Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/zekozeko

Grčka 4. dan

Ranom zorom oko 6 i pol po našem i 7 i pol po ovdašnjem vremenu zapakiramo šator i stvari i krećemo za Delfi.
Spavala sam grozno, bilo je tvrdo i vruće, stalno sam se budila, ali je zato Dado spavao ko beba.
Sad je komad brze ceste uz more, stajemo na doručak sve na grčkom odlučujemo se za sendvič iz kojeg viri sir i pomidor!

Idemo...sa strane nam se proteže planinski masiv s najvišim vrhom Olimpom (nećemo gore jer bi izgubili puno vremena). Nakon pedesetak km uz more skrećemo na cestu koja kroz centralnu Grčku vodi dolje do mora s druge strane.

Opet kućice, neke imaju više svodova...kao male đamije...raznih boja, danas sam vidjela jednu s malim ograđenim dvorištem. Puno ih je. Slikala sam ih s aparatom i jedva jednu mobitelom pa ti šaljem. Kaže Dado da bi to mogla biti mjesta gdje je netko poginuo, hm malo ih je previše...
Cesta se penje u planine idemo prema Larisi, predivni krajolici, brežuljci i brda, polja sva izorana. Cesta tako ugodna za vožnju motorom. Dado je cijelim putem vozio jako pažljivo, oprezno i ne brzo, na ovoj cesti nema baš prometa zato uživamo u vožnji...

Zaobilazimo Larisu i idemo južnije prema Lamiji cesta jos bolja...uživamo. Ajme kakva su to sela, zabiti teške. Ali priroda predivna i svježi zrak.
Inače su grci jako neuredni i neekološki osviješteni, svuda uz cestu je smeće, skoro neprekidno. Oko baja razbacano smeće. Jako puno ljudi je prljavo, neuredno, raščupano i svi puše. Na motorima se svi, baš svi, voze bez kaciga čak i po gradovima.
Uz cestu stalno te čudne kućice. ..
Sad počinju i velike planine vozimo kroz kanjone predivno je.
Stajemo kupiti vode na benzinskoj u teškoj pripizdini, ispred stol i tri lika s cigaretama bulje u nas, benzinska u skladu s teksasom iz filmova, likovi bulje bezobzirno, prate svaki naš korak, osjećam se kao da će, ko kauboji, izvući pištolj...malo jezivo, popišam se bolje da ne znaš u kakvom wc-u i bježimo dalje.
Inače, na par mjesta smo vidjeli benzinske u privatnim kućama kao da bi ti na Zametu u prizemlju stavila dućan, vani dva stupa i vozi miško!
Lamija, počinju maslinici i zrak je već puno topliji idemo u Delfi, opet na planinu, ali s druge strane. Vruće ubitačno, ipak se odlučujemo ići u obilazak Apolonovog hrama. Predivno je, svodovi, stupovi, teatar, vodovod, kanalizacija, zavjetni hram...dosta toga je rekonstrucija, ali puno je originala sačuvano. Legenda kaže da su puštena dva orla i gdje se sretnu biti će hram...pa makar i na vrhu planine...

Ručamo u nekoj tavernici iz koje je predivan pogled skroz do mora.
Promjena plana, nećemo tu spavati, idemo u Atenu!
Cesta ide po planini i predivno je, osim krasnog malog Delfija, nailazimo na još jedan gradić, planinski, fora je vidjeti kuće u tim brdima.
Spuštamo se, cesta lijepa, sve je toplije, iako se gore činilo da toplije ne može!
Uključujemo se na autoput i još malo pa smo u Ateni i hotelu u samom centru kojeg smo preko booking.com rezervirali ranije. Topimo se od vrućine, hotel ima garažu za Mileta (nek i on malo uživa i odmori), tuširanje i pravac večernji obilazak Atene!

Post je objavljen 03.10.2015. u 08:44 sati.