Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/kumovi1516

Marketing

Kritički osvrt: Corporate social responsibility

Prva domaća zadaća na ovome je kolegiju pokazala mišljenje studenata o značenju izraza „Društveno odgovorno poslovanje“. Velika je većina definicija spominjala društvenu korist, očuvanje resursa, sadašnju generaciju te buduću generaciju. Kroz daljnja smo predavanja razvili svoja mišljenja o fenomenu društveno odgovornog poslovanja.

Profesor Thomas Beschorner sa Sveučilišta u St. Gallenu na vrlo je kreativan i svima jasan način pokušao objasnit pojam CSR (eng. Corporate social responsibility).

U početku videa postavljaju se slična pitanja koja smo se i mi sami pitali na prvom predavanju ovoga kolegija. Što je to društveno odgovorno poslovanje? Koja poduzeća su društveno odgovorna?

Kroz primjere velikih problema, od izrabljivanja djece u tvornicama, preko zagađenja okoliša i uništavnja resursa, pa sve do oglašavačkih politika koje graniče sa zdravim razumom, profesor je jasno pokazao što bi trebalo raditi i kako bi se trebalo ponašati društveno odgovorno poduzeće. Uz sve navedene probleme kao problem broj 1 profesor je naveo zlouporabu društveno odgovornog poslovanja u PR svrhe. Poduzeća nastoje smiriti društvo i prikazati se u što boljem svijetlu koristeći PR-ovce koji zamagljuju načine do kojih su poduzeća došla na pozicije na kojima se trenutno nalaze i načine na koje su ostvarila enormne profite koje su ostvarila ulažući jako jako mala sredstva u humanitarne svrhe, pomažući različite, u velikom broju slučajeva nebitne, projekte. ( najbolji su primjer tvornice koje toliko zagade zrak da se pri ulasku u jedan restoran u Kini naplaćuje udisanje čistog zraka, a da nakon toga te iste tvornice ulože neznatna sredstva u zaštitu okoliša i prikažu se kao društveno odgovorne).

CSR ne brine samo o načinu na koji kompanije troše ostvarene profite, već o načinu na koji su ostvarile profite. To je osnovno pravilo koje se treba razmatrati pri određivanju je li ili nije neko poduzeće društveno odgovorno.

Veliki broj kompanija prikazuje se kao Društveno odgovorne, ali mali je broj tih kompanija zaista postigao nešto na tom polju. Najveći prostor za napredak prema profesoru je na području zakonodavstva i vlasti. Dok ekonomija ne poznaje granice, zakonodavstvo i vlasti su omeđeni tim granicama. Treba ulagati sve veće i veće napore na ujednačavanju zakona koji bi bar donekle postali globalni kao što su novac i ekonomija.

Sada bih se vratio na izraze koje smo mi sami koristili pri definiranju ovog kolegija i povezao ih sa mislima profesora... sadašnja generacija mora pri stvaranju profita nastojati očuvati resurse i stvoriti određene koristi za društvo, dok buduće generacije moraju osnivati poduzeća koja se temelje na CSR-u.



Post je objavljen 21.12.2015. u 19:36 sati.