Eto, i to smo napokon dočekali,
provjetravanje školske lektire!
Većina djece voli čitati u osnovnoj školi jer je
osnovnoškolska lektira prilagođena njihovom uzrastu, ali onda ih u 1. razredu srednje škole opale po glavi npr. Homerom (umjesto da njega stave u lektiru završnih razreda srednje škole) i
pubertetlija se tada preplaši književnosti i počne je izbjegavati. Osim toga, to je i doba kad se javljaju neke druge "zanimacije" koje srednjoškolce udaljavaju od čitanja i zato je
jako važno da upravo srednjoškolska lektira bude prilagođena uzrastu srednjoškolaca i da u njoj budu djela koja će održati ljubav prema čitanju one djece koja su se "zarazila" ljubavlju prema knjizi u osnovnoj školi ali i koja će
probuditi tu ljubav i u još "nezaraženoj" djeci.
Treba prekinuti s praksom kronološkog predavanja književnosti (prema razdobljima) u srednjoj školi, srednjoškolska lektira za 3. i 4.razrede je primjerenija učenicima prvih i drugih razreda srednje škole od Homera, Šekspira, Antigone, Marulića koje im se natura u 1. i 2. razredu a njih treba prebaciti u završne razrede srednje škole i
na taj način izbjeći ćemo da učenici koji vole čitati, u početnim razredima srednje škole čitanje zamrze!
O tome sam pisao još prije 15 godina na davno ugaslom portalu
lajka.com.hr povodom tada objavljenog odličnog dvoknjižja u izdanju Sysprinta
"Lektira na dlanu" Deana Dude, Andree Zlatar, Davora Šporera i Slavena Jurića, ali se bojim da će proći još toliko godina dok se te promjene u nastavi lektire zaista provedu
Među naslovima koji se sada predlažu srednjoškolcima za čitanje veseli me vidjeti npr. i
Zafonovu "Sjenu vjetra" jer sam u kritici te knjige još prije 9 godina napisao kako je to
knjiga koja potiče ljubav prema čitanju, i zato je važno da bude među lektirnim naslovima, jer smatram da je od antologičarske i simboličke, puno važnija jedna druga misija školske lektire : BUĐENJE APETITA ZA PUSTOLOVINAMA OD SLOVA!
Evo
mog teksta o "Sjeni vjetra" ovdje