Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/intendos

Marketing

Ekonomija dijeljenja- ja sam OK, ali ti nisi

Ekonomija dijeljenja je jedan od najznačajnijih trendova koji se pojavio kao odgovor na ekonomsku krizu, a temelji se na razmjeni proizvoda i usluga. Ne trebamo posjedovati vlastitu imovinu da bi sudjelovali u ekonomiji dijeljenja; ukoliko nam je potreban nečiji bicikl na jedan dan, a mi nemamo vlastite imovine da mu ponudimo zauzvrat, možemo vlasniku bicikla ponuditi instrukcije iz matematike ili čišćenje stana u zamjenu za njegovu imovinu. Koliko je vremena potrebno da promjenimo mišljenje o vlasništvu i usvojimo ovaj trend u našu svakodnevicu i je li ovaj trend rezerviran samo za mlađe generacije i da li bi naše bake posudile svoju singericu nepoznatoj osobi?!

Jedan od nama najbližih primjera ekonomije dijeljenja je Uber. To je kompanija koja nudi prijevozničke usluge i jedan je od najkontroverznijih primjera ekonomije dijeljenja. Nudi mogućnost osobama sa vozačkom dozvolom i odgovarajućim automobilom da iskoriste slobodno vrijeme i ostvare dodatnu zaradu, a od ostvarene zarade određena provizija ide kompaniji. Plaćanje ove usluge obavlja se preko aplikacije i iznos se naplaćuje sa kreditne kartice klijenta. Takva vrsta usluge naziva se UberPop, a u Hrvatsku su došli sa svojom uslugom UberX što znači da ne može svatko postati Uberov vozač već samo oni licencirani. Najveći problem ove kompanije je nedostatak zakonskih okvira koji bi regulirali ovakvu djelatnost zbog čega Uber dobiva zabrane poslovanja na nekim tržištima kao i novčane kazne. Zašto se bune taksisti iz zemalja u kojima posluje Uber? Jesu li oni zauzeli poziciju ja sam OK, ali ti nisi? Da li Uber uništava taksiste ili se taksisti moraju prilagoditi tržišnom natjecanju? Ovo su neka od pitanja koja muče javnost i svatko ima svoje mišljenje o tome. Čeka se presuda Europskog suda pravde kada će se znati hoće li ih proglasiti prometnom kompanijom ili digitalnom uslugom.

Ekonomija dijeljenja je rastući trend koji može zamijeniti kapitalizam koji je pokazao neke od svojih nedostataka. Honduraška poslovica koja kaže: dijeljena bol je pola boli, a dijeljena radost je dvostruka radost nam ukazuje na prednosti dijeljenja, no dopušta li nam naš mentalitet da usvojimo ovakav trend!? Naš narod je oštećen i prevaren od strane vladajućih koji bi trebali raditi u korist naroda, pa je gotovo nemoguće očekivati da imaju povjerenje u neznance kojima bi trebali iznajmiti ili podijeliti vlastitu imovinu koja njima predstavlja jedinu sigurnost u ovim nesigurnim vremenima. U narednom periodu vidjet ćemo koliko smo spremni prihvatiti ovakav trend i što za nas predstavlja imovina; nešto što smo spremni podijeliti sa drugima ili nešto što je naše i što nismo spremni dijeliti. Da bi se razvio ovakav koncept trebamo poći od nas samih te se zapitati zašto u ormaru čuvamo haljinu ili odijelo koje smo nosili na maturalnoj večeri koje ćemo možda iskoristiti još 2 puta u životu i što nama predstavlja naša imovina, nešto što je rezervirano samo za nas ili instrument pomoću kojeg možemo doći do druge imovine, bila ona materijalna ili nematerijalna.

Post je objavljen 14.12.2015. u 21:32 sati.