Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/toco1980foto

Marketing

Zašto ne kupovati najnoviji model

Postoje ljudi koji, čim izađe novi model fotoaparata ili objektiva, prodaju svoj "stari" aparat ili objektiv, i trče u trgovinu kako bi kupili najnoviji. Na stranu i to što velik broj takvih ljudi samtra da "mora imati najnoviji i najskuplji model aparata ili objektiva" ili će se u suprotnom u najmanju ruku dogoditi "smak svijeta", često nisu svijesni da takvim načinom kupovanja zapravo najčešće vrlo efikasno - bacaju novac.

Postoji nekoliko vrlo konkretnih razloga zbog čega kupovina najnovijeg modela aparata ili objektiva, odmah čim se pojavi na tržištu, pogotovo ako se već posjeduje prethodni model, nije baš dobra stvar...

1. Svrhovitost - Ako novi model aparata u odnosu na prethodni (odnosno onaj kojeg se već posjeduje i koji je sasvim funkcionalan) ne predstavlja značajan i osjetan napredak po pitanju funkcionalnosti i kvalitete, onda ga se zapravo uopće ni ne isplati kupovati. Pogotovo ako se ta razlika između "starog" i novog modela svodi na 2 dodatne funkcije koje se zapravo neće nikada koristiti i par megapixela više. Ili, ako se radi o objektivu, da nova verzija objektiva ima malo bolju stabilizaciju i 0,02sek. brži autofokus, ali sama razlika uopće nije primjetna na snimljenim fotografijama.

2. Cijena - Početna cijena po kojoj se novi modeli prodaju čim se pojave na tržištu, obično značajno padne nakon pola godine do godinu dana. Tako npr. aparat koji je, čim se pojavio na tržištu koštao 10.000kn, nakon godnu dana više ne košta toliko već 1-2 tisuće kuna manje, a što i nije zanemariva cifra. Štoviše za tu razliku u cijeni se nerijetko može kupiti još neki komad dodatne opreme (npr. dodatne baterije, grip, filteri, torba isl.)

3. "Dječje bolesti" - Povremeno se događa da neki novi model, čak i onaj razvikanog proizvođača, u početku pati od tzv. dječjih bolesti, tj. grešaka i defekata koji su se javili u serijskoj proizvodnji, i koji se otkriju i uoče tek kada je aparat već na tržištu, a što zna rezultirati frustracijama korisnika jer novi aparati ne rade baš kako bi trebali, bilo da se radi o mehaničkim nesavršenostima, bilo da se radi o manjkavom softweru, zbog čega novi aparat pod garancijom mora u servis.

Post je objavljen 28.03.2016. u 08:59 sati.