Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/teutinaljubav

Marketing

Tunel Brajdica-Sušak


Ako nevidite čitav tekst i sliku rješenje je:
držati CTRL i vrtiti skroler

Prošli sam puta pisao o svjetioniku skitnici. Ovaj puta o tunelu čiji je izlaz iznad ulaza. Da, da, upravo tako. Visinska je razlika između ulaza i izlaza skoro 40 metara, a jedno od drugog su udaljeni tristotinjak metara zračne linije iako je tunel dugačak skoro 2 kilometra.

Koncem 19 stoljeća, kada je Rijeka kao jedina Mađarska luka doživljavala svoj procvat, pojavio se problem transporta željeznicom sa Brajdice kroz grad ( ta pruga i sada razdvaja grad) do glavnog kolodvora pa onda prugom prema Zagrebu. Zbog toga je odlučeno da se izgradi pruga direktno sa brajdice do stanice Sušak. Što na umu, to na drumu, rekao bi naš narod. Pruga je izgrađena i puštena u promet 1900. god.

Mnogi rječani i neznaju da ispod Trsata prolazi tunel koji spaja Pećine i Sušak i čemu služe čudne građevine u obliku tornja. Zbog ventilacije na Krimeji i kod Parka heroja postavljeni su vertikalni ventilacijski otvori.

Bušenje tunela odvijalo se istovremeno sa oba kraja. U strahu da je pogriješio u svojim proračunima i da se dvije polovice ne budu ispravno srele, u toku gradnje ubio se projektant tunela. Kada je tunel napokon probijen greška na spoju bila je tek jedan jedini centimetar. Nije na odmet spomenuti da je gradnja trajala tek 17 mjeseci.

Lijepa priča o tunelu ispričana je na stranici Croinfo.net. Slikom i rječju opisan je obilazak čitavog tunela uz stručnu pratnju


Stanica na Brajdici koja je ostala sačuvana kao spomenik kulture prilikom gradnje nove ceste D404.

Kolodvor, stanica Brajdica

Kolodvor Brajdica


Ulazimo u tunel na Brajdici

Tunel na Brajdici


Vozimo se sušačkim i trsatskim podzemljem

Pruga Brajdica-Sušak


Treba uzeti malo zraka na Krimeji, pored orjentovog igrališta

Krimeja, ventilacija tunela


Izlazimo na Krimeji i uskoro dolazimo na stanicu Sušak-Pećine.

Tunel na Krimeji




Post je objavljen 08.09.2014. u 22:10 sati.