Prošli vikend, kako je temperatura skoknula nešto iznad 10 cels, sam iskoristio za podrobnije obilaženje gradića
Montlhery... prilikom zadnje vožnje sam ušao u gradić s ruba ali sam se zagubio u okolici i počelo se opasno
oblačiti pa sam morao odustati od obilaska. Tada sam vidio natpis "Tour Montlhery" i čak ga vidio u jednom
momentu u daljini, ali ostavio sam to za drugi put.
Očito me nije teško smotati, jer sada sam isto na ulaznom raskršću bio primamljen natpisom "Bazilika
Longpont"; skrenuo sam za tim putokazom i
imao što vidjeti:
Portal kao iz udžbenika Umjetnosti:
Unutra dosta skromno, ali lijepo.
Apsida je lijepo oslikana:
To je pred 700 godina bilo važno mjesto... bazilika i opatija.
Ispred crkve je glavni trg u gradiću, sa vijećnicom:
Ovdje na istaknutom mjestu nije samo restoran, nego i pekara:
Djeluje mi kao da će Rene izaći i reći "Alo, Alo!", pravi francuski štih.
Iza crkve je park koji se spušta prema rijeci Orge, dolina te rijeke sa
gradićima tipa "X-sur-Orge" će mi uzeti nekoliko vožnji, siguran sam.
Konačno krećem prema Montlhery. Gradić je veći i aktivniji od okolnih, koji su kao da je kolera
poharala... očito je lokalni centar. Nedaleko kule je crkva, sa prihvatilištem, koje je poznato po
svojem početku u vrijeme kad je lepra harala Evropom, tokom srednjeg vijeka:
Kula je stvarno zanimljiva:
To je zapravo jedini preostali dio veće građevine, dvorca:
Pogled naokolo je stvarno dobar, vidi se sve do Seine i na jug prema Chartres. Prilaz kuli je bio
zatvoren "zbog tehničkih razloga", ali kroz šumu sam nazirao stvarno nadaleko teren par stotinjaka
metara niže. Kao što objašnjava i info-tablica:
Zanimljive i raznolike uloge, od vojne do znanstvene!
U podnožju prema jugu je gradić Linas, gdje žive Gali koji voze ovakve autiće
i žive u ovakvim kolibama:
Teško im je!
Kako se približavala večer, vratio sam se u grad i našao put prema cesti br. D448 preko Marcoussis,
koja se pokazuje jako korisna za doći ovamo jednostavno iz Orsaya. Učim :-) .
Kako vrijeme postaje hladnije, nije više ugodno raditi ture biciklom dulje od oko 3 sata. Odlučio sam
iskoristiti ovaj period za polagano pomicanje svojihcputanja prema istoku od linije Pariz-Chartres, tj. od
autoceste A10, tzv.cAquitaine. Riječ je o gušće naseljenom području nego zapadno od te linije (jer se približavam
Seini), pa je bolje zimsko vrijeme iskoristiti za te vožnje. Ljeti se želi više slobodnog prostora, mislim da ću tada
više voziti prema Zapadu, prema Dreux, i jugu, prema Chartres.
U istočnom dijelu gradići su nešto drugačiji-općenito je teren iznenađujuće valovit, mislio sam da je to sve ravnica. Uopće ne, nešto kao
naše Prigorje. Za sada se polako približavam gradiću Arpajonu, ali polako, jer prvo moram naći najbolju putanju, da bude moguće u 3 sata doći tamo i
natrag. Mreža puteva je gusta, teren kompliciran, i ono "očito" na mapi često postaje neugodno nagužvano autima, ili predugo, jer se ispriječi
neko brdo ili duboka dolina. Općenita galska tendencija da kompliciraju ili zaborave natpise-osim ne baš prekorisnih:
isto nije od pomoći... često se izgubim u tim gradićima, izaberem krivi izlaz pa onda potrošim troduplo vremena.
Ali ne da se sakriti da su im neki stariji znakovi lijepi:
Natrag sam projurio, jer su se navukli oblaci i zahladilo je; na platou nije baš preugodno kad puhne vjetar, brrr!