Go-radionice u O.Š. 'Kozala' u Rijeci – 14. ožujka 2016.
U sklopu obilježavanja dana darovitih učenika Hrvatska Igo Udruga je sudjelovala održavanjem go radionica u Osnovnoj školi 'Kozala' u Rijeci u ponedjeljak 14. ožujka 2016.
Pričajući o gou kroz meč AlphaGo – Lee Sidol, o načinu 'igranja' computera, o stanju igranja goa kod nas i nastojanjima da se scena u nas i goom razigra, vrlo smo brzo stigli do Rijeke. Dočekala nas je bura.
Damir, kao vozač, je brzo pronašao mjesto za parkiranje. Škola je blizu. Krečući prema njoj borim se sa burom. Ovakav vjetar još nisam doživio.
Učitelji goa, Damir, Zvonko i Mladen, stigli su u školu 'Kozala'. Ubrzo smo kod školskog psihologa na kratkom ugodnom razgovoru. Po dolasku su nam se pridružili Gabrijel i Zoran.
U školi je sve na zvono, pa se tako naš razgovor brzo prekida. Sve je spremno i već se krećemo put trećega razreda, u kojem smo na programu. Gabrijel nas zbog obaveza na poslu mora napustiti.
Dočekao nas je razred pun zainteresiranih malih glava. Zvonko vadi male ploče 9x9 i kamenčiće. Pomaže mu Damir. Razgovaram sa Zoranom kojemu je takav rad rijetkost. Dok ćemo nas trojica učitelja goa raditi sa učenicima, Zoran će sa goom upoznavati ovdje prisutne starije osobe.
Rasporedili smo se po razredu. Ja sam dobio šestoro učenika i tri ploče. Zvonko je svima zajedno kratko rekao što će se raditi.
U učionici je živo, ali radno.
Na tri sam ploče razdjelio po dvoje. Tako svih šestoro igraju protiv mene. Rade tako i Zvonko i Damir. Rad je to sa puno pitanja i razgovora. Učenici u parovima se dogovaraju. O nejasnoćama me pitaju. Trudim se biti njima razumljiv. Povremeno u objašnjenjima uzimam primjere iz života i prirode. Ova igra kamenčića je puna takovih mogućnosti, jer u osnovi nosi ravnotežu suprotnosti.
Lijevo Damir radi sa svojom grupom.
Desno Mladen nešto objašnjava Anji, a ostali prate.
Šečući pozornošću od ploče do ploče uočio sam vrlo zainteresiranog i živog Lukasa. Brzo se uključio u nadmetanje kamenčićima.
Od Anje sam dobio interesantno pitanje: 'A što kada kamenčićima popunimo cijelu ploču?'
Situacija popunjene ploče treba podrazumijevati njeno popunjavanje. U ovoj igri za početnike smo postavili za cilj prvo zarobljavanje kamenčića. Za pravi 'veliki go' još nemamo dovoljno znanja. Odgovaram joj: 'Ako se ništa ne zarobi, a već je puno kamenčića na ploči, moramo paziti više da ne stavimo među protivničke kamenčiće, jer će nam ga protivnik tada lako zarobiti. Kuda onda vrijedi stavljati? U područja kontrole svojih kamenčića.'
Slijedi odmah i moje pitanje: 'A tko će onda prije izgubiti kamenčić ili skupinu kamenčića?'
'Onaj koji kontrolira manji prazan prostor.', bilo je jasno.
'Da, tako se igra onaj pravi 'veliki go'.', nadovezao sam se na njih ja.
U radnom ozračju brzo nam je prošlo vrijeme.
Lijevo je vjerojatno Zvonkova grupa, jer je on slikao ove četri slike.
Desno: Predsjednik Hrvatske Igo Udruge Zoran u razgovoru sa voditeljicom projekta gđom Arigoni.
Prelazimo u dvoranu, gdje nas već čekaju učenici šestoga rareda.
Bilo je slično kao i sa trećim razredom. Opet sam dobio skupinu u parovima i četri ploče. Igra se do prvoga zarobljavanja na pločama 9x9.
Zapazio sam Svena koji je radi ovoga došao iz druge škole. Pažljivo je pratio i igrao. Kada je drugima pala pažnja, pa krenuli igrati međusobno, nastavio sam igrati sa njim.
Damir je ranije otišao na konferenciju na koju ćemo i mi krenuti kada završimo sa radionicom.
Bilo je ovo lijepo druženje.
Zoran nas je odveo do mjesta gdje je Damir već bio.
Ulazimo u Gradsku vijećnicu na Korzu. Tamo se već radi, pa Zvonko i ja polako i tiho nalazimo njesto.
Tema je 'Obrazovanje darovite djece i mladih – prijedlog iz Cjelovite kurikularne reforme'. U izlaganju smo prepoznali svoj rad, koji je često suočavan sa problemima. Ova inicijativa bi u sklopu Cjelovite kurikularne reforme našem radu donijela bjolje mogućnosti za igranje goa kod nas. Go je igra sa puno pozitive za razvoj mlade, zdrave i pozitivne osobe.
Po završetku konferencije smo proveli ugodne trenutke u razgovoru sa voditeljima ovog događaja.
Pred nama je daljnja suradnja.