Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/carobninaputak

Marketing

MORALNA SUZDRŽLJIVOST I INTIMA - Duhovnost i odnos




MORALNA SUZDRŽLJIVOST I INTIMA – Duhovnost i odnos
Sai Baba govori O ODNOSIMA



Na ovom mjestu moramo zastati i razmisliti o onome što sve vrijeme pretpostavljamo. Ja stalno govorim o odnosu, o braku, a još nisam stigao do toga kako se do njega dolazi.

Uobičajen put kojim danas većina stiže do braka ide kroz iskušavanje. Mnogi izokreću prirodan redoslijed na taj način da najprije imaju dijete i tek tada stupaju u brak, tj. najprije spavaju zajedno, a tek se tada počnu upoznavati. Da takav način ponašanja nije najsretniji, ne moram posebno naglasiti jer mogle bi se napisati knjige o broju rastava u današnje vrijeme. Ipak ću o tome nešto reći u sljedećem poglavlju.

Danas želim govoriti o nečem drugom, što s drugoga aspekta osvjetljava povezanost između duhovnosti i međusobnih odnosa.

Najbolja priprema za sretan brak naime nije u tome da se stječe iskustva sa mnoštvom različitih osoba, već je to moralna čistoća, nevinost. To u ušima mnogih zvuči kao udarac o bubanj. Oni naime nevinost smjesta poistovjećuju s povratkom u srednji vijek. Moram priznati da za Mene ne postoji razlika u kvaliteti između srednjeg vijeka, renesanse ili kamenog doba. Za Mene je presudno jedino to kakav oblik suživota moraju muškarci i žene birati da bi bili trajno sretni. Pritom iskušavanje sasvim sigurno nije tako dobro da bi moglo polagati pravo na prvo mjesto. „Zašto?“ upitat ćeš. Sasvim jednostavno zato što ljudi ne bi trebali biti pokusni objekti (kao uostalom ni životinje). Svi su oni dijelovi čudesna Stvaranja i zaslužuju da se prema njima postupa s dužnim poštovanjem.

U privremenom odnosu nedostaje to međusobno poštovanje. Ako je netko u zajednici s partnerom pod pretpostavkom da to nije za trajno već samo na određeno vrijeme i kao pokus, tada on partnera ne poštuje. Ovakvo je stajalište karakteristično za Kalijugu, za sadašnje doba jer u današnje vrijeme poštovanje prema bilo kome ili bilo čemu nije baš u velikoj modi. Uopćeno bih mogao reći: vi ne cijenite ni Boga ni Njegovo Stvaranje već uzimate ono što možete uzeti i ne razmišljate odveć o posljedicama. Na takav se način ponašate i u međusobnim odnosima. Uzimate ono što možete uzeti, rastajete se kada vam se nešto više ne sviđa, i ne poštujete ni sebe (i svoje Sebstvo!) ni svojeg partnera. Zato izjavljujem: moralna je čistoća najbolja priprema za dobar međusobni odnos. Suzdržljivost ti daje dovoljno vremena i mogućnosti da se usredotočiš na sebe i da sve više poimaš tko si, što ti je potrebno i tko ti najbolje odgovara.

Zahvaljujući suzdržljivost spojenoj s duhovnim vježbama kao što su namasmarana, meditacija i molitva, ti razvijaš snagu koju ne ćeš naći ako prijevremeno uđeš u neki odnos, a on se raspadne. Živiš li u čistoći prije braka, omogućavaš sebi da tražiš sebe kao muškarac ili kao žena i da se sve više nalaziš. Suzdržljivost ti daje priliku da se igraš sa svojim sposobnostima (ali ne da zavodiš!), da sanjariš, maštaš, a da nisi smjesta stavljen na iskušavanje, odnosno suočen s posljedicama tvojih postupaka, kao što je to slučaj u braku.

Upravo to nedostaje današnjoj mladeži. Time što ulazi u mnoge odnose, k tome još u seksualne odnose, ona se suočava s posljedicama koje nije u stanju snositi. A što radi čovjek koji se osjeća preopterećenim? Ili bježi iz situacije, ili zatvara oči i pati zbog pritiska. Tada više nema nježnosti, nema zaigranosti, nema više ničega jedinstvenoga. Sve je poznato, sve je već iskušano. A razočaranje i otrežnjenje svuda je prisutno. To su problemi od kojih mnogi pate: ili se osjećaju preopterećeni situacijom u kojoj se nalaze, ili imaju partnera koji se osjeća preopterećenim, ili oboje.

Ako ne želiš upasti u začarani krug razočaranja, preopterećenosti, bijega i ponovnog pokušaja, tada živi suzdržljivo, čime ćeš sebi dati vremena za svoj rast.

Različiti oblici suzdržljivosti

O samoj moralnoj suzdržljivost još treba reći da, kao i kod svega ostalog, i tu ima mnogo različitih oblika.
Postoji čistoća zbog toga što nije bilo prilike, kao i zbog straha od povoljne prilike. To u biti nije čistoća već samo nedobrovoljno stanje koje se smjesta mijenja čim se stvori povoljnija situacija.

Zatim postoji suzdržljivost koju netko izabire iz razočaranja, nakon što je npr. jednom ili više puta doživio neuspjeh u vezama. To je važan korak do kojeg dolazi iz uvida da je suzdržavanje najbolji preduvjet za odnos. Usprkos tome, to nije moralna čistoća na koju ja mislim. Ona se naime odnosi na suzdržavanje na temelju slobodne odluke, prije nego što se uopće stupi u neki odnos, kako bi se prije toga razmišljalo i uopće postalo sposobnim za partnerstvo.

Intimnost

Nevinost na koju Ja mislim ima osim toga za cilj da nađe put jednom jedinom partnerstvu, i da dijeli seksualnost samo s jednom jedinom osobom. To je nevinost koja te ispunja snagom, koja ti daje dubinu i koja tvoj odnos čini blagoslovljenim. Ona to može zbog toga jer je to jedini oblik koji omogućava istinsku intimnost. Što je više ljudi s tobom dijelilo svoju seksualnost, tim je tvoja intima podjeljenija. Tvoje srce i tvoja seksualnost počivaljka su za dvoje, a nikako igralište za mnoge. Zato tu ima mjesta samo za dvoje ljudi, nakon što su se sjedinila njihova srca u seksualnosti.

Ako samo s jednom jedinom osobom dijeliš svoje srce i seksualnost, tada se ni na koga ne moraš obazirati, ništa ne moraš objašnjavati, ničega se bojati, ništa dijeliti. Ništa te ne podsjeća na nešto što si već doživio, ništa ti nije čudno zato što ti sliči ponavljanju nečega. Slično će se osjećati i tvoj partner.

Bit ćete pošteđeni od netaktičnosti, neugodnih slučajnosti, zajedničkih prijatelja i znanaca iz nekog od prijašnjih odnosa.

Mnogi danas misle da to na njih nema utjecaja. Ja na to kažem: kao prvo, na njih to ne utječe zato što (više) ne poznaju snagu jedne jedine intimnosti. Drugo, danas se rijetko sreće dvoje ljudi u kojih bi to za oboje bio prvi odnos i koji bi takvim ostao. Treće, većina je toliko pod utjecajem duha vremena i njemu pripadajuće ideologije da uopće više ne zapaža gdje se zatvara ili je već zatvorena, gdje izbjegava istinsku bliskost i odnose.

Osim toga, u današnje vrijeme taktičnost i profinjeni osjećaji ne pripadaju baš u široko rasprostranjene osobine.

Kao četvrto, mnogi više uopće ne traže stvarnu bliskost i intimu. Oni su već toliko pozlijeđeni i razočarani da više nikome ne dopuštaju da im se stvarno približi. Povrede iz prijašnjih odnosa jedan su od glavnih razloga teškoćama koje mnogi danas imaju sa svojim odnosima i u njima.

Ako se, nasuprot tome, dvoje ljudi svjesno suzdržava od seksualnosti prije nego što stupi u stalnu vezu, oni se tada svjesno odlučuju jedno za drugo te stupaju u brak u kojem će biti složni kako u dobrim tako i u lošim vremenima: u takvu braku dolazi do intimnosti koja njihov odnos ispunja nenadmašivim intenzitetom.
To je zato idealan način na koji bi se muškarac i žena trebali naći i na koji bi trebali ostati sjedinjeni. Sve je drugo samo neuspjela imitacija i prema tome više ili manje nezadovoljavajuće.





Sai Baba govori O ODNOSIMA dio je serijala od pet knjiga (Sai Baba govori zapadu, Sai Baba govori o svijetu i Bogu, Sai Baba govori o psihoterapiji te Sai Baba govori o odgoju) . Prenositelj svih pet knjiga je Stephan v. Stepski Doliwa, a prevoditelj na hrvatski jezik, Vili Bayer.
Obzirom na suvremenost teme i nužnost pokretanja tako važnih promjena u vlastitim životima krenula sam sa objavljivanjem ove knjige, temu po temu, sa nadom da će Vas barem malo dotaći.
http://putpokazi.com/odvazno_nakladnistvo/sai_ljudske_vrijednosti/sai_baba_govori/sai_baba_govori.html



Post je objavljen 20.09.2016. u 11:35 sati.