Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/zoranostric

Marketing

Hrvatski znanstvenici predvidjeli pobjedu Donalda Trumpa!

Dečki iz Oraclum Inteligence Systems, koji eksperimentiraju s metodom predviđanja rezultata izbora (treba imati na umu da ankete same po sebi nisu predviđanja!) ovog puta su se iskazali: predvidjeli su pobjedu Donalda Trumpa kao najizledniju opciju (a na kraju će on dobiti čak i više elektorskih glasova). Ipak su ukupno procijenili da Clinton ima više šansi za pobjedu (uključujući vjerojatnosti raznih varijacija), ali s malom razlikom (57%).

Election 2016 - Final Prediction


16-11-08-Oraclum
To je hrvatska ekipa: Mile Šikić, Dejan Vinković i Vuk Vuković s tvrtkom registriranom u Cambridgeu, UK! Ranije su osnovali Institut sinergije znanosti i društva i objavili neke zanimljive prognoze i analize. Na posljednjim se parlamentarnim izborima u Hrvatskoj nisu proslavili: predvidjeli su pobjedu "Narodne koalicije".

Svoju metodu očito postepeno usavršavaju i ovo će im svakako biti odličan osnov za dalji marketing njihove tvrtke. Hrvatska im je naravno preusko tržište.

O njihovoj metodi:

»However even with a small sample we still think the method works. Why? Our survey asks the respondents not only who they intend to vote for, but also who they think will win, by what margin, as well as their view on who other people think will win. It is basically a wisdom of crowds concept. The idea is to incorporate wider influences, including peer groups, that shape an individual’s choice on voting day.

Why might this work? When people make choices, such as in elections, they usually succumb to their standard ideological preference. However, they also weigh up the chance that their favored choice has. In other words, they think about how other people will vote. This is why people sometimes vote strategically and do not always pick their first choice, but can opt for the second or third to prevent their least-preferred option from winning.

It is going to take a number of experiments to answer the question of whether contemporary polling can be considered scientific and whether this method is indeed the best one. Our method is just the beginning of such experiments.«


Ipak, kako se u svakom slučaju radi o procjenama vjerojatnosti, iako je svakako zanilmljivo imati i tu metodu, mislim da u pouzdanosti ne može donijeti bitni napredak u odnosu na klasično ispitivanje javnoga mnijenja (što je snimak stanja, a ne prognoza!), praćeno manje-više intuitivnim procjenama o varijacijama i tendencijama raspoloženja birača, koje mogu doći do izražaja na dan glasanja.



Post je objavljen 10.11.2016. u 07:59 sati.