CERTIFIKAT DONOSI TURISTIČKU PREPOZNATLJIVOST!
Ravnatelj hrvatskog parka prirode Lonjsko polje vršitelj dužnosti Goran Gugić i ravnateljica parka prirode Medvednica Snježana Malić Limari susreli su se 15. prosinca te proslavili novi početak rada parkova koji su dobitnici Europskog certifikata za održivi turizam. Proslavi se tom prigodom pridružio i pomoćnik ministra zaštite okoliša i prirode Nenad Strizrep, gradonačelnik Kutine Andrija Rudić , zamjenica gradonačelnika grada Zagreba Sandra Švaljek, te predstavnica Svjetske organizacije za zaštitu prirode u Hrvatskoj ( WWF) Andrea Štefan.
Certifikat je 11. prosinca 2014., u Europskom parlamentu u Bruxellesu,uručen ravnateljima parkova Lonjsko polje i Medvednica, a dodijelila ga je Europarc Federacija.
Svjetska organizacija za zaštitu prirode WWF je krozr projekt „Parkovi Dinarskog luka“ pružila pomoć parkovima prirode Medvednica i Lonjsko polje, Nacionalnom parku Una u BiH te srpskim zaštićenom području Nacionalnog parka Fruška Gora i Specijalnom rezervatu prirode Gornje Podunavlje, oko uspostave suradnje s interesnim skupinama u parkovima i tako inicirala strategiju o održivom turizmu, nakon čega su parkovima prirode Lonjsko Polje i Medvednica dodjeljeni certifikati. „Ponosna sam jer smo kao dio dinamične priče Parkova Dinarida svi zajedno dobili priznanje najveće europske organizacije parkova - Europarc Federacije. Proces nominacije pokazao je kako moderan pristup upravljanju parkovima daje rezultate. Uključivanje sudionika i preuzimanje odgovornosti svakog člana Foruma za održivi turizam garancija je uspjeha“, istaknula je Andrea Štefan, vršiteljica dužnosti direktora WWF-a u Hrvatskoj dodavši da joj je drago što se u avanturu dobivanja certifikata za održivi turizam upustio i Nacionalni park Kornati. „Zaštićena područja pružaju višestruke dobrobiti za društvo i prilika su za gospodarski razvoj. Upravo su turizam, rekreacija, edukacija i istraživanje uloge koje, uz samo očuvanje prirode, danas imaju zaštićena područja“.
Ravnateljica PP Medvednica Snježana Malić Limari istaknula je da je dobivanje certifikata velika čast za park, ali i obaveza. „Čeka nas puno posla kako bi proveli petogodišnju Strategiju i to surađujući sa svima: članovima Foruma sudionika PP Medvednica, drugim zaštićenim područjima, s poslovnim partnerima, Europarcom, WWF-om i drugima, jer taj proces umrežavanja nije statičan. Ovim certifikatom postajemo prepoznatljiviji i na turističkim tržištima ne samo u regiji već i u Europi i to trebamo iskoristiti, jer smo svrstani među vodeće parkove po pitanju razvoja održivog turizma i to je motiv više da opravdamo poziciju realizacijom što više projekata - od Centra za posjetitelje Medvedgrad ili ZET-ove žičare do brendiranja parka ili ozelenjavanja javnog prijevoza“, istaknula je Malić-Limari dodavši da je jedan od ciljeva i načela certifikata, uz očuvanje prirode, i povećanje ekonomskog rasta na dobrobit svih članova Foruma a tako i parka kao nositelja certifikata. Posebno se zahvalila Uredu za gospodarstvo Grada Zagreba i Turističkoj zajednici Grada Zagreba koji su financijski popratili verifikaciju Parka prirode Medvednica, kao i zaposlenicima parka, članovima Foruma sudionika te WWF-u koji ih je potakao na aktivno djelovanje.
Vršitelj dužnosti ravnatelja PP Lonjsko Polje Goran Gugić podsjetio je da Park prirode Lonjsko polje predstavlja jedan od najznačajnijih nizinskih poplavnih ekosustava u Europi. „Lonjsko polje istovremeno sadržava jedinstven kulturni krajobraz koji svjedoči o tome kako čovjek živi s rijekom a ne protiv nje. Izuzetno je važno očuvati originalnost načina života lokalnog stanovništva i autentičnosti toga krajobraza. Europski certifikat za održivi turizam nam omogućuje da u suradnji s lokalnim stanovništvom i uz njihovo aktivno uključivanje u turističku ponudu i sustav posjećivanja parka pridonosimo održivom razvoju ne samo Lonjskog polja već i regije“, zaključio je Gugić.
WWF je ovaj važan događaj za zaštitu prirode i održivi turizam odučio dodatno poduprijeti, te je pokrenuo regionalnu reklamnu kampanju kojom želi povezati ljude s prirodom i to na način buđenja ponosa na prirodne ljepote njihovih domovina. U okviru kampanje osmišljene u agenciji Leo Burnett Zagreb snimljena su četiri TV i radio spota koji predstavljaju po jedan park iz četiri zemlje Dinarskog luka (Hrvatska, BiH, Srbija i Crna Gora). Svaki park ima drukčiju priču: u PP Lonjsko polje u Hrvatskoj naglasak je na promatranju ptica, u NP Una u BiH naglasak je na ljubavnoj legendi, u SRC Gornje Podunavlje u Srbiji govori se o Europskoj Amazoni i nestalom gradu Bodrogu, dok se u crnogorskom NP Biogradska gora naglasak stavlja na ribolov i idealno okruženje za obitelj. Svi se spotovi mogu pogledati na web stranici www.discoverdinarides.com.
Početkom 2015. godine uslijedit će interaktivni dio kampanje, gdje će svi ljubitelji prirode putem Facebook stanice Dinaric Arc Parks imati priliku sudjelovati u nagradnom natječaju na način da podijele svoje zanimljive životne priče koje su doživjeli u nekom zaštićenom području. U duhu kampanje, glavna nagrada bit će vikend u jednom od parkova.
Post je objavljen 16.12.2014. u 23:56 sati.