Kaže se da je za uspjeh potrebno 10% talenta i 90% truda. Istina ili ne, bez truda i rada, talent se ne može razviti i usavršavati. Bez talenta, sav trud se često svodi na puko zadovoljenjem neke forme.
Međutim, danas ima jako puno onih koji bi htjeli postati "bogati i slavni" što prije, iako niti imaju talenta niti se imaju namjeru značajnije potruditi. Žele biti "instant-zvijezde", postati poznati preko noći. Taj trend se može danas zapaziti svugdje - u svijetu filma, glazbe, showbussinesa, ali i među fotografima.
Isto tako, postoji i izreka da je "za uspijeh preko noći potrebno 20 godina." No kako se nekima ne da toliko čekati, zbog toga svoj nedostatak talenta i volje za napornim radom, često pokušavaju nadomjestiti na razne druge načine, od čega se mogu spomenuti tri najčešća:
** SKUPA OPREMA - Ovo je jedna od najčešćih metoda kojom se nastoji ostaviti dojam "vrhunskog", i to uglavnom po pravilu da "što je skuplja oprema, to je bolji fotograf". Međutim, kao što niti kvalitetan, brz i skup automobil ne garantira vještog i odgovornog vozača, tako ni skupi fotoaparati i objektivi, odnosno davanje goleme količine novca foto opremu, ne garantira kreativnog i nadarenog fotografa, odnosno vrhunske fotografije. Jer kao što je kompaktom ili čak smartphoneom moguće uhvatiti odličan i neponovljiv kadar, tako je moguće i najskupljim DSLR-om štancati ispodprosječne snapshotove i fotografsko smeće.
** EGO TRIPOVI - Narcisoidnost, samodopadnost, arogancija i egzibicionizam su uvijek u službi privlačenja pozornosti. Ima onih koji se svim silama trude prikazati kao "vrhunski umjetnici" ne svojim radom već - omalovažavanjem drugih fotografa i rezultata njihovog rada. Naime, nakon što sami sebi umisle kako su vrhunski umjetnici, odnosno "najbolji fotografi svijeta i okolice", maltene čim su se primili za fotoaparat, objavili naramak fotografija negdje i pobrali lajkove, ili pak bili na nekom tečaju, u to svim silama pokušavaju uvjeriti i okolinu. Riječima, često patronizirajućim i omalovažavajućim tonom, a ne dijelima, jer jer nekih reprezentativnih i vrhunksih dijela često niti nemaju.
** MEDIJSKA EKSPONIRANOST - Kad se uspijeh ne može postići na način da talent i kvalitetu prepozna relevantna struka prije (za života) ili kasnije (nakon smrti), uvijek postoji mogućnost privlačenja pažnje javnosti pomoću medijske pokrivenosti, a što danas i nije teško. Kao što danas razne starlete, "posvuduše", modeluše i slične persone koje zapravo nisu u životu postigle ništa značajno, a poznate su samo zbog toga što novine pišu o njima i njihovom intimnom životu, jednako tako i pojedini fotografi koji sami sebe proglašavaju "velikim umjetnicima" svim silama pokušavaju doći u medije kako bi "postali poznati", privukli na sebe pažnju javnosti i na naivne ostavili dojam da su "vrhunski".
Post je objavljen 15.01.2016. u 20:26 sati.