VLASNIK JEDNOG GOSPODARSTVA
MOŽE PODNOSITI ZAHTIJEV ZA SVAKU MJERU !
MODEL PRIJAVE PROJEKTA NA STRANICE AGENCIJE ZA PLAĆANJA I PROVEDBU PROJEKTA predstavio je 30.siječnja u ministarstvu poljoprivrede pomoćnik ravnatelja za ruralni razvoj u Agenenciji za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju, Mario Arnaut.
-“Osnovna razlike prijave korisnika iz perioda IPARDA i sadašnje prijave je u tome što su se prijave onda mogle donijeti osobno u centralni ured u Zagreb u Agenciju za plaćanja ili poslati poštom, a sada je taj način doživio promjenu. Promjena je i u tome što je otvoreno pet regionalnih ureda Agencije za plaćanja u poljoprivredi ribarstvu i ruralnom razvoju, a to su uredi u Bjelovaru, Osijeku, Rijeci, Splitu te Zagrebu gdje će podnositelji podnositi svoje zahtijene za potporu putem AGRONET aplikacija, gdje će sve ići digitalnim putem.
Druga razlika je ta da više nije bitno sjedište poduzetnika, nego lokacija ulaganja. To znači da je zahtijeve za potpore potrebno podnositi putem AGRONET sustava u onaj regionalni centar na čijem je teritoriju investicija.
Centralni ured, Agencija za plaćanja u Zagrebu imati će ulogu koordinatora regionalnih ureda, odnosno regionalnih centara. Centralni ured u Zagrebu administrira mjere, procedure, propisuje dokumentaciju i nadzire rad svih regionalnih centara.
Kada svi korisnici podnesu zahtijev za potpore, prvu kontrolu će obavljati regionalni centri, a nakon toga svi zahtijevi se prosljeđuju u centralni ured u Zagrebu gdje će se raditi evaluacija projekata, ekonomska i tehnička analiza i u konačnici sama isplata potpora.
KAKO ĆE IZGLEDATI PROCES PRIJAVE KORISNIKA U OVOM PROGRAMSKOM RAZDOBLJU?
Svi korisnici, čak i oni koji su već registrirani putem izravnih potpora moraju se registrirati u AGRONET aplikaciji za korištenje jednog od dva modula – ruralnog razvoja ili ribarstva.
KADA SE PUTEM APLIKACIJE KORISNICI REGISTRIRAJU, kolege u Agenciji će obraditi taj zahtijev i poslati meilom korisničko ime i lozinku.Kada je korisnik podatke dobio svaki puta kada ulazi u AGRONET aplikaciju, s tim se podacima mora prijaviti i pratiti daljnji tijek njegove potpore u samoj aplikaciji. Kada je korisnik dobio ikorisničko ime i lozinku korisnik se može registrirati i krenuti s popunjavanjem zahtijeva za podnošenje potpore. Korisnik mora popuniti apsolutno sve podatke da bi mogao kreirati zahtijev za potporu koja se onda printa u fizičkom obliku. Apsolutno 99% cijelog procesa će ići aplikativnim putem. Jedina dva dokumenta koja se moraju fizički isprintati potpisati, ovjeriti i poštom poslati ili osobno donijeti u regionalni centar, su Zahtjev za podnošenje potpore i zahtijev za isplatu, kada je cijeli project završen.
Nakon što kolege u reginalnim centrima dobiju sve te zahtijeve krenuti će obrada. Jako bitna stvar za naglasiti je da će svaki korisnik moći, otkad je podnio zahtijev za potporu pratiti tijek svoga zahtijeva- putem aplikacije i vidjeti što se sa zahijevom dešava. To znači kada zahtijev bude u obradi njegov će status prebaciti, i glasiti će – U OBRADI. Isto tako kada se donese odluka o odobrenju same potpore korisnik će sam to moći vidjeti u aplikaciji.
Podmjere ruralnog razvoja predstavio je Mario Arnaut. Desno sjedi Leticija Hrenković, glasnogovornica Agencije za plaćanja.
U fazi kontrole na terenu za razliku od IPARDA , gdje je bila obvezna faza kontrole, više to tako neće biti. Na teren će se ići ovisno o odluci kolega u Agenciji, samo za neke slučajeve. Svi oni koji imaju zadovoljene sve uvjete dobiti će pozitivnu odluku o samom projektu i oni će moći krenuti sa fazom izvođenja projekta.
Još jedna razlika u odnosu na IPARD, što u ovom programskom razdoblju svaki korisnik će moći krenuti sa tom investicijom već nakon što je poslao zahtjev ua potporu. Neće morati čekati od Agencije pozitivnu odluku. Njemu se kao trenutak podnošenja zahtijeva za potporu, gleda onaj trenutak kada je ili osobno donio pa mu je urudžbiran taj zahtijev
ili ako je slao poštom, datum kada je poslao taj zahtijev.
On će od tog trenutka već moći krenuti sa svojom investicijom. Naravno na vlastiti rizik. Međutim ako on zna da je svu dokumentaciju priložio, da ima kriterije prihvatljivosti zadovoljene koji su jasno propisani, ako zna i na bodovnoj listi je da ima veliki broj bodova, neke investicije neće moći čekati I on će jednostavno krenuti.I takvi troškovi će se smatrati prihvatljivim troškovima . Dobar dio poduzetnika će čekati fazu odluke, da dobije pozitivnu odluke da bi krenuo.Dok traje projekt oni će redovno morati izvještavati Agenciju na kvartalnoj razini o fazama gradnje projekta.
Kada završe cijelu investiciju svu dokumentaciju koja je propisana na stranicama Agencije , će on priložiti uz samu aplikaciju i u sklopu zahtijeva za isplatu podnijeti aplikativno zahtjev prema agenciji da mu se isplate ta sredstva. I tu je ona druga faza kada će taj zahtijev za isplatu trebati isprintati, potpisati ovjeriti i poslati u Agenciju.Kolege u Agenciji će napraviti administrativnu kontrolu, pregledti sve te račune, ugovore itd. I onda kolege iz sektora Kontrole izlaze na teren da provjere da li stanje odgovara predočenom u dokumentaciji. Nakon tga ide odluka o isplati sredstava i sama isplata isto kao i u Ipardu, svi korisnici će u razdoblju 5 godina, od kada su im isplaćena sredstva, se morati nastaviti baviti djelatnošću za koju su dobili potporu.
BITNO JE NAGLASITI DA KORISNIK ZAHTIJEV NA AGRONETU ne mora ispuniti odjednom.Može sjesti, za računalo, ispuniti 30% spremiti sve te podatke, i nastaviti sutra. Aplikacija ga neće vraćati da to ispunjava ponovo sutra.
NAGLAŠAVAM, KADA JE SVE UNEŠENO, KADA JE SVA DOKUMENTACIJA SPREMLJENA GORE U APLIKACIJI KORISNIK TREBAM ISPISATI- ISPRINTATI TAJ ZAHTIJEV, OVJERITI GA I OSOBNO ILI POŠTOM PREDATI ILI POSLATI U REGIONALNI CENTAR PO LOKACIJI ULAGANJA. U ovom programskom razdoblju se natječaj raspisuje po operacijama, a ne po mjerama. Sada su raspisana tri NATJEČAJA ZA OPERACIJU 4.1.1. ZA OPERACIJU 4.1.2. i OPERACIJU 4.2.1.
Na svaku operaciju u sklopu jednog natječaja korisnik može podnijeti jedan zahtijev za potporu.
Drugim riječima korisnik iz jednog gospodarstva se može javiti na sva tri natječaja, ali ne može unutar iste operacije podnijeti više osim jednog zahtijeva. Da to korisnik i učini uvažiti ćemo samo onu operaciju koja je vremenski prva bila predana. Za ostale će dobiti odluku ODBIJEN.
Međutim kada će biti ponovljen natječaj za operaciju 4.1.1. naprimjer, ISTI korisnik se teoretski svaki puta može javiti na natječaj.
Što se tiče dokumentacije ona JE PROPISANA natječajem. Kao i u Ipardu svi korisnici će imati mogučnost dopune u slulaju da nešto nije kompletirano.
Svaki korisnik u fazi podnošenja zahtijeva za potporu može navesti podatkeo kontakt osobe. Najčešće to bude kontakt konzultanta, pa kada Agencija šalje obavijst da nešto treba doraditi, Agencija će slati obavijest i korisniku i njegovu konzultantu.
Ako projekt traje, godinu, dvije, uvijek se nešto može promijeniti ( napr., neki od akata u fazi građenja ili se mijenja ponuditelj) Korisnicima će biti lakše utoliko što će ovdije samo morati Agenciji podnijeti zahtijev za promjenu. Za takve stvari će trebati dobiti službeno pismeno odobrenje od Agencije.Za druge stvari ne.”
Predstavljanje mjera iz programa ruralnog razvoja s velikom pažnjom pratile su četiri sobe koje nisu bile predstavljene, a koje su bile iz Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju.
Post je objavljen 02.02.2015. u 05:32 sati.