Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/backpack-ski

SEZONA 2015./2016. - Skijaški dan 10 - Kronplatz, Italija (07.02.2016.)

Spavao sam zapravo u San Stefanu, mjestu uz San Lorenzo di Sebato. Pension Hofer. Čisto, toplo, doručak uključen. 40 eura. Malo iznad prosjeka što inače plaćam za smještaj na skijanju, ali na Kronplatzu sve je skuplje. Lokacija pansiona se pak pokazala kao puni pogodak. Dva kilometara od Risconea, odakle idu dvije gondole skroz na vrh planine. Ogroman parking. Došao u 09:00, iako se Kronplatz otvara u 08:30, ali ostali su očito odlučili malo duže odspavati nedjeljom jer sam uhvatio parking skoro u prvom redu.
Godinama sam planirao Kronplatz. Ubaciti ga nekako u svoje skijaške putošestije. Ali nekako je uvijek izvisio. Htio sam vidjeti to mjesto o kojem u Hrvatskoj svi pričaju. Mjesto u kojem se Hrvatine moraju pokazati, ako ništa drugo onda samo onaj prvi tjedan u siječnju. Koliko uopće od njih skija? Skijaju po birtijama (kojih by the way uz staze ima na svakom koraku). A možda ni to. Možda su uspješno položili seminar o fotošopiranju Modnog mačka i ufotošopirali sebe u Kronplatz. Moram priznati da mi se bljuje na sva ta preseravanja i da upravo činjenica da je Kronplatz za Hrvatine, nazovi zvijezde i zvijezdice, mondeno skijalište, odmah je u startu Kronplatz pokupio minus. Ali dobro... Moram mu dati šansu.
Vikend. Puno ljudi. Of kors. Talijani, Austrijanci, Hrvati, Slovenci, Česi, Belgijanci... Šaroliko društvo. No, skijalište s ukupno 116 kilometara deklariranih staza i čak 31 žicom dovoljno je veliko da prorijedi mase. Mnoštvo ljudi osjetilo se samo oko parkinga. Gore rijetko sam na žice čekao više od minute, a na stazama toliko mjesta da se mogla pustiti skija. I treba se uzeti u obzir da je kultura skijanja ipak na puno višem nivou od recimo Cerkna. I ovdje ima povremenih kamikaza. I ovdje ima ljudi koji rade budale od sebe na ovaj ili onaj način. Ali takvi su hvala Bogu u manjini.
Vrijeme nije bilo savršeno. Oblačno, ali do podneva s povremenim sunčanim razdobljima. Onako na mahove. Od podneva sve oblačnije. A onda je počeo padati i snijeg. Najprije slab snijeg pri vrhu, a onda kako je odmicao dan, snježna se granica počela pomicati prema dolje i snijeg se pretvorio u skoro pa mećavu. Vidljivost zadovoljavajuća, osim na samom vrhu i kojih par stotina metara od vrha gdje je veći dio dana bilo difuznog svjetla, ali na ostatku skijališta konture staze odlično su se vidjele pri skijanju. Temperatura odlična. Na vrhu koji stupanj ispod nule, na dnu koji stupanj iznad nule.
Uzeo sam odmah gondolu skroz do vrha. Prvi plus za Kronplatz – široke staze, većina je veoma duga, i raznovrsnost staza. Ima od najlakših do najtežih i svatko može pronaći nešto za sebe. Na Kronplatzu će uživati i penzioner, kao i onaj koji želi da mu noge gore. Ja sam tako danas uživao karvajući od ruba do ruba staze (pokušavao što više se spustiti i staviti skije na rub ruba) na plavcima i lakšim crvenjacima, ali volio sam osjetiti i toplinu u nogama na crnjacima. Prekrasni crnjaci su posebno 1 i 4 koji kilometrima i kilometrima vode s vrha u dolinu u Riscone. Također je dobra staza plavo-crvena koja vodi do doline u Percu i na kojoj sam u jednom spusti nabio više od 8 kilometara.
Odlučio sam otići odmah do najudaljenijeg dijela skijališta, Piculina, i onda se polako vraćati nazad. Kako sam se udaljavao ljudi je bilo sve manje. Staze pripremljene tako tako. Ni minus ni plus za Kronplatz. Rano ujutro se činilo kako su dosta dobro pripremljene. Ali onda su počele propadati. Primjerice na Piculinu pronašao sam odličan crnjak. Zapravo posljednja staza na toj strani u sustavu žičara Kronplatza. Duga, široka, strma, gotovo prazna. Ali njeni najstrmiji dijelovi već su u 10:30, znači svega dva sata nakon otvaranja skijališta, bili nakupine mekog snijega i hupsera. Da ne govorim što je bilo kasnije. Od dvanaest, a pogotovo od dva sata, sve iole strmije staze na Kronplatzu bile su prepune hupsera. Tko zna mogao je skijati. Ali pogotovo pri kraju dana bio je to dodatni nepotrebni pritisak na noge. Plave i blaže crvene izdržale su do kraja. Ali onaj crnjak na Piculinu je zaista bio poseban. Kako je moguće da staza propadne u roku od dva sata?! Razumio bih da je jučer padao snijeg pa ga nisu uspjeli sabiti. Ali jučer je bio lijep i sunčan dan na Kronplatzu. Previše ljudi? Ne. Na tom dijelu skijališta ljudi je bilo najmanje. A i da je bilo puno ljudi, pravi znalci bi trebali znati pripremiti staze za vikend. Uzmimo Alta Badiju. Staze su daleko bolje pripremljenije od Kronplatza. Uglavnom, preimenovao sam ovaj dio skijališta u – Pičkulin.
Ali moglo je i biti gore. Vidio sam gore. Skijao sam po puno gorem. Tako da ni plus ni minus za ovo Kronplatzu.
Ali zato minus ide za žice. Priznajem – puno novih žica i puno brzih žica. Ali tko je pobogu projektirao ovo skijalište i od 31 žice stavio čak 21 gondolu i samo 5 sedežnica?! Nije mi gušt svakih par minuta skidati skije i u gondolu, umjesto da lijepo ukližem na neku sedežnicu. Previše se gubi vremena i energije s toliko gondola. Nigdje od skoro stotinu skijališta u kojima sam bio nisam vidio toliko gondola na jednom mjestu. Razumijem da za veće relacije je gondola neophodno potrebna. Ali na Kronplatzu su gondole postavili čak i u dužini od 300-400 metara i u kojima vožnja traje dvije minute! Minus.
Plus za Kronplatz je velik broj restorana i zalogajnica. Ima ih doslovno posvuda. Minus – cijene. Ja sam na kraju uzeo jedan osrednji sciwasser i platio ga 4,00eur. Ono što me iznenadilo jest i da sam u jednom restoranu primijetio kako piše da čašu vode iz slavine naplaćuju 0,50eur! Gamad škrta digićka! Ili tirolska!
Da rezimiramo – da, lijepo skijalište, ali vidio sam puno puno bolje. Ništa toliko posebno da se o Kronplatzu toliko razglaba u Hrvatskoj. Bolje je i Alta Badija i Cortina i Kitzbuhel i mnogi drugi. I svjetski su puno mondeniji od jednog Kronplatza. I jeftiniji za koji euro. Jer danas sam dan skijanja na Kronplatzu platio previsokih 51 euro! Veni, vidi, i možda bih se i vratio na dan u Kronplatz, ali sve više od toga je too much. Kao što sam rekao – postoji bolje. A Hrvatine, koji ne znaju za bolje, neka se grčevito drže Kro(n)platza... Bolje njima, bolje meni...

Rating današnjeg skijaškog dana: 4/5

UKUPAN BROJ ODSKIJANIH KILOMETARA DANAS - 67.1
UKUPAN BROJ ODSKIJANIH KILOMETARA U SEZONI - 395.4
UKUPNO ODSKIJAN VERTICAL DROP (U METRIMA) DANAS - 13168
UKUPNO ODSKIJAN VERTICAL DROP (U METRIMA) U SEZONI - 70830
UKUPAN BROJ PADOVA U SEZONI - 0
NAJVEĆA POSTIGNUTA BRZINA DANAS - 92.3 km/h

Post je objavljen 07.02.2016. u 22:33 sati.