Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/bezuvjetnaradost

Marketing

MERKUROVA TRGOVINA, PREVARA ...ILI ?

wave



Naježim se kada me netko nazove telefonom i kaže robotskim glasom: Dobar dan ja sam.......Hermina....iz firme...... Vi ste izvučeni........ itd. Do nedavno me jako ljutila manipulacija unutar trgovine, marketinga, gdje kvazi-naučeni marketinški stručnjaci uglavnom loše odglume ulogu srdačne neposrednosti, s ciljem pridobijanja za njihov proizvod, uslugu i sl. Nitko ne voli biti preveslan za tuđi uski interes. Naravno, to nije uvijek iskorištavanje, jer ima ponuda koje nam zaista odgovaraju i na koje svjesnim odabirom pristajemo, bez obzira kako je bila odigrana uloga promotora. On može biti manipulator, no to je njegova stvar.

.

Naša je odgovornost kako se mi ponašamo ili reagiramo. Tu nije problem u onima koji nas eventualno pokušavaju namamiti u svoju mrežu i od gladnog naivca napraviti poslušnog pohlepnog trajnog potrošača. To je jednostavno takva igra! Naša reakcija je bitna i uvijek imamo izbor.

No nije uvijek lako odoljeti izazovima trgovine. Osim toga, kupovina je jedan od glavnih ženskih lijekova za izlazak iz depresije, zar ne drage cure ? Kada dođem u neki trgovački centar, gdje obično puštaju glasnu ritmično- monotonu glazbu, koja je jedno od sredstva hipnoze kupaca, onda obično čujem u tom ritmu: Kupi, Kupi, Kupi…… ! To me nasmije i trgne iz mog upravo započetog stihijskog oduševljenog pohoda da potrpam u kolica sve što treba i ne treba. Da ne pričam o drugim subliminalnim porukama u reklamama na Tv i ostalim medijima, na kojima radi cijela industrija s jedinim ciljem, što više potrošača i profita. Oni nas svim silama uvjeravaju, kako baš to trebamo,…….pa ti odoli ! Mi nesvjesno progutamo udicu, koja nas vuče i tada postajemo hipnotizirani zombiji. Pri tome povjerujemo kako je baš to bio naš svjesni odabir te se ne osjećamo prevarenima, nego čak i ponosnima na svoju samostalnu odluku.





Ja sam do sada u luku izbjegavala sve ponude za mrežni marketing, a bilo ih je puno. Poslušala bi prezentaciju i bila prisutna na okupljanjima, koja su djelovale kao fanatične religiozne sekte, gdje su se svi klanjali i klicali Velikom Bogu Uspjeha i Bogatstva. Osobito mi je bilo „slatko“ kada bi se svi euforično ustali, izbezumljeno pljeskali i klicali ! To sve je bilo za mene neprihvatljivo i odbojno. No, ja bi ipak malo, kao pokušala nešto raditi, no u meni je kiptio otpor, kako ne želim biti poput onih koje sam vidjela u toj mreži. Bolje reći poput onih, kako sam ih ja vidjela i doživjela. Tako da to jednostavno nije išlo.

Naravno, sada znam da je to bio samo moj program, rezultat mojih uvjerenja, koja su privukla takve vanjske okolnosti. Moje ideje kako su svi trgovci lopovi, prevaranti, a kupci ovce, kako je teško doći do novaca i da se treba puno truditi i raditi…..itd.. Odabrala sam frekvenciju, gdje caruje manipulacija i svojim naočalama je vidjela svugdje. To je bio moj nesvjesni izbor. Moja uvjerenja su privukla upravo takve trgovce ili menagere i okupljanje u grupama, koje imaju tu istu zajedničku sličnu vibraciju.

To ne znači da oni više ne postoje sada u mom iskustvu. Znači samo da nisam više potpuno identificirana s njihovim značenjem, koje trenutno emitiraju. I dalje postoje igrači manipulacije i njihove žrtve, ali ih vidim iz drugačijeg ugla. Odnosno, nastojim ih šire promatrati. Ako me sada netko nazove, nema ljutnje. Svjesno budem u trenutku s tom osobom. Osjetim njenu esenciju, koja je uvjek čista i svjesno osjetim njenu trenutnu vibraciju, koju emitira na van. Svesnija sam od kuda ta osoba zaista govori i svojom slobodnom voljom odlučim interesira me ta ponuda ili ne. Ako ne, mirno kažem ne i zahvalim se. Sada mogu pomisliti: „O, draga Hermina, ime ti je poput Hermesa ili Merkura boga trgovaca, lopova, zavodnika, ali i boga božjeg glasnika. Koja je tvoja dublja poruka iza riječi koje si sada izgovorila ?.............Hvala ! „

To sve ne znači da sam osvijestila sve svoje suptilno potisnute sadržaje na tu temu. Itekako se zapletem povremeno. Da jesam, ne bi niti pisala o tome sada. No namjera mi je da u svakom trenutku budem svjesna i da što prije prepoznam kada utonem u neku identifikaciju s nekim uvjerenjem.

Ja sam ta koja privlači u svoj život upravo onakve osobe i situacije, kakva su moja uvjerenja.

Postoji više vrsta trgovaca, menagera, marketinških stručnjaka i sl.. Možemo reći više različitih nivoa igre :

-Prvo ih možemo grubo podijeliti na svjesne i nesvjesne, na manipulatore i iskrene te razne kombinacije istih.

-Sljedeća podjela je prema njihovom stupnju samopouzdanja.



Svi treninzi i edukacije su usmjereni upravo na ovaj aspekt, jer nesiguran prodavač je neuspješan prodavač, a to nije u interesu niti jedne kompanije. No naravno, ne smije biti opet previše samopouzdan i svoj, jer onda postoji opasnost da se odmetne od sistema robovske hijerarhije služenja izmišljenom vanjskom Velikom Bogu Bogatstva i Uspjeha. To se uglavnom teško može desiti. Ako i ode od jednog poslodavca, služiti će isto i drugoga, jer prvenstveno odano služi svojim uvjerenjima, koja ga snažno drže uz njegovo zlatno tele Uspjeha i Bogatstva /“Ja sam veliki gazda , menager, nitko mi ništa ne može !“/ . No kod većeg broja ljudi to je tele olovno ili kartonsko i predstavlja Božanstvo Pukog Preživljavanja. /„Važno je da ne tuku, ili bar ne jako ! Šuti, da ne dobiješ otkaz !“ /.Dakle, gotovo sve edukacije i treninzi su usmjereni na team building, kroz ego building. To je prosječna vibracija na kojoj živi većina nas zemljana.
No to se mijenja! Već ovoga trenutka !

Još opasniji su oni koji u igru upliću neke duhovne principe, ali ih na kraju na žalost izvrću, u svrhu još uspješnije manipulacije, kako bi se ostvario što veći profit.



-Slijedeća podjela je prema tome koliko trgovci vjeruju u sam posao, koji rade tj. u proizvod ili uslugu te da li su potpuno identificirani s njim i ulogom koju vrše ili su svjesniji slobodniji igrači.

Neki iskreno vjeruju u ono što reklamiraju i prodaju te onda djeluju autentičnije i imaju više uspjeha od onih, koji samo loše glume ono što su ih naučili. Neki od njih možda vjeruju, jer su i sami žrtve ili ribice koje su progutale udicu hijerarhijski višeg uvjerljivog manipulatora.



Na žalost među onima koji vjeruju u proizvod i/ili sebe kao uspješne menađere ili marketinške stručnjake ima puno fanatika, koji su potpuno identificirani sa svojom ulogom. Oni čak i kada znaju da njihov proizvod ili usluga nisu onakvi kakvim ga predstavljaju, imaju veliki uspjeh u svom poslu, jer vjeruju u sebe i svoj uspjeh. Oni uglavnom nisu svjesni da su vrhunski manipulatori i sebe doživljavaju kao pozitivne uspješne stručnjake. Njihove nesvjesne žrtve, ovce također mogu biti oduševljene tim odnosom, što je dokaz kako su ovi prvi savršeni manipulatori. No i to je samo jedan oblik igre. Možemo biti u ulozi žrtve ili svjesni potrošači i možemo svjesno ne pristati na takvu igru.



- I evo zadnje najpoželjnije skupine. Oni koji vjeruju u ono što rade mogu biti iskrene osobe, koje nevezano prihvaćaju igru trgovine i uživaju u tome. Uživaju u trenutku i samom procesu i nisu vezani za očekivanja i cilj te sve rade s lakoćom. Nisu vezani za uspjeh, a trenutni neuspjeh mirno prihvaćaju. Ne manipuliraju nikoga, niti svjesno, niti nesvjesno. Oni vjeruju u sebe, u svoju esenciju i unutarnje vodstvo, a ne vanjskim autoritetima. Nisu identificirani sa ulogom prodavača ili kupca. Znaju da proizvod ili usluga koju nude, nije niti njima, ni potencijalnim kupcima glavni izvor ispunjenja i zadovoljenja. Oni to prenose na svoje potencijalne kupce samim svojim rezonantnim prisustvom. Kupci to osjećaju i tako dobivaju priliku u rezonanciji sa autentičnim trgovcem, slobodnije izabrati i odlučiti što je zaista njihova trenutna potreba iznutra. Tako je kupcima olakšano da slušaju svoje srce, jer nisu pod pritiskom manipulatorske dopadljive udice i nagovaranja. Takvih je nažalost jako malo. To je ideal kome bi trebali težiti svi oni koji se upuštaju u takve poslove.

Mogli bi reći da takve osobe ne sakupljaju karmu. Naravno tu je primaran stupanj njihove svjesnosti i duhovne probuđenosti i takva osoba će biti uspješna u svakom poslu. Njoj nije potreban vanjski trening samopouzdanja i samopoštovanja, jer ona djeluje iz svoje esencije tj. jedinstva srca i uma. Ona zna automatski što je najbolje činiti ili ne činiti u trenutku. Za takve osobe kažemo da su u jasnom vodstvu božanske namjere tj. da je njihova mala volja jedno sa božjom voljom. To su onda sami hodajući bogovi Merkuri, a ne pijuni Merkurove iluzorne zavodljive igre. Znači da nisu identificirani sa ulogom koju igraju, nego sa svojim božanskom esencijom, koja je svjesni kreator. Tu postoji kongruentnost između onoga što osoba misli, osjeća i što izražava na van verbalno i neverbalno.



U svim ostalim slučajevima postoji nesrazmjer između unutarnjeg i vanjskog, što je glavna karakteristika nesvjesne ili svjesne manipulacije ili psiholoških problema osobe. Jedno misle, drugo osjećaju, treće govore, a četvrto rade. Tu nema krivice za takva ponašanja, jer svatko uči kroz svoja iskustva.

Dakle, prihvatimo odgovornost za svoja iskustva, jer smo ih sami kreirali i to uglavnom nesvjesno. Postanimo svjesni toga.
Ako osjetimo kako imamo reakciju na nekog manipulatora, trgovca, političara, šefa i sl. zapitajmo sebe: „ Zašto sam kreirala takvo iskustvo? „ Vjerojatno će prvo izletjeti opravdanja poput : „ Pa nisam ja kreirala i nisam luda da radim protiv sebe. To je suprotno od ono ga što želim………itd. „ Trebamo samo promatrati svoje ideje i emocije koje izlaze.
Zatim se možemo dalje pitati:
„Koja moja uvjerenja su prisutna u pozadini i vidim ih sada reflektirane kroz druge i ovu situaciju ?.......“
I tako smo prisutni u trenutku i promatramo svoje emocije, misli, osjete, koji tako budu raspršeni sa svjetlošću naše svjesnosti. Dakle, samo svjesna prisutnost u trenutku i stalno vraćanje na to!

Svatko od nas je trgovac, u svim područjima života. Prodajemo svoj rad za plaću, svoj trud i dotjerani izgled za prihvaćanje, ugled i poštovanje, prodajemo svoja uvjerenja, ideale, lijepe riječi, prijetnje, ucjene, obećanja itd.
Naravno, to sve može biti na način manipulacije, najčešće nesvjesne, ali i iskreno prodavanje čistog božanskog kreativnog uratka, koji sve obogaćuje. Tako vrhunski umjetnici, gdje je njihova mala volja jedno sa božjom, čine velika umjetnička djela, koja su dalja božanska inspiracija, onima koja ih prihvate iz svoje dubine i srcem.



Ovo što ja sada iznosim je isto tako jedna od ponuda i proizvod, koji možete kupiti, konzumirati ili ne. Svatko je odgovoran za sebe i treba osjetiti što je za njega.

Neka nas sve vodi srce, kroz osjećaj inspiracije, koji dolazi iznutra !



Post je objavljen 10.03.2016. u 02:17 sati.