N 24 XVII NEDJELJA KROZ GODINU
P 25 Sv. Jakov ap.
U 26 Joakim i Ana roditelji BDM
S 27 Klement Ohridski
Č 28 Inocent
P 29 Marta, Vilim
S 30 Petar Krizolog
N 31 XVIII NEDJELJA KROZ GODINU, Ignacij Loyola
Pavao apostol ne propušta priliku a da nas ne upozori na naš uzvišeni položaj koji smo stekli zaslugom Kristovom. On nas je milostivo oslobodio naših prijestupa i naše neobrezanosti, pod kojom se misli na isključenost iz baštine spasenja. I obrezani i neobrezani podložni su obdržavanju Zakona i propisa jer im je to od davnina, od vremena grijeha neposlušnosti praroditelja bila jednina slamka spasenja. To je ta ''zadužnica'' koju Pavao spominje u današnjoj poslanici Kološanima, koju je Isus uklonio tako da ju je pribio na križ ili drugim riječima; križem smo muke njegove spašeni.
Tako je kroz cjelokupnu Pavlovu teologiju, kao trajni eho, prisutan naš uzvišeni poziv po kojemu smo ''kraljevsko svećenstvo, sveti puk, narod….''stečen neprocjenjivom vrijednošću Kristove spasiteljske žrtve.
Za ulazak u kraljevstvo spašenih više nam nisu potrebne kao polog naše privatne žrtve u smislu nekih asketskih vježbi, postova, dugih molitava… Nije nam potrebna ''zadužnica'' koju trebamo otplatiti robovanjem zakonu. Krist nam je otvorio vrata spasenja kroz koja mi ulazimo činom krštenja. Tu nam treba uvijek biti prisutna simbolika krštenja kakvo pamti Prva Crkva: Odrasli krštenik skida staro odijelo, ulazi u krstionicu i uronjen po đakonu Crkve simbolički umire starom čovjeku. Jednako tako se simbolički pridružuje trenutno smrti Kristovoj da bi ponovno izronio kao nov, uskrsnuli stvor koji oblači bijelu haljinu – Krista. Tada slijedi usklik: ''U Krista ste se krstili, Krista ste se obukli, aleluja!''
Ono što u grčkom za krštenje znači baptizein = uroniti, u našem jeziku, a iz baštine slavenske braće Ćirila i Metoda znači krstiti = Kristiti, učiniti da budem Krist.
Uzvišenom pozivu sinovstva Božjega odgovara i uzvišena molitva. Na zamolbu jednog od učenika: ''Gospodine, nauči nas moliti..'' Isus izgovara molitvu djece Božje. Boga zove Ocem. ''Oče naš!'' To je molitva spašenih koji se uzdignutih i raširenih ruku obraćaju Bogu Ocu. To je molitva koja sva ''miriše'' na Kraljevstvo nebesko.
To nije molitva ''psića'' koji skupljaju mrvice sa stola gospodareva, to je molitva sustolnika koji slave Gospodina: ''Sveti se Ime tvoje'', jer to je spasonosno Ime nad svakim imenom. Tek potom slijedi žarka molitva Prve crkve: ''Dođi kraljevstvo tvoje!'' To je molitva za ostvarenjem Božjeg plana, koji se označava pojmovima, pravednosti, bratstva među ljudima, pobjede života, a poraz smrti i uništenja i konačno stanje gdje više neće biti suza i žalosti.
Molitva Očenaša nam, nadalje, posvješćuje da to Kraljevstvo pripada Bogu – dođi kraljevstvo tvoje. Ono će se ostvarivati onim tempom kojim će se prihvaćati Božja volja da bude kako na nebu tako i na zemlji.
Svagdašnji kruh koji molimo ima dvostruki vid. To je kruh za tijelo i nebeski Kruh – euharistija – hrana spašenih. Potom slijedi molitva za otpuštanje grijeha. Budući smo slabi i skloni zlu, molimo da budemo oslobođeni iskušenja, kako ne bi otpali.
Moleći molitvu Oče naš, mi kao da dobivamo krila vinuti se dalje i svojim riječima govoriti Gospodinu, intimno i s pouzdanjem, kao što je to činio Abraham, zauzimajući se za gradove Sodomu i Gomoru, koji su utonuli u zlo.
Sveti su u svojim molitvama s Bogom razgovarali, ne kao pogani, koji su mislili da će zbog mnoštva nabrojenih molitava zadobiti ono što traže. Kršćanin treba uvijek biti svjestan kako je za njega najbolje kad se vrši Božja volja.
Premaleni smo i preuzak je naš vidokrug da bismo mi mogli reći Gospodinu što je za nas dobro.
Molitva Očenaša stremi k punini, a punina vjere je biti, makar sićušan odsjaj slave Božje. To je blaženo stanje u kojemu je vjernik zakriljen slavom Božjom, pa je njegova molitva ponajprije zahvaljivanje. Kao što današnji psalam izriče tu zahvalnost riječima: ''Zahvaljujem ti, Gospodine, iz svega srca, jer si čuo riječi mojih usta.'' (Ps 138 /137/).
Psalmi su, inače, najljepši molitvenik koji bi trebao prirasti vjerničkom srcu. U psalmima se nalaze najljepši hvalospjevi Gospodinu, kao i molitve u svim prilikama. Stoga je Crkva oduvijek molila i pjevala psalme. Božanski časoslov je molitva Crkve kojim za vjernika dan započinje i završava.
Kao što su psalmi molitva i hvalospjevi Objave, tako je i Očenaš molitva Gospodnja i najuzvišenija molitva djeteta Božjega.
Molitva vjernika
Molimo danas Oca nebeskoga da nas nadahne pravom molitvom kao što nas je učio Gospodin.
1. Dok je Isus molio u vodi Jordana sišao je na nj' Duh sveti: podaj nam svoga Duha da nas preobrazi. – Molimo te.
2. Isus se sklanjao na samotna mjesta da bi molio: daj da i mi nađemo vremena i volju za molitvom. – Molimo te.
3. Isus je proveo noć u molitvi: daj da se i mi u teškim trenucima života utječemo molitvom za pomoć. – Molimo te.
4. Isus je rekao: molite za one koji vas zlostavljaju; ne daj da ikog isključimo iz svojih molitava. – Molimo te
5. Dok je Isus molio, izgled lica mu se izmijenio: neka i nas molitva izmjeni da se na našim licima i u srcu pojave znakovi slave Očeve. – Molimo te.
6. Dok molimo Očenaš: daj da budemo svjesni uzvišenog poziva djece Božje.- Molimo te.
7. Očuvaj nas farizejske molitve i daj da ti se ponizno molimo.- Molimo te.
8. Oslobodi nas kušnje kako ne bi otpali od vjere. – Molimo te.
9. Daj da ne tražimo svoju, nego tvoju volju. – Molimo te.
10. Daj da na naše molitve pokojni zadobiju život vječni u tvojoj slavi. – Molimo te.
Oče, sveti se ime tvoje. Neka dođe kraljevstvo tvoje. Otpusti nam duge naše. Po Kristu Gospodinu našem. Amen.