Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/bozenakamenski

Marketing

Lišće pada, dunjo moja..... 3




Ima ljudi koji nekim posebnim Bandićevim zaslugama smatraju uobičajene djelatnosti svakog grada na svijetu – asfaltiranje ulica, gradnja vrtića, održavanje gradskih objekata i slično.

A ja se pitam – kako bi izgledao današnji Zagreb da je 14 godina na čelu grada bila osoba poput Vladimira Ferdeljija na primjer.
Za Bandićeva upravljanja gradom, nisu odrađeni neki ključni projekti koje bi grad poput Zagreba trebao imati riješeno – odlaganje smeća, kvalitetno povezivanja grada u smjeru sjever – jug, zapadni prilazi gradu, žičara na Sljeme, preseljenje carinarnice iz Magazinske, Paromlin, željezničko povezivanje sa Samoborom, samo su neki primjeri.

Osim što je zlouporabljao gradski novac na raznorazne načine, i ono što je rađeno, vrlo često bi bolje bilo da i nije. I to je ono što je još gore od nedopustivog načina trošenja novca – to su stvari koje se najvjerovatnije neće popravljati, s kojima će građani Zagreba još dugo morati živjeti, a ne valjaju. Nekoliko primjera:

Novi tramvaji su predugački i preteški za zagrebačke ulice, izuzetno su nespretni za korištenje, osim što su stepenice prilagođene invalidima, ali lijepo izgledaju, i to je jedino dobro vezano uz te tramvaje. Bandić se hvalio tim tramvajima i obećavao njihovu prodaju po europskim državama, tramvaj je u nekima i imao probne vožnje – ali ga nitko nije htio, čak ni Rumunji. Nitko ga nije htio jer tramvaj jednostavno ne valja. Meni osobno tramvaj, kad se uđe u njega, djeluje zlokobno.
Tramvaj koji je bio najnoviji prije ovoga, zadnji je vozio linijom 17, dobro je izgledao i bio neusporedivo udobniji.

Novi autobusi na plin još su gori od novog tramvaja. Ne zato što su na plin, nego zato jer su prvo zagrebačko sredstvo javnog prijevoza koje nema osigurana sjedeća mjesta za invalide odmah nakon ulaza. Teška je sramota da invalidi, penzioneri, ljudi s punim rukama vrećica ili torbi, majke s malom djecom, ljudi jače tjelesne građe moraju preći pola autobusa da bi eventualno mogli sjesti. Osim toga hlađenje i grijanje autobusa nije dobro riješeno.

Nadstrešnice također lijepo izgledaju, ali su skupe preko svake mjere i doslovce opasne za život. Naime, osim što po kiši pod njih ne stane više od 4 čovjeka, ljeti su potpuno beskorisne, čak i opasne. Namjena nadstrešnice valjda je svugdje u svijetu ista – štititi od padalina i sunca. Ove naše, samo donekle štite od kiše jer nisu kompaktne i kroz pukotine vjetar tjera kišu pod nastrešnicu, a ljeti su jednostavno neupotrebljive. Ne znam od kakvog materijala su napravljene, ali umjesto da štite od sunca, pojačavaju vrućinu i „odlične“ su za izazivanje toplotnog, srčanog ili moždanog udara. Osim toga, sjedalice su toliko niske da su prikladne samo za malu djecu i vrlo niske ljude.

Ulice se temeljito popravljaju samo u centru, i to ne sve – u svim drugim slučajevima samo se mijenja asfalt i slivni kanali, a cijevi se ne mijenjaju. S obzirom da su cijevi uglavnom stare, ne čudi da se novouređene ulice moraju ubrzo prekopavati zbog puknuća cijevi.

Nema sistematskog obnavljanja fasada, pa grad djeluje zapušteno i jadno. Sistematskom obnavljanju fasada trebalo bi pristupiti planski, tako da se obnavljaju sve zgrade u jednom nizu zgrada, a ne jedna zgrada pojedinačno, pa okolne zgrade izgledaju još jadnije.

Uzimajući u obzir broj učenika i studenata u gradu s jedne strane, i veličinu gradskog proračuna s druge, prava je sramota koliko malo stipendija grad daje za nadarene i siromašne učenike i studente.

Za one koji misle da je epohalno postignuće izgradnja Muzičke akademije , napominjem da se Transsibirska pruga od Urala do Vladivostoka u dužini od 7000 km gradila 10 godina na prijelazu 19. u 20. stoljeće s tadašnjom tehnologijom, a da je Bandić gradonačelnik 14 godina.

Ono najbolje što je Bandić osigurao Zagrepčanima je besplatan prijevoz za umirovljenike i siromašne, a to je samo kap u moru onoga što je mogao osigurati građanima sa sredstvima koja su sami građani privrijedili i povjerili mu u dobroj vjeri.

Zagrebu je potreban novi gradonačelnik.


Post je objavljen 26.10.2014. u 02:38 sati.