Primjer poslovnog duha u Hrvata: moja jučerašnja prepiska s tipičnim hrvatskim "pušim, kavu pijem, j... mi se za klijenta" pristupom PBZ.
Nisam od onih koji se vole svađati s neuslužnim djelatnicima, obično se okrenem i odem, ali ovdje sam se naljutio, jer im ovu uslugu plaćam.
Ne mnogo, ali ju plaćam, a u drugim zemljama ju banke obavljaju besplatno, jer je i njima u interesu imati što manje posla s klijentima na šalterima.
Ne i u PBZ, očito. S obzirom na (pre)mnoge sugrađane koji su otišli u inozemstvo raditi, a i one koji idu, recimo, putovati, a znamo da po Murphijevu zakonu
tehnika zakaže baš kad vam treba, ovakva praksa PBZ je vrlo opasna po vaše zdravlje i preporučam ih napustiti i preseliti do malo uslužnije banke. Još ćete i
bolje proći, jer nećete platiti (ne)uslugu.
Moj email njima, na pbz365@pbz.hr :
Poštovani,
pošto mi je stari smartphone prestao raditi, nabavio sam novi, i instalirao PBZ-mToken i mPBZ aplikacije.
Za obje su potrebni identifikacijski kodovi i aktivacijski kodovi da bih ih mogao instalirati na novom telefonu.
Na koji način mogu doći do tih brojeva? U uputama je napisano da odem do bilo koje poslovnice Banke- radim u Francuskoj pa je to malo teže napraviti.
Koliko sam shvatio, te brojeve šaljete sms-om? Na vašem sistemu je pod mojim kontom registriran moj broj +33... koji i dalje koristim, dakle, molim vas da mi pošaljete sms na taj broj.
Probao sam nazvati vaš besplatni broj, ali mi veli 'zauzeto'...
Zahvaljujem,
M.Č.
Promptni odgovor, u roku od jednog sata:
Poštovani gospodine Č.,
zahvaljujemo na Vašoj e-mail poruci.
Kod ponovne aktivacije usluga, potrebno je obaviti redistribuciju usluga, a kako biste dobili novi aktivacijski i identifikacijski kod.
Redistribuciju je moguće napraviti u poslovnici Banke ili uslugom Internetskog bankarstva PBZ365@NET .
S obzirom na to kako navodite da se nalazite u inozemstvu, slobodni smo Vas uputiti da je moguće dati i punomoć osobi koja se nalazi u Hrvatskoj te koja će umjesto Vas obaviti sve poslove koje navedete u punomoći.
U punomoći mora biti točno i precizno naveden opunomoćenik i koje sve radnje može obavljati. Također, punomoć mora sadržavati osobne podatke osobe kojoj se daje punomoć, te u koju svrhu.
Punomoć i dokumenti temeljem kojih će opunomoćenik obaviti bankovne poslove umjesto Vas moraju biti ovjereni u konzularnom predstavništvu Republike Hrvatske.
Ako niste u mogućnosti dokumente ovjeriti kod predstavništva Republike Hrvatske, obvezan je Apostil, ovjera dokumenata izdanih od strane javnog bilježnika koji izdaje nadležni sud u inozemstvu uz obavezan prijevod na hrvatski jezik od ovlaštenog sudskog prevoditelja za hrvatski jezik.
Za dodatne upite možete nam se obratiti i telefonom na info broj Direkcije za kontakte s klijentima 0800 365 365 (za pozive iz inozemstva + 385 1 4891 310) svaki dan od 7:30 do 21:00 sat.
S poštovanjem,
H.Č.
suradnica
Direkcija za kontakte s klijentima
Sektor za upravljanje distribucijskim kanalima
Moj odgovor, prenosim ga u cjelini, pa procijenite sami da li sam prejako odreagirao:
Poštovana,
ovo mi djeluje malo nevjerojatno, u kojem smo ono stoljeću?
Uslugu internetskog bankarstva bi mogao koristiti da sam zadržao onaj stari fizički token, ali mislim da sam vam ga vratio, zadovoljan da ga više ne moram nanašati naokolo, jer ste se, eto, modernizirali!
Dakle, to znači da ako odem iz HR i telefon na kojem imam vaš slavni famozni 21-stoljetni pbzmtoken mi se resetira, praktički ostajem bez mogućnosti korištenja vaše usluge? I svog novca?
Djeluje prilično lopatološki, slažete se? Posebno za zemlju u kojoj je par desetaka tisuća ljudi nedavno otišlo raditi preko granice.
Radio sam godinama na Tajvanu i tamo nema HR predstavništva (za eventualno potvrđivanje punomoći), najbliže nadležno je u Hong Kongu ili Pekingu, sreća pa mi tamo ovo nije trebalo, još niste bili toliko "modernizirani". Mislim da ću o ovoj vašoj "modernizaciji" obavijestiti novinare u Jutarnjem Listu, ako im je do sada to možda promaklo...pa da malo pogledaju i ostale vaše "moderne" aplikacije, djeluje mi da bi naišli na poprilično toga zanimljivog.
Razumijem sigurnosne razloge, ali da vas poučim, besplatno: takve stvari se rješavaju drugačije-emailom s upitom/odgovorom i onda direktnim pozivom na telefon klijenta i provjeravanjem podataka, i onda izvršavanjem naloga. Bar je to bilo moje iskustvo s bankama tipa HSBC, možda malo probajte naučiti od njih, pogledajte kako to oni rade.
Mislim, pa nije da je riječ o besplatnoj usluzi, plaćam vam to redovno, i kad mi prvi puta treba da nešto napravite, onda mi šaljete bezvezni birokratski odgovor iz 19. stoljeća? Čak i kinezi su me tretirali pametnije.
Ljut sam jer ne mogu vjerovati da ne možete bolje!
Dakle, krenimo ponovno: to je isti tlf. broj preko kojeg sam registrirao te aplikacije prvi puta. Halo! Koja je razlika između vaše "redistribucije" i izdavanja mi novih brojeva? Da i nije isti broj, imate moj email, i možete preko njega tražiti duplu potvrdu mog identiteta, uz telefonski poziv da provjerite da li znam neke osnovne stvari o sebi, da ne bi to bio netko drugi. Dalje je sve SMS. Jasno, za nekog kome je stalo da obavi svoj posao, a ne samo da ode na još jednu kavu i cigaretu.
Dakle, možete li bolje? Probajte. Ako ne možete, onda mi objasnite zašto bi vam morao dalje plaćati onih 1eur; da je i godišnje, previše je, za ovakvu (ne)uslugu?
(Ne) zahvaljujem,
M. Č.
ps. oprostite na tonu, ne želim se svađati, znam da imate svoja pravila, ali glupa su, možda probajte biti malo inventivniji? Siguran sam da postoji način. Mogu otići u banku u P. kad tamo stignem i potpisati papire ako baš treba, i tako bi me tamo trebala čekati nova kartica (koja me pred neku godinu nije čekala iako je trebala, gle slučaja), ali mislim, stvarno morate malo poraditi na ovom što i kako radite ako želite zadržati klijente.
Dodatak: dodatna zanimljivost: vidim na njihovim stranicama da autorizacija ovakvog hipermodernog PBZmTokena košta 50kn! Dakle, za ovakvu nekompetenciju bi im morao platiti 50kn, uz onih 0.7 eur koje mi redovno uzimaju za...elektrone na njihovom serveru!? U biti dodaje to 50 kn na svaki hard-reset ili promjenu smartphona. Lijepu zaradu su si smislili! Ne hvala, mislim da ću ostati pri svojim azijskim i evropskim bankama za takve modernije usluge, a oni u PBZ nek si idu jest gov... Želim im brzu i bolnu propast. Preporučam vam izbjegavat ih ko kugu. Ako me već kradu, onda nek to rade sa stilom, a ne amaterski, kameno-sramenski. Zdraaaavo!
Dodatak 2: dva dana kasnije su malo razmislili, pa su došli do zaključka da bi mi možda mogli još nešto uvaliti, oni stvarno misle da smo mi svi idioti, što li?:
Poštovani gospodine Č,
zahvaljujemo na Vašem povratnom javljanju.
Uvidom u sustavu Banke vidljivo je da Vam mToken Više nije aktivan, te ovim putem predlažemo da Vam u inozemstvo pošaljemo čitač kartica s kojim ćete se moći prijaviti na uslugu internetskog bankarstva te inicirati ponovno izdavanje mTokena.
S obzirom da je u sustavu vidljivo da ste zadužili token, prilikom izdavanja mTokena naplatit će se naknada za dodatni uređaj u iznosu od 50,00 kuna.
Ljubazno Vas molimo da se povratno javite kada autorizirate izdavanje mTokena, a kako bismo Vam poništili naplaćenu naknadu.
Također, ljubazno Vas molimo da nam dostavite točnu adresu u inozemstvu i inozemni broj telefona na koji Vas dostavljač može kontaktirati prilikom dostave čitača.
Zahvaljujemo na razumijevanju.
S poštovanjem,
M. Č.
stručna suradnica
Direkcija za kontakte s klijentima
Sektor za upravljanje distribucijskim kanalima
Na to sam ja odmah odgovorio:
Poštovana,
zahvaljujem na ponudi, ali mislim da ću izbjegavati takve usluge vaše banke. Ne namjeravam plaćati u nedogled vaše dodatne uređaje i aplikacije, a da mi onda kad mi otkažu, odgovorite kao što je to bilo u prethodnoj razmjeni poruka.
Potrudit ću se snaći se s onim što imam od vaše banke do sada, dok mi ne dignete tlak nekom idućom nekompetencijom pa potpuno otkažem račun kod vas.
Modernije bankarstvo od šalterskog ću raditi sa svojim bankama u inozemstvu, ne u Hrvatskoj.
Zahvaljujem,
M.Č.
Post je objavljen 28.07.2015. u 11:47 sati.