Sve u svemu: 4 / 5
Više o filmu: Imdb.com
Video
Nakon što su u tragičnoj nesreći na svome imanju izgubili kćer, bračni par Laura i John Baxter odlaze privremeno živjeti u Veneciju kako bi nastavili sa životima, i na poslovnoj i privatnoj razini. Laura u Veneciji slučajnim susretom upoznaje dvije stare žene, od kojih je jedna vidovnjakinja, koja joj najavljuje kako može čuti i vidjeti njezinu kćer, no kako kćer ne donosi baš lijepe vijesti za njihovu budućnost...
Dobitnik BAFTA-e za najbolju fotografiju, Don't Look Now psihološki je horor film koji je sedamdesetih zračio nekom posebnom atmosferom. Uznemirujućom, rekli bismo, budući da sam dosta spojnica uspio nalaziti s nekim filmovima iz toga razdoblja, kao i iz šezdesetih godina, a koji direktno mogu upućivati na postepeno razvijanje paranoje i napetosti, iako se u principu ništa konkretno ne dogodi ili ne prikaže. Isto tako, ovaj film teško može proći kod nadobudne mlađe populacije gledatelja horor filmova, jer eto, nema se dovoljno strpljenja za starije filmove i za kontekst vremena u kojem su ti filmovi napravili, a dodatan otklon od "modernijeg" gledatelja stvara i činjenica da je film, osim polake naravi, prilično umjetnički nastrojen, sa raznim detaljima i načinima snimanja koji podsjećaju na neke talijanske horor filmove tog desetljeća. Njegov umjetnički izraz je naglašen kroz mnoge detalje i povezane kadrove, koji stvaraju jednu smislenu cjelinu, iako se ustvari poanta filma otkriva tek na samome kraju, ne daje vam se prilika da shvatite film unaprijed, iako mnoge, mnoge naglašene stvari u detaljima mogu na to upućivati, makar i na daleke staze. Nagrađivan i hvaljen, pa čak i od strane Daphne du Maurier, engleske književnice koja je autorica priče filma, Don't Look Now razvio se u jednog od najvećih predstavnika horora sedamdesetih, s puno više zasluženih momenata nego onih koje to nisu, a možda se dan danas naglašavaju.
Laura i John Baxter, glavni su protagonisti koje utjelovljuju Julie Christie i Donald Sutherland, odličan glumački par koji je korektnom i zahtjevnom glumom predstavio bračni par koji nakon tragedije doživljava razne razdore, nevjerice i otežana iskustva, a svemu tome kumuje ženina naivnost za dušama koje su i dalje među nama. Praznovjerje je jaka stvar, a ovdje se ističe kao temeljni problem karaktera u razvoju događaja, stoga u filmu možemo vidjeti seanse, medije koji komuniciraju s duhovima te poneka prikazanja koja svoj dublji smisao kriju u završnici radnje. Polu-napetost koja se odvija ustvari tijekom glavnine filma stvorila je određenu dozu interesa prema samom filmu, upućuje na razmišljanje i znatiželju koja može tu i tamo biti prekinuta oduženim scenama, ali nekom novom, neočekivanom, naracija ponovno dolazi do željenog izražaja. Također, film nije jednoličan, događaju se često neobične i pomalo šokantne scene, koje očigledno nastoje ubiti moguću postojanost stvaranja monotonije.
Da skratimo - Don't Look Now dostojan je predstavnik žanra, mračna je horor drama s nekoliko odličnih glumaca, zanimljivom radnjom i prepun vrlo dobrih elemenata koji stvaraju lako gledljiv i važan film sedamdesetih.
Post je objavljen 06.03.2016. u 17:56 sati.