Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/vz-sport

Marketing

Sve veća veza sporta i znanosti

Prilikom rasprava o različitim temama vezanim uz sport sve češće se provlači teza da nekvalificirani treneri i sportski djelatnici ne bi smjeli voditi treninge mlađih uzrasnih kategorija. Razloga je puno, od onih "zdravo razumskih" pa do visoko stručnih. Primjerice u nekim zemljama s mlađim uzrasnim kategorijama smiju raditi samo visokoobrazovani treneri kako bi se smanjile eventualne nepopravljive greške nestručnog rada. U drugim pak zemljama išli su još dalje te postoji samo školski sport. Kako ne bi mislili da su to neke egzotične zemlje radi se o Australiji, SAD-u i drugima. Dakle, s mladima trebaju raditi samo školovani treneri koji će postaviti dobre temelje eventualnog budućeg ozbiljnijeg bavljenja sportom, jer će svako trenirati ono što mu nedostaje i pri tome se neće ugroziti zdravlje djece već će naprotiv posebno odabranim vježbama za svakog ponaosob unaprijediti zdravstvenu sliku mlade generacije. Kod nas u ovom segmentu postoji paralelni sustav, školski sport i klupski sport s mlađim uzrasnim kategorijama. To se ne mora sukobljavati, pogotovo ako na oba mjesta rade kvalificirani kineziolozi.
Veza trenera-stručnjaka sa drugim znanstvenim disciplinama može dovesti do značajnog napretka. Moraju se najprije srušiti barijere u glavama te uspostaviti puna suradnja znanosti sa trenerima. Često znanstvenici misle da treneri ne mogu provesti a treneri pak zaziru od znanosti. Edukacijom trenera i najvjerojatnije dolaskom novih mladih školovanih trenera ta veza će profunkcionirati. U prvom redu trebala bi biti uspostavljena veza sa dijagnostičkim centrima. Nakon dobivenih rezultata pregleda i testiranja tek bi se moglo prići kreiranju programa treniranja koji bi bio puno efikasniji od dosadašnjih. Tada bi se i postojeći neiskorišteni kapaciteti primjerice u medicini mogli potpuno iskoristiti i primijeniti. Klubovi bi dobili puno kompletnije mlade sportaše, kojima ne smije biti primarni cilj brzi uspjeh već postepeni razvoj i nadograđivanje prirodnih mogućnosti, tako da kroz cijeli tijek mlađih uzrasnih kategorija imaju što raditi i učiti.


Post je objavljen 03.04.2016. u 11:51 sati.