Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/backpack-ski

SEZONA 2015./2016. - Skijaški dan 18 - Patscherkofel, Austrija (20.03.2016.)

Trebalo mi je devet skijaških sezona da dođem do svog stotog skijališta. Sto. Zvuči mi pomalo nestvarno. Dug je bio put od američkog Lake Placida u siječnju 2008. godine, kada sam potpuno neplanirano prvi put stao na skije, do današnjeg Patscherkofela, koji je poput Lake Placida olimpijsko središte. Naime, na Olimpijskim igrama 1964. i 1976. godine koje je ugostio Innsbruck, na Patscherkofelu se održao muški spust, uz bob i sanjkanje. Ima uvijek nešto posebno u zraku kada skijaš na nekoj olimpijskoj planini. Ima nešto sjetno na ona neka davna vremena. Lani sam skijao u Axamer Lizumu, drugoj olimpijskoj planini iznad Innsbrucka, i kroz čitavu ovu sezonu htio sam upoznati se i s Patscherkofelom. Danas je došao taj dan. Skoro pa u zadnji čas, s obzirom da je će ovo skijalište biti otvoreno još samo tjedan dana.
Rano smo izašli iz apartmana da malo prije otvaranja skijališta u 09:00 budemo spremni za desant. Pristup je veoma lagan: autocesta do Innsbrucka i onda petnaestak minuta uzbrdice dosta dobrom cestom do Patscherkofela. Iako je iz smjera Innsbrucka prva velika stajaća gondola, uz koju je parking, odlučili smo ju preskočiti jer je ona potpuno suvišna. Do nje ne vode nikakve staze, osim eventualno ako se napravi neki off piste, ali to je moguće samo usred veoma hladne i snježne zime. U drugoj polovici ožujka pak snijega izvan staza u donjoj polovici skijališta skoro da i nema. Patscherkofel naime počinje na svega 900 metara nadmorske visine, a najviša točka je na 2048 metara, što ga čini dosta niskim skijalištem za austrijske pojmove. Mi smo umjesto parkinga kod gondole nastavili još par minuta u brdo i parkirali ravno uz Olympiaexpress četverosedežnicu u bazi skijališta.
Patcsherkofel ima ukupno 8 žica, od toga 1 spomenuta gondola, koja je potpuno nepotrebna, 2 četverosedežnice, dok su ostalo vučnice, od kojih je par vrlo kratkih na terenu za učenje i snowparku. Žice baš nisu nove, kao ni prebrze, posebice Panoramabahn četverosedežnica koja vodi na sam vrh skijališta s otprilike njegove sredine, a sporija je i od one naše na Sljemenu.
Skijalište ima ukupno deklariranih 18 kilometara staza, od toga 10 kilometara plavih i 8 kilometara crvenih, i iako se u početku čini da su te brojke prenapuhane, vrlo brzo se dođe do zaključka da zaista ima toliko staza. Naime, skijalište je jako usko pa se tu stvara varka, ali jako je vertikalno izduženo. Primjerice, najvažnija staza, jedinica, ona muških olimpijskih spusteva iz 1964. i 1976., ima preko četiri kilometara, a za najduži spust u kombinaciji crvenih i plavih staza GPS mi je pokazao gotovo 5,5 kilometara. Iznenađujuće za skijalište ovog kalibra, posebice kada se uzme u obzir njegova relativno niska nadmorska visina. Već spomenuta crvena jedinica je prekrasna staza: duga, široka, strma, ali ne previše, baš onako za gušt. Jedino što ima dosta prijelomnica, razumljivo budući da je to staza olimpijskog spusta pa je to napravljeno radi skokova, i tu treba malo zakočiti jer inače te čeka iznenađenja. Tako sam i ja, iako dosta zakočio, ostao iznenađen kada sam na jednoj prijelomnici svejedno skočio i bio jedno jedan metar u zraku. Sjećam se dok sam bio u zraku kako me steglo srce. Nisam nikada toliko skočio. Ali sve je prošlo u najboljem redu. Sigurno sam se prizemljio.
Patscherkofel je ok skijalište za vidjeti i reći da si skijao na olimpijskoj planini. Ima par lijepih i dugih staza, dosta dobro uređenih (ujutro malo pretvrde, kasnije proljetno skijanje), pogled s vrha na Innsbruck u dolinu je prekrasan, skikarta košta samo 35,00eur, što je dobra cijena za Austriju, a ljudi, čak i u nedjelju, nema. No, skijalište je svejedno malo i dosadi nakon par sati, žice su starije proizvodnje i ima jako sporih, a minus su i cijene u restoranima na skijalištu koje su u rangu onih razvikanijih i većih skijališta - bečki 12,50eur, kasspatzl 9,50eur itd.
Drago mi je što sam skijao na Patscherkofelu i upoznao još jedno skijalište, moje stoto, ali ne vjerujem da ću se vratiti. Treba istražiti i druga skijališta.

Rating današnjeg skijaškog dana: 3/5

UKUPAN BROJ ODSKIJANIH KILOMETARA DANAS - 37.4
UKUPAN BROJ ODSKIJANIH KILOMETARA U SEZONI - 759.7
UKUPNO ODSKIJAN VERTICAL DROP (U METRIMA) DANAS - 8144
UKUPNO ODSKIJAN VERTICAL DROP (U METRIMA) U SEZONI - 134,102
UKUPAN BROJ PADOVA U SEZONI - 0
NAJVEĆA POSTIGNUTA BRZINA DANAS - 77.8 km/h

Post je objavljen 20.03.2016. u 20:00 sati.