Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/yoursoftware

Marketing

Uvod u Programiranje

1. LEKCIJA
- Razumijevanje Računalnog Programiranja


Algoritam


Za početak, prije samog učenja jezika, željela bih vas malo upoznati sa pozadinom samo programiranja nekog programa ili aplikacije. Programiranje, iako možda nekima zvuči jednostavno, je jedan jako kopleksan proces kojeg prate određeni koraci koji se izvršavaju prije samo programiranja i posljie. Kako bi ste lakše shvatili način programiranja, bilo bi dobro da se odmah na samom početku upoznate sa nekim bitnim pojmovima koji će vam kasnije biti jako korisni.

Računalni program (software) je skup preciznih uputa za izvršenje zadatka, koji se izgrađuje uz pomoć algoritama, što su ustvari skup naručenih i konačnih koraka za rješavanje danog problema. Algoritam se općenito odnosi na postupak za riješavanje problema, dok određeni programski jezik riješava taj problem. Algoritmi su često pisani u jednostavnim i preciznim formatima, kao što su dijagrami toka (flowcharts), stabla odlučivanja (desicion tree) i tablice donošenja odluka (decision tables), koja predstavljaju algoritam kao dijagram, tablicu, ili grafikona. Ove tehnike su koriste prije pisanja programa u cilju boljeg razumijevanja samog problema i konačnog riješenja tog problema. Ti razvojni alati za algoritme vam mogu pomoći u pronalaženju rješenje zbog svog jednostanog korištenja, ali oni nisu izravno razumljivi računalu. Kako bi računalo razumijelo vaš algoritam, morat ćete napisati računalni program na više formalan način pomoću programskog jezika poput C #. U ovoj lekciji, koncentrirati ćemo se na dvije vrste najčešće korištenih algoritama u programiranju a to su flowcharts i decision tables.

*prije negoli krenemo dalje, jedna mala obavijest. Tijekom ove, a i mnogih sljedećih lekcija, koristiti ću se većinom sa engleskim pojmovima, koji će naravno prije samo korištenja biti prevedini i objašnjeni. Smatram da nije dobro naučiti hrvatske nazive pošto su današnji programski jezici dosta slični engleskom jeziku, tako da ako odmah na početku zapamtite engleske pojomve, bit će vam ujedno i lakše pri samnom programiranju.

Flowcharts


Flowchart je dijagram koji predstavlja grafički prikaz jednog algoritma i nacrtan je uz pomoć standarnih simbola.

Slika 1.1


Slika 1.1 predstavlja nekoliko najvažnijih simbola koji se većinom koriste tijekom crtanja grafa. Prvi simbol predstavlja kraj i početak algoritma, drugi neki proces ili računsku operaciju, treći upisnu ili ispisnu operaciju, četvrti operaciju donošenja odluka i peti određuje tijek kontrole.

Slika 1.2


Na slici 1.2 prikazan je jedan primjer kako izgleda graf koji nam prikazuje algoritam rješavanja problema određivanja koji je od dva zadana broja veći. Kao što vidite, graf niže sve potreben korake za rješavanje problema. Započinje sa start simbolom i završava sa stop simbolom. Simbol input/output koji predstavlja rad operacije ima jedan ulaz i jedan izlaz, dok simbol decision simbol ima jedan ulaz i više mogućih izlaza.

Decision Tables


Kada algoritam obuhvaća više uvjeta, onda su decision tablice više kompaktiniji i čitljivija forma prikaza algoritma.

Slika 1.3


Na slici 1.3 prikaza je jedan primjer kamo je prikazana tablica za izračun popusta. Ova tablica stvara iznos popusta u postocima ovisno o kupnjenoj količini. Prvi stupac prikazuje koji su uvjeti, gdje u zadnjem retku imamo sam popust, dok ostalih tri stupaca prikazuju moguće kombinacije i njezin rezultat od svakog stanja, te pravila dali će popust biti izdan ili neće.

Također, postoji još jedan način za prikazivanje algoritama, a to je samo pisanje. No treba zapamtiti da tijekom pisanja, a i bilo kakvog drugog načina prikazivanja algoritama, se ne smije koristiti niti jedan progrmaski jezik, već sve treba biti napisano u čovjeku razumljivom jeziku. Također, čak i u pisanom obliku, prati se redoslijed koraka kao i tijekom stvaranja flowcharts.

Slika 1.4


Na Slici 1.4 prikazan je jedan jednostavan algoritam u pisanom obliku koji prikazuje rješavanje problema određivanja najvećeg broj od danih tri. Ponovno naglašujem, svi primjeri do sada, pa tako i ovaj, prikazani su na engleskom jeziku zbog toga jer će vam kasnije biti puno lakše kad budete programirali.

Postoji još mnogo način kojima se može prikazati algoritam, ali smatram da su ovo oni najbitnije koji će vam na najlakši način omogućiti da razumijete kako se algoritmi stvaraju i kako oni funkcioniraju. Ako ste zainteresirani, postoje mnoge stranice koje će vam malo više produbiti ovu temu i objasniti te druge načine koje ja ovdje nisam spomenula. Ako želite da ih ja objasnim ili imate bilo kojih drugih pitanja, slobodno ostavite komentar.

Početna -> 2. Lekcija



Post je objavljen 21.12.2014. u 00:28 sati.