Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/toco1980foto

Marketing

Kad bi netko nešto džabe...

...može ga se prepoznati po govoru

Na uvodnu izjavu o tome da fotografski posao fotografu neće biti plaćen novcem (npr. "Nemamo novca,..."), ili da će biti plaćen nekim smiješnim i uvredljivo malim novčanim iznosom (npr. "Predviđeni budžet za fotografske usluge je [smiješno mali iznos] kn,..."), redovito slijedi famozni "...ali..." i zatim jedna ili više izlizanih nebuloznih fraza kojima se pokušava "uljepšati" činjenica da se zapravo teži iskorištavanju:

"... steći ćete neprocijenjivo iskustvo."
- Netko tko naruči fotografa da kvalitetno snimi nešto, ako je zdrave pameti, tražiti će upravo fotografa koji već ima gomilu isksutva u tom tipu fotografije. Stoga je takvo "obećavanje isksutva" totalno besmisleno.

"... imati ćete vrijednu referencu u životopisu."
- "Vrijedne reference" same po sebi ne plaćaju režije, stanarinu, hranu, prijevoz do mjesta snimanja i amortizaciju opreme. Niti su bilo kakva garancija novih angažmana.

"...biti ćete potpisani ispod fotografija."
- Neki vjeruju kako potpis ispod fotografija "reklamira fotografa". Ne reklamira. Samo naznačuje tko je njen autor.

"...za uzvrat ćete od nas dobiti [smještaj/obrok/nježnik u stražnjicu/nešto-treće]."
- Takvi bi za uzvrat trebali očekivati "kiflu", a ne fotografije.

Inače, paradoksalno je to da najčešće na fotografima i njihovim uslugama škrtare i pokušavaju jeftino ili džabe dobiti kvalitetne fotografije upravo oni koji u startu imaju izdašan budžet, kao i oni koji namjeravaju te fotografije koristiti za daljnju samopromociju a koja će im u konačnici donositi popriličan profit.

Primjeri:
Neki mladenci smatraju da je "skupo" platiti fotografa (koji će ostaviti trajni zapis) 5000kn, ali im nije skupo dati 5000kn samo za cvijetne aranžmane (koji će ionako uvenuti) ili još jedan desert (koji će biti pojeden, a višak bačen). Pa onda da prođu jeftinije angažiraju "susjedovog malog" koji će to džabe snimiti mobitelom, ali će se čuditi kad snimke ne budu kvalitetene koliko bi željeli.

Neki noćni klubovi koji si angažiraju fotografe da snimaju događaje za siću (ili im čak kao "plaću" daju besplatno piće) da bi kasnije te snimljene fotografije koristili za reklamu kako bi si povećali promet, i privukli što više ljudi kojima će naplaćivati ulaz i već na tome zarađivati (a kamoli još od dodatnog prometa na hrani i piću).

Na kraju, treba li možda spominjati i slučaj sa prošlogodišnjeg varaždinskog Špancirfesta?

Post je objavljen 14.05.2015. u 18:45 sati.