Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/toco1980foto

Marketing

Fotografski "attention whoring"

"Attention whoring" je način ponašanja koji karakterizira ljude koji u nekoj mjeri pate od histrionskog poremećaja ličnosti; radi se o tome da takvi pojedinici na sebe pokušavaju privući pozornost što većeg broja ljudi, vrlo nametljivo i po bilo koju cijenu.

Neki to čine zbog pretjeranog ponosa, narcizma i samodopadnosti (tj. vjerovanja kako su "posebni" te da bi im se drugi zbog toga trebali bezpogovorno diviti, a da se svijet vrti oko njih i zbog njih), dok drugi to čine iz potrebe da nečime (u ovom slučaju pohvalama od strane drugih) nadomjeste nedostatak samopouzdanja.


(linkano sa: www.someecards.com)

Osim što je dotična pojava danas i više nego sveprisutna na estradnoj sceni (gdje npr. razne netalentirane "pjevačice" i slične "želim-biti-poznata-i-slavna" persone, pokušavaju umjesto glasom ili kakvim već svojim dostignućem i talentom, privući na sebe pažnju publike golotinjom, skandalima i stvarima iz privatnog života koje zapravo nikoga ne zanimaju, osim onih koji nemaju svoj život pa se opsesivno bave tuđim).

No, attention whoring se kao pojava događa i među fotografima. I to na više načina.

1. ATTENTION WHORING OPREMOM - Možda najčešća pojava među fotografima je upravo ovaj tip "attention whoringa". Svaki fotograf svoj aparat/objektiv hvali, otprilike isto kao što "svaki cigo svoga konja". Ovome pribjegavaju prvenstveno oni fotografi koji svoj nedostatak fotografskog talenta pokušavaju nadomijestiti (pre)skupom opremom. Ne zato što njima takav fotoaparat stvarno treba (iako to u svojim racionalizacijama često tvrde) već samo iz razloga da drugi vide da oni imaju takav "vrhunski" fotoaparat, i da mu se dive. Ista stvar je i sa objektivima ili nekim drugim komadima opreme.

Čak kod takvih nije rijetkost da čim izađe novi model fotoaprata, prodaju stari aparat iako je bio savršeno funkcionalan, da bi zatim prodali novi kako bi kupili najnoviji... itd.

2 . ATTENTION WHORING SLIKAMA - Ovaj oblik "attention whoringa" se očituje u pojavi gdje pojedini fotografi (ili "fotografi") iskrcaju na neku društvenu mrežu tonu svojih slika, i onda na njih očekuju samo pozitivne komentare - bez obzira radilo se to o "selfijima" (svih mogućih vrsta), fotografijama s nekog događaja, ili pak nekakvim umjetničkim pokušajima. U slučaju izostanka pohvala ili nedajbože bilo kakve nepoželjne kritike, redovito slijedi "dramljenje"... Nije rijetkost čak i to da moljakaju ljude da im "lajkaju" fotke, jer na drugi način (tj. kvalitetom radova) nisu u stanju na njih privući pozornost.

3. ATTENTION WHORING NAČINOM RADA - Postoje i fotografi koji "attention whoring" ispoljavaju ni više ni manje nego - načinom rada. Na primjer, kada od običnog modnog snimanja rade "neviđen spektakl", npr. zbog neobičnog načina na koji ide fotografirati obični objekt ili osobu, ili pak nekim drugim pretjerivanjem, a o čemu mediji nerijetko izdašno izvještavaju, pa se kod naivnih dobiva dojam "vrhunskog fotografa" iako radovi koji nastanu možda prosječni... ako uopće.

Zaključak?

Ne kaže se uzalud da tiha voda brege dere.

Post je objavljen 08.04.2015. u 19:56 sati.