Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/stella

Marketing

San o letenju


Pored aerodroma Nikola Tesla nalazi se "Muzej zrakoplovstva".


Prvo nam puštaju film o obaranju nevidljivog F 16 1999. u selu Nakučani,
tijekom NATO agresije na Srbiju. Beograd je prvi i posljednji europski
grad koji je bombardiran u 20. stoljeću!

Elokventni aviomehaničar nas vodi po muzeju.

Ideja o osnivanju jednog takvog muzeja rodila se praktično s rađanjem zrakoplovstva
na ovim prostorima. Šest mjeseci od leta Subotičanina Ivana Sarića, koji je konstruirao
prvi avion na našim prostorima, 9. siječnja 1911. godine, pilot Edward Rusjan na
monoplanu konstrukcije Mihajla Merćepa, poleće u Beogradu nad kalemegdanskom
tvrđavom. Međutim, uslijed snažnog vjetra dolazi do loma krila i pada aviona, pri čemu
Rusjan tragično strada. Taj događaj su promatrali i učenici beogradske realne
gimnazije, među kojima i Strahinja-Bane Nušić, sin našeg poznatog komediografa,
koji uzima dio rebra s krila pale letjelice. Pred odlazak u Prvi svjetski rat ostavlja
ga majci na čuvanje jer će, po njegovim riječima, to biti vrijedan predmet u
budućem muzeju, što se i obistinilo.

Obilazak Muzeja pruža posjetiteljima jedinstvenu priliku da na jednom mjestu
vide ne samo razvoj našeg zrakoplovstva u razdoblju od preko 100 godina,
već i da se uvjere da u tom razdoblju često puta ne samo da smo išli u korak
sa svjetskim dostignućima, već smo bili i ispred svjetskih zbivanja. To se
prvenstveno odnosi na razvoj naše zrakoplovne industrije počevši od 1923.
godine, kao i na nastanak i širenje civilnog zračnog prometa od 1927. godine.
Replika aviona s nekim originalnim dijelovima pionira naše avijacije Subotičanina
Ivana Sarića, koji je takvim zrakoplovom vlastite konstrukcije i izrade izveo
prvi let na ovim prostorima krajem lipnja 1910. godine.



U I svjetskom ratu zrakoplovi se počinju koristiti u vojne svrhe.

U 2.sv. ratu korišten je Meseršmit kao najučinkovitiji avion u povijesti zrakoplovstva.

Prvi simulator leta, 1934.

JAK2, SSSR, biser u muzeju, u svijetu postoji samo ovaj originalni primjerak.
Pravile su ga žene za samo 12 sati, a cijeli je trajao 50 sati.

Iljušin 2, najmasovniji, sačuvano pet na svijetu.

Poslije Informbiroa 1949 počinju se prave naši prvi zrakoplovi u tvornici
Ikarus. Ovo je Ikarus S-49C.

Prvi helikopteri su stigli na poklon od engleske kraljice. Strateški dio je
glava helikoptera, koju je problem napraviti.

MIG 21F13, SSSR

Nevidljivi je oboren 1999 kod Buđanovaca.

Rep i poklopac pilotske kabine zrakoplova F16C oborenog 2.maja 1999
kod Šapca.

Kabina nađena u selu, služila neko vrijeme kao kućica za psa!

Predator, bespilotna letjelica, pogođena 13.5.1999.pored Uroševca.

Creserell, francuska bespilotna letjelica

Naš mali crveni mlazni avion

Soko J 20 Kraguj, naš nevidljivi

Galeb, sa 6000 sati naleta, uspješan

Orao, najpoznatiji. Više volim let avionom u nepoznate gradove! Vjerujem, i vi.

(slika i prepričava Lastavica)




Post je objavljen 03.06.2016. u 17:45 sati.