Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/toco1980foto

Marketing

Novi fotografski pojmovi

Evo prijedloga nekih pojmova koje bi se moglo uvrstiti u fotografski žargon. Naravno tu su i definicije dotičnih pojmova.

ANALOGNI ŠUPAK - Osoba koja mrzi digitalne tehnologije, uključujući i digitalnu fotografiju te fotografe koji je koriste. Snima isključivo na film. Može ih se prepoznati po tome da omalovažavaju i gledaju s visoka sve one koji snimaju digitalijom, tvrdeći kako "to nije umjetnost", da "samo film ima 'dušu'" i slične nebuloze.

DIGITALNI ŠUPAK - Suprotno od Analognog šupka, osoba koja nikad u životu nije snimala filmom; snima isključivo digitalijom, i uz to omalovažava ljude koji snimaju na film, proglašavajući ih "staromodnima", a film "zastarjelim". Može ih se prepoznati po mantri "koja budala još danas snima na film?".

DIVNOKRASNO PODILAŽENJE - Pojava u kojoj se umjesto konkretne konstruktivne kritike upućuju površne paušalnime pohvale tipa "super", "divno", "krasno" isl. Najčešće rezultiraju napumpanim egom autora do mjere narcisoidnosti, i nemogućnošću podnošenja bilo kakve konkretne kritike od strane neke kompetentne osobe.

FOTOGRAFSKI ŠUND - Fotografije bez prave umjetničke vrijednosti, koje spadaju u kategoruju "već viđeno". Primjer toga su npr. selfiji, modne fotografije za kataloge i slične fotografije koje se drže neke uobičajene "šablone".

FOTOGRAFSKO SMEĆE - Fotografije koje su (sadržajem, kompozicijom i tehničkom izvedbom) ispod svake razine gledljivosti i upotrebljivosti; fotografija koju uopće nije šteta izbrisati. Najčešće su ili rezultat slučajnih okidanja, okidanja na pogrešnim postavkama aparata isl...

FOTOHOLIČAR - Osoba opsjednuta fotografiranjem, do mjere ovisnosti. Gotovo uvijek i svugdje sa sobom nosi (pravi) fotoaparat (ne mobitel s kamerom!).

FOTO-KRIPL - Osoba koja svoju fotografsku nesposobnost (teorijsko i pratktično neznanje) pokušava nadomjestiti skupom opremom, ili velikom količinom opreme. Otprilike po principu "što skuplja oprema/više opreme to bolji fotograf." U većini slučajeva ni skupom opremom nije u stanju snimiti nešto suvislo.

FOTO-MULTIPRAKTIK - sprava koja osim za fotografiranje ima još i mnoštvo drugih funkcija (povezivanje s internetom, gps, obrada fotografija, telefoniranje...), za razliku od "mobitela s fotoaparatom" gdje je telefoniranje i SMS-anje primarna funkcija uređaja, a snimanje sporedna...

FOTO-NACIST - osoba koja samo traži greške na fotografijama (u kompoziciji, ekspoziciji isl.), bez obraćanja pažnje na ukupni dojam, sa svrhom omalovažavanja fotografije i fotografa, slično kao što gramatički nacist traži pravopisne i gramatičke greške u tekstu bez osvrta na sadržaj, kako bi time omalovažavao tekst ili autora proglasio "nepismenim".

LAJKOMAN - (od engleski "like" i grč. "mania") osoba koja je poput narkomana ovisna o tome da joj drugi na Facebooku "lajkaju" slike, i to pretežno "selfije", kako bi joj poraslo samopouzdanje. U slučaju nedostatka ili nedovoljne količine lajkova ima psihotične ispade.

SELFIMANIJA - (složenica od "selfie" i "manija") Pojava opsesivnog snimanja "selfija", i kačenja istih na internet i društvene mreže, preko svake razumne mjere; uglavnom rezultat narcisoidnog ili histrionskog poremećaja ličnosti, odnosno potrebe za glorificiranjem samog sebe, privlačenjem pažnje i egzibicionizmom.

SELFIMANIJAK - (složenica od "selfie" i "manijak") Osoba koja boluje od selfimanije.

SELFIDIOTIZAM - Pojava da se "selfije" (često putem medija) pokušava prikazati kao "vrhunske fotografije", a ljude koji ih fanatično snimaju kao "vrhunske" i "relevantne" fotografe.

SEREBRITY - (složenica od hrv. "preseravanje" i engl. "celebrity") ad nauseam medijski eksponirana osoba, ne zbog toga što je zbog nečega značajna, već iz prostog razloga što želi biti medijski eksponirana. Nerjetko to postiže isticanjem fizičkih atributa, izvođenjem gluposti, ili izigravanjem (lažnog) autoriteta po pitanju nečega o čemu ili uopće nema pojma ili je tek nevažni mediokritet.

"WOW"-EFEKT - Efekt kojim se pokušava privući pažnju na neku zapravo bezveznu fotografiju. Dotični se efekti isklučivo pokušava postići korištenjem "umjetničkih" filtera, HDR-a i sličnim agresivnim obradama inače kadrom potpuno nezanimljivih i tehnički loše izvedenih fotografija. Većina fotografija sa wow-efektom su zanimljive "na prvu loptu", ali ih se najčešće kasnije nitko ne sjeća.

(nastavit će se...)

Post je objavljen 17.12.2014. u 15:36 sati.