Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/nekretninepula

Marketing

Kroz 6 godina električna vozila stajat će koliko i konvencionalna

Cijene baterija, najskupljeg dijela u tim vozilima, na koji otpada trećina ukupnog troška, lani su pale za 35 posto, piše internetski portal energetika-net.com.
S nizom kvalitetnih novih tehnologija na tržištu dolazi vrijeme kada postaje besmisleno kupiti nešto tradicionalno, zastarijelo, piše internetski portal energetika-net.com. Prorokovati vrijeme zamjene tehnologija nije lako, ali kada se to dogodi, vrlo brzo i cijeli svijet se mijenja.
Sada se čini da će desetljeće iza 2020. biti desetljeće električnih automobila. Na to ukazuju brojni pokazatelji.
Cijene baterija, najskupljeg dijela u tim vozilima, na koji otpada trećina ukupnog troška, lani su pale za 35% i
prema Bloombergovim analitičarima na putu su da u narednih šest godina dovedu do toga da će nesubvencionirana električna
vozila biti cjenovno jednako prihvatljiva kao njihovi rivali na fosilna goriva, prenosi internetski portal energetika-net.com.
To će biti početak stvarnog uzleta tržišta električnih vozila. Računa se da bi do 2040. električna vozila koja su u stanju voziti
na velike udaljenosti mogla stajati manje od 22.000 današnjih američkih dolara, a 35% novih automobila globalno imat će utičnicu.
Naftno tržište ne očekuje takav razvoj situacije jer trenutno tek 0,1% globalnog tržišta automobila otpada na električna vozila. Ta su vozila rijetkost na ulicama glavnine zemalja a cijena im je značajno viša od konkurentskih vozila na fosilna goriva. Naftaši poriču potencijalni problem za njihovu branšu. Naftni kartel OPEC računa da će električna vozila 2040. činiti tek 1 posto voznog parka, a prvi čovjek Conoco Phillipsa Ryan Lance izjavio je da električna vozila neće imati ikakav značajan utjecaj narednih 50 godina. No, neke činjenice govore drugačije. U narednih nekoliko godina Tesla Motors, Chevy i Nissan planiraju početi prodavati električna vozila na 'duge pruge' za cijenu od oko 30.000 američkih dolara po automobilu, a druge automobilske i tehnološke kompanije ulažu milijarde u desetke novih modela električnih vozila.
Ingo Speich, portfolio menadžer u kompaniji Union Investment, rekao je da su tržišta kapitala zabrinuta da bi se "godine velike zarade" uskoro mogle završiti kada su u pitanju prestižni njemački proizvođači automobila. On je upozorio da se automobilska industrija suočava s "radikalnim preokretom, čiji su uzrok napadi iz Silicijske doline", misleći pritom na Tesla Motors koji je s jeftinim Modelom 3 izazvao ogroman interes, na neviđeno prikupivši značajan novac za razvoj. I koliko su god financijaši skeptični prema Tesla Motorsu, ipak mu i dalje daju šansu. Nije trebalo dugo čekati na odgovor auto-industrije. Američki Ford do 2020. godine želi 40% svoje globalne ponude vozila elektrificirati ili bar ponuditi u hibridnoj inačici.
Kako bi promijenili gorivo za ogroman broj vozila, u Fordu namjeravaju uložiti 4,5 milijarde dolara i dodati 13 'zelenih' modela u ponudu, što nazivaju svojim najvećim ulaganjem u električna vozila ikad u razdoblju od pet godina. Zato ni Daimler ne namjerava zaostati za konkurencijom. 2017. Mercedes će u prodaji imati 10 hibridnih vozila a menadžment obećava da će, prije kraja desetljeća predstaviti električni automobil koji može prijeći 500 km uz samo jedno punjenje. Za usporedbu, Tesla tvrdi da "Model 3" može uz jedno punjenje prijeći 346 kilometara.
Bloomberg je nastojao izračunati koliko brzo može rasti prodaja električnih vozila. Prošle godine taj segment globalno je narastao za 60%. To je, kažu, zanimljiva brojka, jer je u skladu s prognozama iz Tesla Motorsa za prodaju do 2020. Ujedno 60% predstavlja jednaku stopu rasta koja je u prošlom stoljeću 1910. pomogla Fordovom čuvenom Modelu T da svijet prevaziđe konje i kočiju. Za usporedbu, sličnu krivulju rasta s 50% imaju fotonaponski paneli dok LED rasvjeta raste po stopi od čak 140% godišnje. Priča ide dalje. Bloomberg je kalkuliravši sa 60-postotnim rastom godišnje izračunao da bi električna vozila između 2023. i 2028. mogla umanjiti potražnju za naftom na razini dva milijuna barela dnevno,
piše internetski portal energetika-net.com nekretnine Split

Post je objavljen 28.06.2016. u 11:41 sati.