Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/intendos

Marketing

Stakeholderska teorija

Stakeholderi ili interesne skupine su grupa ljudi ili osoba koja je investirala u tvrtku ili ima interes u njoj.Oni mogu imati utjecaj na ostvarenje organizacijskih ciljeva i po njihovom pristupu mogu biti interesne grupe,vladine organizacije,trgovinske asocijacije,sindikati kao i zaposlenici, dioničari i financijske institucije.

Uloga menadžera po stakeholderskom pristupu nije nimalo laka.On mora uravnotežiti potrebe i promicati kolektivne interese kao i orijentirati se konkretnim potrebama svih interesno-utjecajnih skupina.
Njegov organizacijski ali i menadžerski osobni cilj je kreirati bogatstvo i sačuvati odnose tj.služiti pravedno svim stakeholderima.
Po normativnom pristupu stakeholderske teorije on je povjerenik koji izlaže interese poduzeća kao cjeline balansirajući različite interese stakeholdera.Sam taj pristup je usmjeren na to da ograniči moć i negativan utjecaj poduzeća kad tržište u tome ne uspjeva. Usmjeren je na određenje svrhe poduzeća i smjera u kojem bi se ono trebalo upravljati ali uzimajući u obzir stakeholdere.
Također sugerira da bi poduzeće trebalo preuzeti odgovornost za posljedice svog djelovanja i biti uključeno u rješavanje socijalnih pitanja.
Interesno-utjecjane skupine često imaju različite interese međusobno, kao i od samog poduzeća. Primjerice, dioničari mogu biti poduzeća, institucionalni investitori kao što su fondovi i banke, menadžeri i zaposlenici koji su ujedno i vlasnici, mali pojedinačni dioničari itd. ,i njihovi interesi se mogu razlikovati.

Zaposlenici žele zadržati svoj posao u poduzeću kao i redovnu plaću, a na to mogu utjecati putem sindikata,štrajkovima,raznim akcijama i slično.Dioničari su zainteresirani za dividendu,a njihova moć je u glasačkim pravima temeljenim na vlasništvu dionica.Kupci žele poštenu razmjenu,tj. kvalitet za potrošeni novac u tom poduzeću.Svoje nezadovoljstvo mogu iskazati kupnjom kod konkurenta ili bojkotiranjem poduzeća.

Izazovi koji stoje pred vrhovnim menadžmentom mogu izraziti pitanjem: kako zadovoljiti zahtjeve interesno-utjecajnih skupina, a istodobno maksimizirati sposobnost stvaranja bogatstva poduzeća.


Post je objavljen 11.01.2016. u 23:10 sati.