Učinak iščekivanja na poboljšanje izvedbe
opsežno je dokumentiran, a naziva se Pygmalionov
učinak. Učiteljima je, u sklopu jednog istraživanja,
rečeno da su određeni učenici u njihovim
razredima nadareni i da ih treba neprestano
poticati kako bi se razvijali. Učitelji su se ponašali
u skladu s time i, nimalo iznenađujuće, ti su učenici
postizali vrhunske uspjehe. Međutim, učiteljima nije
bilo poznato da ti učenici, izdvojeni kao nadareni,
prije istraživanja nisu pokazali višu inteligenciju.
Neki su čak prethodno bili smatrani lošim učenicima.
Što je učinilo razliku? Njihov novopronađeni osjećaj
izvjesnosti da su bolji od drugih (koji su im usadili
učitelji svojim "pogrešnim" vjerovanjem)!
Uviđate li važnost vjerovanja o sebi i ostalim
ljudima? Što biste mogli ostvariti kad biste
posjedovali vjeru i tako posegnuli za svojim golemim
potencijalima?