Oko 5 milijardi PET - poli(etilen-tereftalat) plastenki za pivo prodaje se godišnje. Zvuči jako mnogo, ali to je samo oko 2 % učešća na ukupnom tržištu piva u što se ubrajaju staklenke i limenke. I mnogi drugi proizvodi, prije svega hrane i pića, prešli su u prošlosti na PET ambalažu, uključujući ambalažu za sokove, vodu, gazirana bezalkoholna pića, maslinova ulja, umake i sl. To i ne čudi s obzirom na sigurnost, čvrstoću, fleksibilnost, manju težinu, reciklabilnost, praktičnost, znatno manju potrošnju energije pri proizvodnji kao i ukupno znatno manje troškove proizvodnje. Što se udjela PET plastenki u pivu tiče, postavlja se opravdano pitanje - jesu li PET plastenke prihvaćene. Jesu, ali još uvijek prodor na tržište ide sporo prvenstveno zbog već vrlo dobro uhodanih pravaca od proizvodnje do potrošačkog stola koje suvereno drže staklenke i limenke.
Multinacionalna kompanija Sidel sa sjedištem u Francuskoj, specijalizirana za proizvodnju PET ambalaže za tekuće proizvode, nedavno je na tržište plasirala prvu laganu PET bocu za pivo koja podnosi pasterizaciju te ima dno koje nije u obliku cvijeta (tzv. petaloid baza (na slici lijevo) - patent Continental Can Company iz 1971. godine) kao što to imaju ostale PET boce.
Kako bi i proizvođači i potrošači piva lakše prihvatili tu promjenu, Sidel je osmislio PET bocu s ravnim dnom, koje se tradicionalno nalazi na staklenim bocama piva, te s krunskim čepom, što boci daje "stakleni" izgled, ali je ustvari PET sa svim prednostima plastenke - lagana i povećana mehanička svojstava PET-a, nova boca teži samo 28 g, što je 86 % manje od prosječne ekvivalentne staklene boce.
"Želimo pomoći proizvođačima piva da iskoriste fleksibilnost, manju težinu, održivost i niže troškove koje nudi PET, proizvodeći bocu koja će privlačiti nove generacije potrošača piva koji žele da im pića budu u ambalaži koja je održivija, prikladnija i user-friendly", istaknuo je Christophe Bunel, voditelj proizvodnje ambalaže u Sidelu.
"Za mnoge potrošače dno u obliku cvijeta znači poveznicu s drugim kategorijama proizvoda, kao što su gazirana bezalkoholna pića ili voda, i stoga, kad bi se pojavilo na boci piva, moglo bi negativno utjecati na percepciju brenda. No potrošači postaju sve svjesniji prednosti PET-a te ga doživljavaju kao materijal poželjan za pakiranje hrane i pića. Dakle, kako bismo pomogli i proizvođačima i potrošačima da što lakše osvijeste taj prijelaz, cilj nam je bio napraviti bocu koja je izgleda poput stakla, ali ima sve benefite PET-a", dodaje Bunel.
Izvori:
Best in packaging: What’s New in Beer Bottles?
Sidel: Looks like glass, but it’s pet!
Post je objavljen 17.08.2014. u 13:23 sati.