Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/drustveno-odgovorne

Marketing

Što je zapravo društveno odgovorno poslovanje?



Društvena odgovornost je pojam koji se u zadnje vrijeme često spominje. Poduzeća u zadnjih deset godina počinju intenzivnije prakticirati društveno odgovorno poslovanje. Ona u sklopu svojih poslovnih aktivnosti vode brigu o društvenim pitanjima i zaštiti okoliša. Koncept društveno odgovornog poslovanja naglašava i gradnju dobrih odnosa s dioničarima, zaposlenicima, potrošačima, dobavljačima, vladom i širom javnosti.

Razvoju prakse društvene odgovornosti doprinijelo je: globalizacija, razvoj informacijskih tehnologija, obrazovanje, veća osviještenost građanstva, klimatske promjene, ugroženost okoliša, porast broja siromašnih u svijetu. Velike multinacionalne kompanije su prve koje su prihvatile društveno odgovorno poslovanje. One su na neki način bile prisiljene započeti s tom praksom, budući da su stalno bile na udaru zbog svog lošeg odnosa prema zaposlenicima, zajednici u kojoj djeluju i okolišu.

Kako bi popravile svoju reputaciju i ojačale brand, kompanije su prihvatile koncept društveno odgovornog poslovanja. Danas kompanije najčešće stupaju u suradnju s različitim organizacijama koje se bave socijalnim problemima i pitanjem okoliša. Tako npr. naftni gigant Shell u suradnji sa Svjetskim fondom za divlje životinje provodi projekte za očuvanje bioraznolikosti na svojim crpilištima u Africi. Dakako da je upitno koliko je njima stvarno bitna prirodna bioraznolikost budući da silno žele sagraditi crpilišta na Arktiku. Naime arktička flora i fauna već su sada jako narušene zbog posljedica klimatskih primjena. Gradnja naftnih platformi ugrožila bi opstanak nekih od vrsta na Arktiku, a nagrada bi bila zalihe nafte dostatne za dvije godine.



Za poduzeća je bitno da svi imaju informaciju da su ona društveno odgovorna. Poduzeća putem medija i svojih izvještaja upoznaju javnost s poduzetim projektima. Društveno odgovorno poslovanje ključno je u izgradnji snažnog i na tržištu prepoznatljivog branda. Kupci su danas svakako vjerniji društveno odgovornim poduzećima i spremni platiti višu cijenu za njihove proizvode. Poduzeća uspješno koriste etiketu društveno odgovornog za jačanje svoje pozicije na tržištu, postizanje konkurentske prednosti, ostvarivanje visokih profita i dugoročne održivosti.

Shell i održivi razvoj

Greenpeace - borba za Arktik

Post je objavljen 24.11.2014. u 10:08 sati.