Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/sempercontra

Marketing

„Daždi, daždi,…


…daždi, daždi bez kraja…“, pjevala je Beti Jurković 1963 godine, a tako pjevaju ove godine turisti na Jadranu uključujući i autora ovih redaka. Neki dan pročitah na internetskim stranicama V.L. kako je RTL prvi objavio istinu o turizmu, ona glasi „turizam je ove godine u padu“. Unatoč i usprkos 'mudre' izjave ministra Lorencina da ovakvo vrijeme povećava potrošnju jer ljudi više kupuju budući ne mogu na plaže (sic!). Reče i ostade živ. Ne pogodi ga 'strijela nebeska' unatoč čestim olujama s grmljavinom i munjama. Kako kiša i dalje neumoljivo pada očekujem da će vrli nam ministar organizirati domjenak za sve radnike turističkog saveza kako bi zajedno proslavili uspješnu sezonu čiji uspjeh mogu zahvaliti – kiši.

Pri tomu ne tvrdim da turisti tijekom kišnih dana ne zalaze više u trgovine ali to ne znači da i kupuju. A da i kupuju to neće spasiti turizam. Nastavili se ovakvo vrijeme potencijalni turisti će odustajati od odlaska na ljetovanje pa će nam na kraju ostati samo – kiša i Lorencin. Prije izvjesnog vremena supruga i ja šetasmo gradom. Ispred jednog kafića dva 'domoroca' razgovaraju. Kaže jedan drugome: „Apartmani su prazni, zna se koja je ura!“ Lijepo rečeno!

Ove godine ima puno kiše i u Biogradu. To opovrgava, inače, staru uzrečicu kojom se mlada djevojka odvraća od udaje za Biograđanina: „Kud ćeš u Biograd, tamo nikada ne pada kiša!“. Što znači da će trebati puno zalijevati vrt. Uz kišu ove godine u Biogradu obiluje komarcima. I to dvjema vrstama. Jedni koji ostavljaju samo malu 'piknjicu' koja previše ne svrbi i drugi čiji ubod izaziva svrbež a mjesto uboda natekne i zacrveni se. Obje vrste imaju jednu zajedničku karakteristiku: niti ih se vidi niti čuje. Stare vrste su zujale pa ih se moglo na vrijeme uočiti i eliminirati. Barem jedan dio. Rekao bih: evolucija na djelu. One koji zuje smo poubijali pa su ostali samo 'bešumni'.

Ne sjećam se godine koja je bila ovako 'mokra'. Čak i okoliš moje kuće sav buja od trave, zelene kakvu, koliko me pamćenje služi, još ne vidjeh.


Zelena trava doma mog

Ova zemlja uz kameni zid koju sam pokosio 'na nulu' nekoliko dana nakon dolaska u Biograd sad je puna širokolisnate djeteline. Inače u ovo vrijeme ona je 'suha ko barut' unatoč i usprkos mom zalijevanju kišnicom iz gustirne.


Širokolisnata djetelina

Što se tiče moje malenkosti „daždi, daždi…“ pričinjavaju mi drugi problem. Ja se i onako kupam rijetko ili nikako. Pogotovo otkako su se zbog topline mora uz obalu namnožile meduze i žarnice pa pale i žare po nogama turista. I moje dvije unuke, najstarija i najmlađa, osjetile su 'žar ljubavi' tih morskih bića.

Za mene je prednost boravka na moru u odnosu onog na kopnu u činjenici da mogu veš sušiti vani. Nema ljepšeg i mirisnijeg od takvog rublja a da ne govorim o posteljini. Kad sam u Biogradu svako je nekoliko dana u jutro properem, objesim i oko podneva je već suha, puna sunca i vjetra. No ove kiše natjeraše me da veš sušim na način 'kontinentalca', u sobi. U tu svrhu služi mi jedna stranica dječjeg krevetića postavljenog na dvije stolice.


Sušenje rublja na 'kontinentalni' način

Naravno tako osušeno rublje može imati samo miris stare kuće, pokojeg mišića, mačkice (o kojoj će još biti riječi), i inih miomirisa koji su sastavni dio atmosfere kuće sagrađene 1937. godine i u kojoj kroz godinu dana živimo najviše tijekom tri mjeseca.

Općenito glavna zanimacija ovijeh dana je vješanje, skidanje i ponovo vješanje rublja ovisno o tome pada li kiša ili zasja na kratko sunce i otvaranje i zatvaranje škura na prozorima u svrhu sprečavanja ulaska vode u prostorije.

I zato, unatoč izjave vrloga ministra, ja bih se složio s tvrdnjom da je ova turistička sezona na jako klimavim nogama. A kako nam je to najvažnija 'gospodarska' grana bojim se da nam se crno piše. Uostalom, primjeri Grčke i Španjolske nepobitno pokazuju da se uspješno gospodarstvo ne može temeljiti samo na turizmu (i bilo kojem mono-gospodarstvu). Da tome nije tako te dvije države bile bi svjetski gospodarski giganti.
A nisu!
A gdje ćemo onda biti mi koji i ljepše i raznolikije turističke ljepote ne znamo prezentirati (prodati) na pravi način, način koji bi donio više novca.


Post je objavljen 30.07.2014. u 13:45 sati.