Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/carobninaputak

Marketing

SEKSUALNOST I EROTIKA - Seksualnost




SEKSUALNOST I EROTIKA– Seksualnost

Sai Baba govori O ODNOSIMA

Ako se seksualnost tematizira, tada se naravno mora nešto mora reći i o erotici.

Pod seksualnošću podrazumijevam sve što je vezano uz tjelesno sjedinjenje i što je manje ili više s time neposredno povezano. Tu pripada i flert koji se posebno onda ne smije zamijeniti s erotikom, kada u osnovi ne znači ništa drugo, nego seksualnu predigru. Ti nikako ne smiješ flertovati ni ako flert za tebe predstavlja sredstvo za povećanje svoje samosvijesti, ako pritom u drugima budiš ili pothranjuješ nade koje uopće nisi spreman ispuniti.

Živite u vremenu koje je usmjereno na seks. Sve se prilično izravno vrti oko genitalnog područja. Genitalno područje često je posljednja postaja nakon koje više nema mnogo toga. Zbog toga su vaši odnosi vrlo nestabilni.

Nasuprot tome, u vas se erotika piše malim slovima. Vi doduše mnogo o njoj govorite, ali je malo poznajete jer je stalno zamjenjujete sa seksualnošću.
Erotika je privlačnost, misteriozno, čarobno, umjetničko, što može nastati i među pripadnicima istoga spola, a ne samo suprotnog.

Seksualnost je ozbiljna. Erotika je zaigrana. Seksualnost je plod, erotika miris. Seksualnost je realnost, erotika snivanje.

Platon je erotiku izvanredno opisao u svojem čudesnom dijalogu Simpozion. On tamo kaže da je erotika dijete Penije (siromaštvo, nedostatak) i Porosa (obilje). Zato erotika uvijek u sebi sadrži oboje, obilje čežnje i nedostatak ispunjenja. Ta mješavina uvjetuje njezinu dinamiku i čini njezinu težnju.

Platon kaže još nešto važno: Eros, vječni težitelj, idealan je motor za tragaoca jer on je tek onda zadovoljan kada je dosegnuo svoj konačni cilj, naime samu Ljepotu.
Uzmi sebi za primjer ovaj oblik Erosa. U svom traganju, ne ostani visjeti o jednom partneru i nemoj ga time preopteretiti. On ti nikada ne može dati Ljepotu samu, naime Boga kojega zapravo tražiš. Tvoj je partner samo putokaz tom Beskrajnom. Ali on je poseban putokaz koje ne ostaje na rubu puta, već zajedno s tobom kroči putem – ukoliko ga, uvijena u vašu erotiku, povedeš na svoj put.

Erotika je ono čudesno u svakom odnosu jer ona nikada ne preopterećuje. Erotika je kao dar mirisa – ti mu se raduješ, a da prije toga nisi osjetio da nedostaje.
Seksualnosti je potrebna težnja da bi nastala napetost i čar.

U erotike je ta težnja prenesena na sasvim drugu razinu. To je težnja za razigranim upoznavanjem, elegantnim, za nježnim i čudesnim na putu prema zajedničkom, Najvišem Sebstvu.

I upravo kao što si uvijek nanovo pokušavao uživati u mirisu nekoga čudesnog cvijeta, a da ti nije nedostajao ako ga nisi mirisao, tako je i s erotikom. Ona se raduje svemu što je lijepo očaravajuće, savršeno i privlačno jer za nju sve to ukazuje na najmilije Lijepo, koje toliko traži. To erotiku čini tako lakom i tako posebnom jer njezin je cilj nenametljivo, estetsko, dostojanstveno, lagano, koje je zbog te lakoće savršeno. To čini čar erotike. Taj čar čini erotiku, da tako kažemo, „mudrijom“ od seksualnosti. Seksualnost brzo dolazi do rezultata, a time i do završetka. Nasuprot tome, erotika živi od toga da „najvažnije“ ostaje lebdjeti u zraku. A to najvažnije je traganje, odnosno – još ne – nalaženje.

Platon zato Erosa naziva filozofom. On time misli na vječnog Tragatelja, na prijatelja Mudrosti. To je istinsko određenje erotike da kroz kontakt dvoje ljudi nadraste oboje. Ona nadvisuje.

Erotika je tak koja iz „normalna“ čovjeka iznenada čini pjesnika, slikara, glazbenika, mistika. Povezanost erotike s nečim mnogo većim, to je ono što erotikom obuzetima daje krila i što ih vodi do sasvim novih, do tada nepoznatih neslućenih visina. Neslućenih visina? Ne, nije baš tako. Svijest je ona koja ih ne naslućuje. Nesvjesno, kozmičko u tebi i ne traži ništa drugo nego to jedinstveno Savršeno, koje se čini kao da se sada napokon manifestira u ovom biću, s kojim se osjećaš povezanim u erotici, ili u njezinu produžetku, ljubavi.

Ovdje dolazimo do presudne točke: ako erotika gubi lakoću prelazeći u težinu, ona postaje seksualnošću, ako gubi dubinu, postaje ljubavlju. Erotika je dijete koje se odrastajući sve više pretvara u ljubav. Punu dubine, punu dostojanstva, punu angažmana, ali ne više tako laku jer sada je ono prijašnje razigrano odraslo i ustupilo mjesto odgovornosti, požrtvovnosti, brižnosti. Ne kao ograničenjima, već kao proširenjima.

Stari Grci imali su pravo kada su duševne procese izražavali u mitološkim božanskim likovima. Time su plastično pojasnili nešto što inače nije tako lako izraziti na prikladan način: jedan Bog umnogostručava se u mnogim bogovima, što se može označiti kao Savršenost koja je postala materijom. Ili, još jednom rečeno na drugačiji način: bogovi utjelovljuju sve one čudesne osobine koje bi čovjek mogao i trebao imati, kao što su to šarm, dostojanstvo, hrabrost, pravednost, požrtvovnost. Erotika je ona koja spaja sve te osobine, povezujući ih sa sveodređujućom energijom što leži ispod svega, Ljubavlju.

Zato je krivo ako grčku mitologiju shvatite onako kako ju je Homer opisao. Homer je bogove odveć spustio na negativnu ljudsku razinu, zbog čega su prestali biti bogovima.

Prapočetna misao u staroj mitologiji bila je pojasniti kako su sve ljudske ćudi Božanske naravi, da se sve one hrane Ljubavlju. Da čak ni najveća mržnja ne može trajno opstati i da je jedino trajno ono što je uvijek bilo: beskrajna Ljubav Božja koja bez prekida okružuje ljude i koja teče u njima. Nitko se ne može trajno odupirati tom strujanju Ljubavi. Čak i najveći razbojnik ili demon mora jednoga dana doći u dodir s Ljubavlju jer je ona i njegovo određenje. Sve su drugo samo prašina i rđa koje prekrivaju dušu. Tek što se one uklone, duša biva magnetski privučena svojim najvišim određenjem. Ako magnet ne privlači komad željeza, ne mora uzrok biti u magnetu, već u tome da ono što bi trebalo biti privučenim ima suviše slojeva prašine na sebi. Ako se slojevi prašine i rđe uklone, željezo opet može biti privučeno, ono je time opet „erotično“ i opet će nastaviti težiti prema Najvišem.

Time je erotika biti-pristupačnim, biti-otvorenim za Više i Najviše. A kakvo je to Najviše? Puno ljubavi, a ipak lako. Upravo otuda potječe fascinacija erotike. Tu je razlog da svatko u njoj rado sudjeluje.





Sai Baba govori O ODNOSIMA dio je serijala od pet knjiga (Sai Baba govori zapadu, Sai Baba govori o svijetu i Bogu, Sai Baba govori o psihoterapiji te Sai Baba govori o odgoju) . Prenositelj svih pet knjiga je Stephan v. Stepski Doliwa, a prevoditelj na hrvatski jezik, Vili Bayer.
Obzirom na suvremenost teme i nužnost pokretanja tako važnih promjena u vlastitim životima krenula sam sa objavljivanjem ove knjige, temu po temu, sa nadom da će Vas barem malo dotaći.
http://putpokazi.com/odvazno_nakladnistvo/sai_ljudske_vrijednosti/sai_baba_govori/sai_baba_govori.html





Post je objavljen 12.10.2016. u 10:36 sati.