Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/bookeraj

Marketing

Mala crna knjižica za žene u biznisu

(Tekst je izvorno objavljen kao blog unos na mom LinkedIn profilu)

Prije nekoliko dana sam pročitala priručnik autorice Cathie Black, pod naslovom „Mala crna haljina“, koja je podnaslovljena kao „Početnica za sve žene koje žele napredovati u životu i na poslu“.

Daleko od toga da me ne oduševljava kako svaki Amerikanac i/ili Amerikanka koji uspije u životu osjeti neodoljiv poriv da o tome napiše knjigu, dijeleći savjete šakom i kapom, ali morala sam ustanoviti da sam za sebe pronašla vrlo malo praktičnih savjeta oko uspjeha u životu i poslu.

Ipak, ova knjiga ima praktičnu vrijednost u jednom slučaju: ako želite postići uspjeh penjući se korporativnom ljestvicom u svijetu medija, ovo je knjiga za vas. Naime, Cathie Black je predsjednica uprave Hearst Magazines, jednog od najvećih svjetskih izdavača tiskanih mjesečnika (između ostalih, njihova izdanja obuhvaćaju Cosmopolitan, Esquire, Harper's Bazaar, O(prah) Magazine itd.), a časopis Fortune sedamnaest godina zaredom ju je proglašavao jednom od najmoćnijih poslovnih žena u Americi, a dva puta je bila i na Forbesovoj listi sto najmoćnijih žena svijeta.

U knjizi ona opisuje svoj poslovni put kroz nekoliko važnih osobina koje smatra da žene koje namjeravaju uspjeti u životu i poslu moraju imati: to su poduzetnost, sklonost preuzimanju rizika, uspješno svladavanje straha, upravljanje ljudima, moć, strast i stav. Knjiga, osim što obiluje njezinim uspomenama o radu u medijima, obiluje i studijama slučaja o započinjanju O(prah) Magazinea, Cosmopolitana i sličnih tiskovina, a autorica daje i pregled životnog stila koji smatra da je uspjela postići, koji ona naziva „životom od 360R“, a koji sam ja shvatila kao potpunu integraciju privatnog i poslovnog života u jednu jedinstvenu cjelinu: kao žena, možeš imati sve, ali vjerojatno ne u isto vrijeme (tako je ona prvo gradila karijeru u dvadesetima i tridesetima, a onda se udala nakon četrdesete i posvojila djecu u četrdesetima i pedesetima). U rubrici „Crno i bijelo“, autorica nudi niz savjeta za upravljanje ljudima, razgovore za posao, održavanje sastanaka i slično.

Druga zanimljivost vezana uz ovu knjigu jest da govori o iskustvima žene koja je radila i uspinjala se u hijerarhiji američkih multinacionalnih kompanija u vrijeme dok to za žene nije bilo lako, a u velikom broju slučajeva niti moguće. S tim u svezi je posebno zanimljiv njezin rad za časopis Ms. koji je vodila Gloria Steinem, i koji se deklarirao kao feministički mjesečnik. To je za autoricu bilo razdoblje vrlo posvećene političke borbe za oglašivače koji su odlučno odbijali reklamirati se u časopisu feminističkog predznaka.

Dakle, ako ste žena u dvadesetima i ako želite ostvariti karijeru u korporaciji ili multinacionalnoj kompaniji, a ne znate odakle biste počeli, preporučujem vam da počnete od početnice koju je za vas napisala Cathie Black, jer kao što svaka žena koja drži do sebe zna – ne možete pogriješiti s malom crnom haljinom.


Post je objavljen 17.05.2015. u 10:25 sati.