Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/durica

Marketing

ekskluziva

u okviru neformalnog obrazovnog programa
Mirovnih studija " Centra za mirovne studije "
održavaju se kolegiji:
" Emancipacija kulturnog pluralizma u vrijeme izbjeglištva ",
te montorska grupa:
" Priče izdaleka . Priče izbliza. ".
po uzoru na domaće priče, bajke i basne
izrađena je i knjižica
" Kućica u Ježevu "
naslanjajući se na dobro poznatu priču,
kako me gospon Sjedokosi fino ispravil,
i fala mu na tome:
" Ježevoj kućici " o
" Ježurki ježiću ".
naš Ježić luta šumom, jer je silom prilika postao izbjeglica,
migrant,
u potrazi za toplinom doma i sigurnim sloništem
nailazi na brojne poteškoće, jer biva naprihvaćen
od strane svih ostalih stanovnika šume.
Cilj ove knjižice je poslati poruku solidarnosti podrške
svima onima koji su u potrazi za mirnim mjestom
u ovo doba rastućih prislinih migracija u čitavom svijetu.
Knjižica je, također, rezultat suranje polaznika programa
Mirovnih studija i studenata predmeta Socijalni dizajn
druge godine diplomslog Studija dizajna u Zagrebu.
naglasak knjižice je na interakciji i participaciji
kojima se čitatelj potiče na propitivanje vlastitih predrasuda,
ali, na kraju i osvajštavanju, te ukalanjanju tih predrasuda,
prihvaćanja različitosti kroz inetrakciju sa slikovnicom
koja se može upotrijebiti i kao društvena igra, bojanka,
te se o njoj može usmjereno razgovarati.
namijenjena je djeci predškolske i školske dobi,
no, primjenjiva je i za više, srednjiškolske uzraste,
pa i za odrasle, koji imaju volje baviti se tom tematikom.
preporuka je da se koristi u prosesima interkulturalnog učenja
usmjerena suzbijanju stereotipa svake vrste,
te, u nastavi građanskog odgoja i obrazovanja
kao i u neformalnim obrazovnim programima.

" Kućica u Ježevu "

iz daleke šume, gdje strava se širi,
dolutao Ježić, pa kroz grane viri.
umoran, gladan i uplašen jako,
pokidanih bodlji, nije mu baš lako.

promatrali Ježa: Medo, Svinja, Vuk,
čudom se čudi cijeli šumski puk:
" kakav je strani, uplašeni stvor?
izgleda k'o mali hodajući bor! "

skupio je hrabrost, provirio njušku,
kad spazi ga Lija i uperi pušku!
" sumljiv si nam ježu, nitko te ne pozna,
ne trebamo gosta, imamo ih dosta! "

čuvarica Lija ništa ga ne pita,
sa zabrinutim strancem sad u zatvor hita.
- što se ovdje zbiva? - ježu nije jasno,
Lija podlo šuti, za pitanja je kasno.

pri tom stalno gnjavi i mira mu ne da,
tek kruha i voda - mora biti reda!
usamljen i tužan u mračnom kutu stoji,
o domu novom sanja, do slobode dane broji.

mogu li u šumi Mir napokon naći,
ovisi li to o svoj šumskoj braći?
postavlja si jež mnoga teška pitanja,
i tako svaku noć sve do svijetlog svitanja.

( hodajući po šumi,
koja je koncipirana kao labirint,
Jež nailazi na svaku pojedinu životinju,
te u kontaktu s njom, ipak uspije
ukloniti njenu osobnu predrasudu prema njemu,
zapravo, prema svemu onome što je drugačije.
svaka životinja nosi svoju karakternu osobinu
i svaka ima svoj razlog zašto smatra kako jež nije dobrodošao. )

Medo:
- kultura je naša drevna i prava,
kako u njoj lažljivac jež da radi i obitava?
iskoristit će pruženo prijateljstvo i trud,
dat' mu dobrodošlicu može samo lud!

Vuk:
- životinjski zbore, slušaj riječi moje:
izbacimo tog ježa - nek svak brani svoje.
on je sasvim čudan, ni malo nama sličan,
možda je zarazan, o tome vam pričam! -

Lija:
- jež je kriminalac, vidi se na prvu,
običan bjegunac, ne dam mu ni mrvu!
zatvor njemu treba, a ne topli krevet,
nema pravo na to, bit će samo teret! -

Svinja:
- taj jež nam ne treba, što za ponudit ima?
nit' kuće, nit' novca, naškodit će svima!
uzet će nam poslove, brat će slatko voće,
ostati bez hrane, zar to itko hoće? -

( nakon što djeca, koju smo postavili u uloge
odigraju ovaj igrokaz,
razgovarajući o tim različitim predrasudama,
zajednički dolazimo do zaključka )

kakva to krivica ovog Ježa prati,
jel' nam nešto skrivio, pa da tako pati?
istina je prava - ježić nije krao.
samo je u šumu nogom svojom stao.

pitali se tako: Medo, Svinja, Vuk
nismo li mi svi isti šumski puk?
nema sreće Ježu u zatvoru tom,
nek u našoj šumi i on ima Dom.

tekstualni sadržaj:
Ana Mišerić
Vlatka Lacmanović
Kristina Mavar
Ana Marija Mileusnić
Zrinka Mujkić
Lana Pavić
Katarina Peroković
Maja Valentić
Ivan Lipanović

voditeljica mentorske grupe:
Emina Bužinkić

Mirovni studiji,
Centar za mirovne studije

koncept i vizualni sadržaj:
Slavica Farkaš
Mario Jekić
Iris Klarić
Katarina Ratkaj

Studij dizajna
kolegij: Socijalni dzajn
mentorica: Ivana Fabrio

financijski podržao:
Grad Zagreb

vizualno,
ova je slikovnica izrazito atraktivna,
te ima i taj zanimljiv, interaktivan dizajn,
pružajući mnogo više od same slikovnice.
sada, kada je uloženo toliko truda,
smatram kako bi bila velika šteta
ne pozabaviti se malo više time.




Post je objavljen 29.05.2016. u 12:39 sati.