Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/gogame

Marketing

Računalni program AlphaGo pobijedio Fan Huija (2p), europskog prvaka u gou, rezultatom 5:0

Srijeda, 27. siječnja 2016. godine, ostat će zasigurno zapamćen kao povijesni dan za go. Sama činjenica da je Fan Hui (2p), aktualni europski prvak u gou izgubio svih pet partija od računalnog programa AlphaGo kojeg je razvila tvrtka Google DeepMind (zanimljivo, Google je tvrtku DeepMind kupio prije točno godinu dana) i nije presudna vijest. Pravi test, ekvivalentan pobjedi programa DeepBlue nad svjetskim šahovskim prvakom Garijem Kasparovom 1997. godine, tek se treba dogoditi: meč s Lee Sedolom (9p), jednim od najboljih svjetskih igrača u zadnjih 10 godina, planiran je za 8. ožujka 2016. godine. Nagradni fond je sitnica od milijun dolara za pobjednika.

Sljedeća slika pokazuje procjenu odnosa rejtinga za računalne programe i određene kategorije igrača. Pitanje je samo kojom brzinom računalni program može "učiti" i do koje razine može povećati svoju "snagu".




Najvažnija stvar koja se dogodila 27. siječnja 2016. godine je do sada nezapamćeni interes svjetske javnosti za igru go ("najveći izazov za računalne programe i umjetnu inteligenciju").

Prvo, naslovnica najvažnijeg znanstvenog časopisa na svijetu "Nature" prikazuje go-ploču uz veliki naslov "All Systems Go" uz urednički uvodnik pod naslovom "Digital intuition" kao i znanstveni članak pod nazivom "Mastering the game of Go with deep neural networks and tree search", kojeg potpisuje ukupno 20 autora.



Članak u časopisu Nature

Drugo, vijest je istog dana objavljena u svim mogućim svjetskim medijima s manje-više zanimljivim pozitivnim komentarima o samoj igri:

Vijest na stranicama časopisa Nature,
MIT technological review,
Wired.com,
Bloomberg,
Scientific American,
Službeni Google blog,
The Guardian,
Le Monde (na francuskom, ali pametni znaju čemu služi Google Translate)



Osvrte su objavili i Financial Times (vijest na ft.com), International Business Times (IBM Times), Zeenews India (Članak), The Economist (članak), kao i bezbrojni drugi mediji na svim mogućim jezicima.

Naravno, zanimljiv je BBC s dosta video materijala: http://www.bbc.com/news/technology-35420579.

Britanska go federacija objavila je također zanimljive vijesti:
Press Release

Američka go federacija objavljuje članak pod naslovom "Game Over? ... " s poveznicama na sve partije meča:
https://www.usgo.org/news/2016/01/alphago-beats-pro-5-0-in-major-ai-advance/

Irska go federacija objavila je i poveznicu na televizijski komentar:
http://www.irish-go.org/2016/01/28/google-deepmind-alphago-defeats-fan-hui-5-0/

Zanimljivi članci se mogu naći i na drugim blogovima o gou:
https://gogameguru.com/alpha-go-fan-hui/
http://gooften.net/2016/01/28/the-future-is-here-a-professional-level-go-ai/

U Hrvatskoj su vijest objavili na:
http://net.hr/tehnoklik/vijesti-tehnoklik/umjetna-inteligencija-racunalo-bolje-od-profesionalca-u-najkompleksnijoj-igri-na-svijetu/,
Jutarnji list,
http://www.bug.hr/vijesti/umjetna-inteligencija-pobjeduje-gou/150049.aspx
Jutarnji nastavlja: Google vs. Facebook

Treće, ovu erupciju informacija o gou treba svakako zahvaliti činjenici da su "u igri" odjednom najbogatije svjetske mega-korporacije. Izgleda da su u utrci tko će prije razviti dovoljno dobar računalni program za go sudjelovali Google i Facebook (možda i još neki veliki igrači). Pomalo to podsjeća na utrku između Engleza i Norvežana u osvajanju Južnog pola 1911. godine...

Mark Zuckerberg piše o gou (naravno na Facebooku)

Nekad je šah bio privlačan kao hladnoratovska igra (meč u Reykyaviku 1972. u kojem je Robert James Fischer pobijedio Borisa Spaskog). U gou tako nešto teško možemo zamisliti (iako su "borbe" između kineskih i japanskih veličina u prvoj polovici 20. stoljeća rezultirale izvanrednim književnim djelima i filmovima).

Međutim, novi uzlet, naročito na zapadu, šah doživljava 1997. godine kad je meč između računalnog programa DeepBlue (kojeg je razvio IBM) i Garija Kasparova izazvao pravu senzaciju i lavinu vijesti i članaka o igri koja do tada u zapadnim zemljama nije bila naročito važna (naročito sponzorima).

Vidjet ćemo vrlo brzo koliko dugo će medijska pažnja potrajati i koliko će dodatnog interesa javnosti, sponzora i novih igrača generirati ...

Damir M.



Post je objavljen 28.01.2016. u 21:10 sati.