Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/zoranostric

Marketing

Predizborne ankete: Agencija 2X1 je NAJLOŠIJA!


U medijima se nastavlja kampanja promocije Agencije 2x1 komunikacije i njenog vlasnika. Navodi se, da su njihove ankete pred prvi krug predsjedničkih izbora bile najtočnije. Čak i index.hr i Jutarnji list daju prostor vlasnik uagencije da hvali sebe i napada etablirane agencije Promocija Plus i Ipsos Puls, koje djeluju odavno (potonja više od 20 godina).

Ovakve se tvrdnje kopipejstaju okolo:

jedina barem približno točna i objektivna anketna agencija u Hrvatskoj, ona 2x1 komunikacije, koja je provela uvjerljivo najprecizniju i najtočniju anketu za prvi krug predjsednički izbora


Upozoravam da je, objektivno i matematički, istina posve drugačija.

Rezultati, koje je 22. prosinca objavila Agencija 2X1, odstupaju od rezultata izbora više, nego rezultati agencija Promocija Plus i Ipsos Puls. Dapače, odstupaju više, nego rezultati koje je objavila Udruga "Promatrač".

To je osobito poražavajuće, imajući u vidu da su navodno napravili anketu na uzorku od 5.000 ispitanika, što matematini znači manju grešku uzorka nego za pet puta manji uzorak koji je korišten u druge tri ankete.

Točna matematička analiza je ovdje: Rezultati izbora znatno se razlikuju od sve četiri ankete

Pozivaju se na to da su imali malo odstupanje kod Josipovića, ali su kod svo troje drugih kandidata imali vrlo velika odstupanja. Kad se naprave potrebne korekcije postotaka (postoci rezultata na izborima izraženi su u odnosu na sve izašle na izbore, pa treba odbiti nepredane i nevažeće listiće; a kod rezultata anketa, treba odbiti neodlučne), KGK je kod njih dobila čak 4,8% više nego na izborima. Za Kujundžića su tvrdili da osvaja 12,9%, a Sinčić 4,0%. Dvaput više, odnosno četiri puta manje nego na izborima.

SUMA KVADRATA ODSTUPANJA REZULTATA:

Promocija plus = 163
Ipsos Puls = 131
2X1 Komunikacije = 228
Udruga "Promatrač" = 150


Dodajem i to, da portal direktno.hr stalno reklamira ovu agenciju kao da je i ranije u puno navrata bila najpouzdanija. Međutim, prije ove objavili su rezultate samo jedne ankete, pred drugi krug izvanrednih izbora u Sisačko-moslavačkoj županiji.

Rezultati navodno većeg broja anketa, koji su bilo objavljivani na portalu direktno.hr tijekom cijelog prosinca, konfuzni su. Informacije koje su date u razmaku od nekoliko dana međusobno su proturječne. Još 19. prosinca objavljivali su rezultate anketa po županijama, u kojima Sinčića uopće nema.

Post je objavljen 05.01.2015. u 16:32 sati.