Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/iskonskipag

Marketing

BRODOVI I BRODSKE SUDBINE




Po definiciji, zdravlje je stanje potpunog tjelesnog, duševnog i socijalnog blagostanja, zato danas ne možemo više zamisliti sretan život da nismo: "zdravi i konkurentni".
Približavamo se danu zaštitnika mora, brodova i pomoraca i svi rado iščekujemo njegov blagdan veseleći se darovima koje će nam donjeti.
Dva broda koji se zadnjih nekoliko dana povlače kroz medije doživljavaju svoju novu sudbinu. Jedan potpuno novi i zdravo konkurentan i drugi potrošen i nezdravo konkurentan. I jednoga i drugoga sudbina veže za Pag.
Najmlađa hrvatska brodarska komapanija Tankerska Next Generation iz Zadra, 26. 11. 2015. u južnokorejskom Sacheonu preuzela je novi brod "Dalmacija", ali su tom prigodom i krstili MT "Pag" čija se isporuka očekuje u sljedećim tjednima.


Nadam se da će predstavnici Grada Paga biti nazočni tom činu, kada već nisu nazočili krštenju broda. Neću ulaziti u meritum stvari zašto se to desilo i dali je to uopće bilo izvedivo, i dali je brodarska kompanija ponudila Gradu Pagu takvu mogućnost, tim više što se na čelu kompanije nalazi čovjek Paških korijena John Karavanić, ali bi bilo primjereno da se o tome vodilo računa i da je brod darivan od Grada Paga i otoka čije ime nosi. Mediji nisu o tome ništa izvještavali, pa je bilo za zaključiti da se tako nešto nije ni desilo. Šteta.

Još nismo imali brod koji je nosio ime "Pag", pa Pažani mogu biti ponosni da će jedan takav brod za posebne namjene ponosno nositi ime Grada koje mu je dodjeljeno. Kada bi jedna čipka krasila salon toga broda to bi bila reklama za grad Pag u pomorskom svijetu.
Svu sreću želimo novom brodu na svim morima na kojima bude plovio.

Vjerujem da se mnoge generacije starih Pažana sjećaju mnogih "vapora" koji su pristajali u Pag, pa tako i MT "Punat" kojeg su dočekivali na staroj rivi, tako i na novoizgrađenom trajektnom pristaništu, kada je dolazio jednom tjedno. To su bili posebni rituali dočeka i ispračja "vapora".

Bio je to jedan od četri putnička broda male obalne plovidbe za Jadroliniju dugačak 44,6 m, širok 8,1 m, i brzine 14 čvorova, kapacitet 450 putnika i 30 tona nosivosti. Bio je ponos i jedan od najljepših brodova u Jadrolinijevoj floti.
Nakon svoje plovidbe stajao je u šibenskom škveru, zapušten i ruzinav, dok ga od propadanja nije spasio poznati riječki rocker Davor Lukas, pjevač grupe Fit.
Punat je tako postao rock klub i restoran "Arca Fiumana" i postavljen u riječkoj luci odmah nasuprot zgrade Transadria.

Koliko je Pažana prošlo pored toga broda, a da nisu ni u snu mislili da je to onaj legendarni "Punat", koji je dovozio u Pag putnike i robu i da je to bio brod za Pažane koji je život značio.
Brod Arca Fiumana sutra odlazi iz Rijeke. Dobra vijest je da Arca ne ide u staro željezo, nego će joj novi vlasnik udahnuti novi život. Destinacija se drži pod velom tajne. "Puntu" očito nije suđeno da ostane u matičnoj luci.


Na kraju Arsen Dedić pjeva:

BRODITI SE MORA

Ploviti se mora
Preko sinjeg mora neka ode brod
Graditi se mora
Korablju iz snova da nam slavi rod
Graditi se mora
Ruke dok ne klonu
Nikada ne tonu lađe ljubavi
Ploviti se mora nevere će stati
Ploviti se mora
Plovit ćemo mati.



Post je objavljen 30.11.2015. u 21:48 sati.