Digitalni aparati se ponekad znaju "zblesirati". Bilo da ne rade kako treba, bilo da javljaju nekakve "greške" ili iz nekog razloga uopće ne rade. Međutim, iako u takvim slučajevima mnogima pada napamet odmah nositi aparat u servis, ipak postoje stvari koje prvo treba pokušati učiniti, a koje mogu pomoći u samostalnom otklanjanju sitnih kvarova ili "kvarova", odnsono "blesiranja" aparata.
1. Gašenje i ponovno paljenje
Gašenje i ponovno paljenje (uz eventualno vađenje/mijenjanje baterije, vađenje/mijenanje memorijske kartice, skidanje/mijenjanje objektiva i vraćanje svega natrag istim redoslijedom) ponekad pomogne. Pogotovo ako je problem zapravo u samoj bateriji, memorijskoj kartici ili objektivu, odnosno njihovim kontaktima.
2. Čitanje uputstva za upotrebu
U uputstvima za upotrebu se (obično na zadnjim stranicama), nalaze upute kako otkloniti manje kvarove i "kvarove" na aparatu.
Štoviše, čitanje uputstva za upotrebu može u krajnjem slučaju otkriti i to da se zapravo uopće ne radi o pravom kvaru već samo o tome da je neupućeni korisnik "nešto krivo stisnuo", ili pak da se radi onom famoznom da "nije kvar nego karakteristika" (It's not a bug, it's a feature!).
Uz to, u uputstvima je između ostaloga navedeno i kako vratiti aparat na tvorničke postavke, a što je još jedan "rezervni" način "popravka" aparata koji se "zblesirao"; a koji isto ponekad pomogne.
3. "Googlanje" kvara
Svaki kvar koji se dogodi na nekom aparatu, bio on "softverske" ili "hardverske" prirode, gotovo sigurno nije jedini kvar te vrste i tog aparata, već se sigurno događao i drugim ljudima.
Postoje mjesta na internetu, od stranica proizvođača (njihove tehničke podrške), pa do fotografskih foruma na kojima se može naći opise raznih kvarova pojedinih tipova aparata, te rješenja (odnosno opisne ili video "tutorijale") kako otkloniti te kvarove i "kvarove".
Ovo dobro dođe onima koji su ili izgubili uputstvo za upotrebu, ili kvar koji im se dogodio nije opisan u uputstvima.
4. Nošenje aparata u servis
Tek kad ništa od gore navedenog ne pomogne, aparat se nosi u servis. U suprotnom se može dogoditi da u servisu završi zapravo potpuno ispravan aparat. No servis će svejedno naplatiti uslugu (možda nepotrebne) dijagnostike kvara.
Post je objavljen 04.07.2016. u 18:27 sati.