Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/rudarka

Marketing

Javna nabava...

Mislila sam kako neću morati o javnoj nabavi, no kako se i dalje laprda o tome u dnevnim tiskovinama - nema smisla da vas i netko tko je upućen u takvu problematiku ne pouči.

Naime, i ja se u opisu svojeg posla bavim natječajima. Naravno, u svojstvu investitora tj. onog koji nešto mora kupiti/naručiti. I sve po zakonu o javnoj nabavi.

Kao prvo - kvaliteta specifikacije.

Ako se specifikacija napiše previše detaljno - onda se kakti sumnja u namještanje. rolleyes

Situacija je slijedeća - nitko nije savršen i nitko ne zna sve. Pogotovo ne u ovo recesijsko doba kad želiš otići na neki seminar/kongres s gnušanjem te odbije vlastiti šef.

Znači - treba ti pomoć oko pisanja specifikacija na način da i eventualni distributeri (i u mojem se slučaju često radi o usko specijalističkim uslugama ili uređajima kojih zapravo na svjetskom tržištu ima ograničen broj, a to se radi i u pitanju navedenih natječaja za MR bolničke uređaje) uključe u pripremnoj fazi prikupljanja podataka.

Obično razgovaram sa dobavljačima na način da pokušam od svih dobiti što više informacija kako bi u duhu najnovijih inovacija na tržištu (govorimo o svjetskom tržištu iz određenih područja djelovanja), a opet da ne naručim space shuttle (čitaj: duplo ili mutli skuplje od osnovnog modela koji bi isto tako bio zadovoljavajući).

Postoji još jedan problem - budgetna cijena određenog uređaja/usluge. Opet napominjem da se ne radi o svakodnevnim nabavcima tipa wc papira, kao niti automobila srednje klase, kao niti uslugama zidanja niti popravljanja klima uređaja. Znači - i kod budgetiranja (prije raspisivanja natječaja) potrebno je dobro priremiti podloge - budgetna cijena ne smije biti previsoka odnosno veća od prosječne cijene na tržištu, a niti manja jer je onda opet problem u slučaju kada sve inicijalne ponude budu Naviše od dotičnog - znači - nešto si sfušario u pripremnoj fazi.

Naravno, prema zakonu moguće je posložiti vrednovanje (bodovno ili postotno) na način da najniža ponuda nije jedini pokazatalje uspješnosti već i npr. vrijeme dobave dotičnog uređaja ili vrijeme usluge (koje je opet vezano uz neke materijale i njihovu dostupnost na svijetskom tržištu). No, to sve mora biti pripremljeno u vrijeme pisanja specifikacije, a ne naknadno.

Što još - kako bi se ipak ogradili od nekvalitetnih (čitaj: no name kineskih proizvoda) potrebno je navesti sve dostupne standarde koji pokrivaju dotičnu kvalitetu i to standard za uređaj i eventualno standard tvornice po kojem se isti proizvodi. U slučaju mojih poslova, EU standardi su dosta uski, pa se moram koristiti i nekim uobičajenim svijetskim standardima u području moga djelovanja.

I na kraju - uspješni natječaj je onaj na kojem se dobiju najmanje dvije kvalitetne ponude. U slučaju predmetnih MR uređaja (ako je istina što piše) dobiveno je nekih četiri ili pet ponuda. S obzirom da specifičnost i cijenu dotičnih uređaja definitivno se ne slažem sa izjavom ministra zdravstva (koji je uostalom do nekidan bio na mjestu ravnatelja HZZO koji daje suglasnost na isto) da su dotični natječaji bili netrasparentni.

Kamo sreće da ja na svojim visokobudgetnim projektima (i natječajima) dobijem više od dvije tri ponude.

Što sam htjela reći? Ne sudite po izjavama političara, kao niti pisanjima novinara. Ljuti me što ti isti ne provjere, istraže i napišu kvalitetne tekstove, a ne one koje vrve krivim podacima i informacijama.

Toliko od Rudarke. Od sutra radim. Juhu.

Post je objavljen 26.08.2014. u 14:05 sati.