Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/intendos

Marketing

Kako poduzeća pokušavaju provesti DOP ?

Četvrti tjedan predavanja na našemu kolegiju Društveno odgovorno poslovanje obilježio je zanimljiv gost predavač iz čijega smo znanja i iskustva mogli saznati nove i zanimljive informacije iz domene društveno odgovornog poslovanja. Njezino ime je Mirjana Matešić, koja obnaša funkciju ravnateljice HR PSOR-a. Naime, na predavanju se moglo čuti korisnih informacija o funkcioniranju indexa DOP-a u kojem sudjeluju poduzeća koja su u godini koja se ocjenjuje poslovali pozitivno i društveno odgovorno. Indeks DOP-a nastao je kao partnerski projekt HGK i i HR PSOR-a. On proučava i prati različite sintagme poput uključivanja u poslovne strategije, tržišne odnose te praćenje i utjecaj ekonomske održivosti.

Na predavanju je bila naglašena tema koja govori o tome kolika je važnost izvještaja o održivosti te kako ga mnoga poduzeća ne koriste. To predstavlja veliki propust iz razloga što on govori o ekonomskom razvitku, očuvanju okoiliša, odnosu prema vlastitim zaposlenicima te ulaganju i tehnologiji. Ovi svi čimbenici predstavljaju bitne stavke u poslovanju nekoga poduzeća, kako iz područja profitabilnosti tako i iz onoga društveno odgovornog ponašanja.

Bilo je zanimljivo čuti o pokušaju reformiranja nagrade Zlatna kuna. Smatramo da je to bio zanimljiv te nadasve pravedan pokušaj da nagrade ne dođe u ruke onome poduzeću koje ima najbolje financijske rezultate, već je potrebno pogledati i druge neekonomske pokazatelje. Jer smatramo da uspjeh poduzeća ne može odrediti samo profitabilnost, pogotova ako je ona postignuta na temelju lošeg odnosa prema svojim zaposlenicima ili primjerice zagađenju okoliša.

Najinteresentniji dio predavanja je zapravo bio kada je bila riječ o tvtki CEMEX iz Kaštela . Poduzeća koje se bavi globalnom proizvodnjom građevinskog materijala. Njihov posao proteže se kroz velike zemlje svijeta zbog kvalitete njihovog cementa, betona i drugih građevinskih materijala. Na hrvatskom tržište su od 2005. godine, nakon što su preuzeli RMC Grupu i Dalmacija cement. Tvrtka je poslovala kroz visoku razinu odgovornosti prema društvu, što govori o tome da su dobitnici HUPove nagrade za najbolju primjenu principa DOP-a, kao i mnoge druge prestižne nagrade iz domene društveno odgovornog poslovanja. Međutim bez obzira na sva priznanja, došlo je do prosvjeda i pritiska lokalne zajednice jer je ona smatrala da navaedeno poduzeće svojom proizvodnjom stvara štetu okolišu i ljudima na tome području. Ovaj događaj završio je na način da je sud poništio rješenje ministarstva u kojem se CEMEX-u dopušta skladištenje i loženje krutog goriva iz otpada. Pitanje je zapravo da li su sve te silne nagrade prava potvrda da je poduzeće bilo društveno odgovorno i da li se zapravo odgovornost prema društvu htjela sakriti iza nagrada i priznanja. Velika je vjerojatnost da se mnoga poduzeća samo žele prikazati u najboljem svijetlu, međutim pitanje je koliko su ona zapravo društveno odgovorna, te koliko se investicijski isplati biti društveno odgovoran.






Post je objavljen 07.12.2015. u 17:25 sati.