Jedna od najprepoznatljivijih linija javnog prijevoza u Velikoj Gorici – linija 268, poznatija kao „spora“, mogla bi se ugasiti, a linija 330 dobiti nova stajališta. Prema neslužbenom prijedlogu uređenja javnog prijevoza ZET-a između velikogoričkog područja i Zagreba očekuje nas brojne promjene.
Od početka rujna ZET je uveo prvu manju promjenu na linijama koje povezuju Veliku Goricu i Zagreb. Na liniji 330 ukinuto je stajalište „Lisinski“, umjesto čega „brza linija“ staje kod Muzeja suvremenih umjetnosti. Kap je to u moru promjena koje možemo u budućnosti očekivati. Prema neslužbenom i od strane uprave ZET-a nepotvrđenom prijedlogu linija kojega posjeduje VGdanas, doći će do brojnih promjena. Iako dokument nije službeno potvrđen samo njegovo postojanje govori nam o novom smjeru razmišljanja o linijama javnog prijevoza.
U gradskoj upravi Velike Gorice dobili smo tek potvrdu da su krenuli razgovori sa ZET-om, no nikakav službeni prijedlog novih linija nije predstavljen. Iz ZET-a redovito na sva pitanja dobivamo sličan odgovor.
- Za sada ne raspolažemo nikakvim službenim i potvrđenim informacijama. Stoga je prerano prejudicirati bilo što. U svakom slučaju, ništa neće biti na štetu putnika na linijama koje realizira Podružnica ZET-a – odgovor je iz ove tvrtke.
Linije prema Kvatriću, Zapruđu i Savskom mostu
Najveća novost u linijama bila bi korištenje Istočne obilaznice i Domovinskog mosta za spajanje s Kvaternikovim trgom. Linije bi prema Kvatriću išle s goričkog željezničkog i autobusnog kolodvora, iz Strmca Bukevskog te iz Lukavca preko Velike Mlake i Mičevca. Iz Zapruđa bi sada kretale dvije linije – jedna preko Mičevca i Velike Mlake prema centru Gorice, a druga preko Mičevca prema Ščitarjevu. Linija 315 sa Savskog mosta više ne bi išla za Lukevec već kroz Donju Lomnicu prema autobusnom kolodvoru i Plesu. Naravno, sve ove linije se isprepliću te mjesta na rutama i dalje bi ostala povezana, no sve ovisi o broju i vremenima polazaka autobusa.
Velika novost bilo bi i ukidanje „spore“ linije 268 koju bi potpuno zamijenila linija 330 koja bi se „usporila“ s novim stajalištima koja bi iz smjera Zagreba bila Nacionalna sveučilišna knjižnica, Avenue mall, Buzin, Velika Mlaka, Zubak i Goričanka. Uz 268 ukinule bi se i linije 307, 309, 321 i 335.
Što se ne mijenja?
Prema prijedlogu koji VGdanas ima lokalne linije na goričkom području ne bi se do daljnjega mijenjale, no neslužbeno smo doznali da bi ZET mogao u narednom razdoblju tražiti načina da izađe iz nekih lokalnih linija koje mu stvaraju gubitke. No, da se to dogodi prvo će s gradskom administracijom Velike Gorice trebati dogovoriti prijelazno razdoblje kako bi se pronašao drugi prijevoznik koji bi preuzeo te linije. Naš izvor nam kaže kako bi stav Grada u takvom scenariju bio da mjesta u okolici Velike Gorice ne izgube javni prijevoz prema goričkom autobusnom kolodvoru kao i da zbog dvaju prijevoznika konačna cijena prijevoza za putnika ne poraste.
Povezivanje željezničkog kolodvora u Velikoj Gorici
Željeznička stanica u Velikoj Gorici koji je sada autobusom povezan jednom linijom, tzv. Pleškom (335 V.Gorica – Pleso – D. Lomnica), sada bi s autobusnim kolodvorom u Velikoj Gorici bila povezana preko linije 315 sa Savskog mosta prema Plesu te linijom 317 s Kvaternikovog trga kojemu bi željeznička stanica bila zadnja postaja. Nepovezanost željezničke stanice sa središtem Velike Gorice glavni je prigovor građana koji bi koristili željeznicu.
Garaža se definitivno seli
Već smo ranije pisali o zatvaranju ZET-ove garaže u Zagrebačkoj ulici. Iako je prema prvim najavama do zatvaranja trebalo doći već polovinom godine sve je odgođeno dok se ne pronađe nova lokacija za parkiranje ZET-ovih autobusa. Kako nam je potvrđeno gorička gradska administracija i ZET po ovom pitanju nemaju razmirica već su obje strane suglasne o izmiještanju garaže. Nova lokacija parkirališta nije poznata, no trebala bi biti negdje na granici Zagreba i Velike Gorice.
- Tijekom sljedećih nekoliko mjeseci ZET će napustiti prostore u središtu grada koji su služili kao garažni prostor autobusima. Budući da Velika Gorica u svojoj razvojnoj strategiji promišlja o uređenju središta grada, ZET-ova namjera napuštanja garažnog prostora uklapa se u navedene planove – poručili su iz Ureda gradonačelnika s potvrdom da se pregovara o poboljšanju cjelokupnog sustava javnog prijevoza na području grada Velike Gorice.
Linije za ukinuti:
268 ZAGREB (GLAVNI KOLODVOR) - VELIKA GORICA
307 ZAGREB (ZAPRUĐE) - STRMEC BUKEVSKI
309 VELIKA GORICA - SASI
321 VELIKA GORICA - STRMEC BUKEVSKI
335 VELIKA GORICA - PLESO - DONJA LOMNICA
Izmjena ruta ili uvođenje novih linija
308 ZAPRUĐE – MIČEVEC – ŠČITARJEVO – SASI
315 SAVSKI MOST – HRAŠĆE – LOMNICA – V. GORICA – PLESO
316 ZAPRUĐE – MIČEVEC – VELIKA MLAKA – V.GORICA
317 KVATERNIKOV TRG – VELIKA GORICA – VG ŽELJEZINČKI KOLODVOR
318 KVATERNIKOV TRG – KOSNICA – STRMEC BUKEVSKI
319 KVATERNIKOV TRG - MIČEVEC – VELIKA MLAKA – LUKAVEC
330 GLAVNI KOLODVOR – VELIKA GORICA
LINIJA 330 STAJALIŠTA
- GLAVNI KOLODVOR ZAGREB – NACIONALNA SVEUČILIŠNA KNJIŽNICA – MUZEJ SUVREMENIH UMJETNOSTI – BUZIN – VELIKA MLAKA – RUDOLFA FIZIRA – GORIČANKA – KOLODVOR VELIKA GORICA
STAJALIŠTA LINIJA S KVATERNIKOVOG TRGA U ZAGREBU (317, 318, 319)
- KVATERNIKOV TRG – UL. GRADA VUKOVARA – SLAVONSKA AVENIJA – SAVIŠĆE – PETRUŠEVEC
Post je objavljen 29.09.2014. u 13:31 sati.