Već neko vrijeme Facebookom se širi status otprilike slijedećeg sadržaja:
Radi se o još jednoj lančanoj prevari, koja, čini se, dobije zamah i masovno preplavi statuse naivnih korisnika Facebooka svaki put kada vodstvo Facebooka modificira uvijete korištenja.
U vezi toga treba razjasniti neke stvari:
Prvo - Zakon o Facebooku ne postoji! Osim toga, zakoni, kada stupaju na snagu, ne počinju vrijediti "u 10.00h" ili bilo koje određeno vrijeme tokom dana, već uvijek od ponoći, nakon što istekne rok vakacije zakona (obično 8 dana od donošenja zakona). Da se još jednom za svaki slučaj ponovi, zakon o Facebooku ne postoji!
Drugo - Bernska konvencija odnosi se na autorska prava, ili točnije, na to da za sva umjetnička djela autorska prava vrijede od trenutka njenog nastanka. Da, za upotrebu autorskog djela treba dozvola autora. Međutim, tko ne želi riskirati da mu netko ukrade fotografiju i objavi je pod svojim imenom, nek ju ne stavlja na internet općenito, a ne samo na Facebook. Štoviše, veća je vjerojatnost da će biti ukradena upravo sa društvenih mreža.
Treće - Nije korisnik Facebooka taj koji uvjetuje nešto administraciji Facebooka objavom ovakvih ili sličnih statusa, već svaki korisnik Facebooka automatski pristaje na opće uvijete korištenja Facebooka onog trenutka kada se registrirao; nitko ga ne sili da mora ostati na Facebooku ili bilo što stavljati na Facebook ako mu se novi uvjeti korištenja ne sviđaju (može deaktivirati profil). Inače, po toj logici bi i u svim ostalim slučajevima netko mogao, npr. državi, na sličan način uvjetovati "da na njega ne vrijedi neki zakon, ako on to negdje obajvi", a što je diotarija sama po sebi, ali nažalost neki i u to vjeruju.
Četvrto - Rimski statut, odnosi se na ustroj međunarodnog kaznenog suda, odnosno međunarodnog progona osoba koje su počinile zločin genocida, zločine protiv čovječnosti, ratne zločine i zločine agresije, a što nema apsolutno nikakve veze sa zaštiotom privatnosti i autorskih prava. Osim što na prvu loptu "zvuči jako važno i autoritativno".
Peto - Prije nego što se bilo što ide stavljati u status na Facebooku, prvo treba uključiti mozak. Ne kaže se uzalud "google is your friend!"; već sam poziv da se "nešto kopira u status radi nečega" indicira da se možebitno (zapravo gotovo sigurno) radi o spamu, hoaxu, sijanju panike ili nečem sličnom, a sam čin stavljanja u stataus nema aposlutno nikakav efekt osim iritiranja okoline i zavaravanja naivnih. Po pitanju privatnosti, one se na Facebooku ne mijenjau statusima, već na postavkama profila ili uz sam sadržaj kojeg se objavljuje na Facebooku...
Post je objavljen 03.12.2014. u 21:48 sati.