Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/backpack-ski

SEZONA 2015./2016. - Skijaški dan 1 - Sillian, Austrija (12.01.2016.)

Krenulo je. Otvorio sam napokon skijašku sezonu 2015./2016. Kao što svi znamo, zima je nikakva. Bilo je puno planiranja pa puno otkazivanja. Trebao sam otvoriti sezonu još u Soldenu i Obergurglu krajem studenog. Bilo je nešto snijega gore na ledenjacima. Ne puno, ali dovoljno za početak. I taman kad sam trebao krenuti put Tirola, nakon čitavog niza sunčanih dana, došli su oblaci i snijeg dan za danom. Nije mi se dalo skijati u takvim uvjetima. Odustao sam.
Otišao sam na svoje redovno dugačko putovanje krajem godine. Ovaj put u Sjevernu Koreju i Kinu (uglavnom Tibet). Trebao sam skijati u Sjevernoj Koreji u jedinom sjevernokorejskom skijalištu - Masiku - otvorenom početkom prošle godine. Teglio sam sa sobom skijašku opremu. Ali Majka Priroda je mislila drugačije i, iako je sve bilo dogovoreno sa sjevernokorejskim vlastima, snijega nije bilo. Skijalište je početkom prosinca još uvijek bilo zatvoreno. Kasnije sam se ko pička smrznuo u Tibetu gdje je bilo snijega, ali nije bilo skijališta. Došao sam doma s velikom prehladom, teškim kašljem i glavoboljom. To me progonilo dva tjedna oko Božića i Nove godine.
Trebao sam otići između Božića i Nove godine negdje u Sloveniju ili Austriju, ali opet nije bilo snijega. Novo odustajanje.
I onda taman kada je 02.01. počeo kod nas padati snijeg, ja sam otišao na tjedan na toplo, u Alžir. Imao sam mjesecima kartu u džepu. Kretalo se iz Munchena pa sam Prašinarom potegnuo do Munchena, ostavio auto na parkingu i isplanirao da se u povratku zaustavim na skijanju. Priroda je opet poremetila planove. Nakon povratka iz Alžira, sljedeća tri dana namjeravao sam skijati u Garmisch Partenkirchenu, Soldenu i Obergurglu, ali taman se ta tri dana promijenilo vrijeme i opet došli oblaci i snijeg, baš kada ih nisam trebao. Odustao i od toga. Jedina skijališta koja su sljedeća tri dana pod kakvim takvim suncem, a da su uključena u sezonsku skikartu Tirol Snow Card (koja je ove godine poskupila na 737eur, ali zato su dodali još nekoliko skijališta), jesu ona u Istočnom Tirolu.
I tako sam našao smještaj za 28eur u jednokrevetnoj sobi u Nikolsdorfu, u okolici Lienza. Haus Burgi. Bit će moj dom za sljedeća tri dana. Ovisi o vremenu koja skijališta ću posjetiti, ali u okolici imam Lienz, Sillian, Kals-Matrei i St Jakob in Defereggental.
Danas ujutro pogled na net je otkrio da Sillian ima najbolje snježne uvjete. U Prašinara i četrdeset i kusur kilometara do Silliana. Bio sam u Sillianu tamo negdje prije 5-6 godina, možda i koju godinu više, i moram priznati da nije moje najdraže skijalište. Ostalo mi je u sjećanju kao vrlo lagano i vrlo dosadno, ali i po odlično pripremljenim stazama. Sjećam ga se kao tipično skijalište za obitelji s malom djecom. Tako je izgledao i danas - na parkingu hrpa automobila iz Hrvatske, a gore na skijalištu Hrvata u većini, Austrijanaca u manjin, plus Atlas škola skijanja. Bljuvalo mi se čim sam primijetio Atlas. Loša poslovna iskustva s njima. Čudim se da još uvijek posluju, s obzirom da su dužni svima, a svoje partnere još i redovno ucjenjuju.
No možda su upravo te lagane, ali dobro pripremljene staze, odlične za prvi dan skijanja u sezoni. Dan je bio prekrasan. Sunčan. Nešto sitno oblaka. Onda se u jedan naoblačilo i prolepršalo je par pahulja snijega, no sat vremena kasnije već je ponovno bilo sunčano. U prvom dijelu dana jak vjetar na vrhu skijališta gdje završavaju skoro sve žice, bilo je i puno nanosa, ali kasnije se smirilo. Začudo, čim je vjetar pao, spustila se i temperatura pa sam krajem skijaškog dana itekako mogao osjetiti svoje ručne i nožne prste.
Snijega ima u Sillianu. I van staza i pogotovo na stazama. Jučer i kroz noć ga je napadalo još 15tak centimetara tako da je bio savršeni pršić. Otvorena je i staza koja ide u dolinu, međutim posljednjih 200-300 metara snijega ima samo na stazi. Okolo u tragovima. Kako je temperatura i dolje u nizini dosta niska, i ta staza u dolinu je odlično držala cijeli dan. Velika zamjerka ide Sillianu zbog nepoštenja. Već danima reklamiraju na netu da su im sve staze otvorene, ali u stvarnosti par rubnih je zatvoreno. Nije da su mi falile, ali budimo pošteni...
Nekakvih novih promjena što se tiče staza i žica nema u Sillianu. Sve po starom.
Moji odlasci 4-5 puta tjedno u teretanu od svibnja prošle godine i gubitak kilograma te pojačanje snage imalo je velikog učinka danas na moje skijanje. Lani sam na otvorenju sezone u Soldenu već na dvadeset prijeđenih kilometara počeo osjećati grčeve u nogama i uspio napraviti nakon toga još samo par kilometara. Danas, grčevi su se počeli javljati tek na 35. odskijanom kilometaru, a uspio odskijati 46 do kraja dana. Zadovoljan za prvi dan.
Sutra tko zna. U igri su Lienz i St Jakob in Defereggental. Kals-Matreiju prognoziraju sutra loše vrijeme.

Rating današnjeg skijaškog dana: 4/5

UKUPAN BROJ ODSKIJANIH KILOMETARA DANAS - 46.0
UKUPAN BROJ ODSKIJANIH KILOMETARA U SEZONI - 46.0
UKUPAN BROJ PADOVA U SEZONI - 0
NAJVEĆA POSTIGNUTA BRZINA DANAS - 69.9 km/h

Post je objavljen 12.01.2016. u 21:35 sati.